رمز ارز

شایعه کنترل اتریوم به دست آمریکا واقعیت دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر برجسته حوزه ارزهای دیجیتال، معتقد است که اتریوم در حال حاضر توسط دولت ایالات متحده کنترل می‌شود.
بر اساس توییت جدید وو، این تحلیلگر معتقد است که اتریوم در حال حاضر تحت کنترل دولت ایالات متحده است و ادعا می‌کند که برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) ساخته شده بر روی دومین بلاکچین بزرگ جهان به هیچ وجه غیرمتمرکز نبوده و تراکنش‌های اتریوم در برابر سانسور مقاوم نیستند.
وی در توییت خود با استناد به داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم inclusion.watch، اظهار داشت که حدود ۶۹ درصد از بلاک‌های اتریوم در حال حاضر با استانداردهای OFAC (دفتر کنترل دارایی‌های خارجی، نهادی که تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده را اجرا می‌کند) مطابقت دارند، در حالی که تنها سه ماه از اجرای ارتقای ادغام (Merge) در ماه سپتامبر می‌گذرد. داده‌های موجود نشان می‌دهند که در ماه اکتبر، درصد بلاک‌های مطابق با استانداردهای OFAC به طور ناگهانی از ۹ درصد به ۵۱ درصد افزایش یافت.
همچنین، نگرانی‌های دیگری هم در مورد متمرکز شدن اتریوم در جامعه ارزهای دیجیتال وجود دارد. اولین مورد این است که حدود ۵۲ درصد از نودهای اتریوم توسط سرویس وب آمازون (AWS) میزبانی می‌شوند. مورد دوم این است که پس از پیاده‌سازی ادغام، تنها دو نهاد کنترل حدود ۵۰ درصد از شبکه اتریوم و ETHهای استیک‌شده را در دست داشتند، Lido (۳۰٫۲۴ درصد) و Coinbase (۱۴٫۴۴ درصد). با این حال، یک خبر خوب این است که Lido یک سازمان خودگردان غیرمتمرکز (DAO) است، بنابراین به هر کسی اجازه می‌دهد تا به آن بپیوندد.

۱۰۰ تتر (دلار) مهمان ما باشید
با ثبت نام در صرافی ارز پلاس، ۱۰۰ تتر اول را پرداخت نکنید!


ثبت نام

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا