رمز ارز

بلاکچین چگونه صنعت املاک تجاری را متحول می‌کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نوآوری‌های بلاکچین اغلب نه تنها با دیجیتالی کردن اطلاعات، بلکه با معرفی سیستم‌هایی به عنوان یک محیط بدون نیاز به اعتماد (trustless) در زمان آنی، از سیستم‌های سنتی پیشی می‌گیرند.
در همین زمینه شرکت حسابداری Deloitte چند برتری بلاکچین را نام برده که می‌توانند صنعت املاک تجاری را متحول کنند.
شرکت Deloitte اظهار داشت که بلاکچین به دلیل فرآیندهای ساده و بدون نیاز به کاغذبازی، ارزیابی‌های دارایی و پرداخت را تسریع می‌کند و مدیریت جریان نقدی را بهینه‌تر می‌سازد.
علاوه بر این، ویژگی‌های ذاتی این فناوری نیز ابزارهای ارزان‌تری برای مدیریت تاریخ مالکیت دارایی ارائه می‌کند و در عین حال، پردازش مطمئن و سریع تأمین مالی و پرداخت‌ها را ممکن می‌سازد.
این مطالعه نشان می‌دهد که فناوری بلاکچین برای تصاحب بیش از ۵۰ درصد از فرآیند اجاره و فروش، بدون احتساب مراحلی که نیاز به مداخله فیزیکی دارند، مانند بازرسی دارایی و مذاکرات وام، موقعیت خوبی دارد.
شرکت Deloitte خاطرنشان کرد:

به نظر می‌رسد که بلاکچین برای فضاهای اشتراکی و پویا که تعداد نسبتاً بیشتری مستأجر دارند و زمان اجاره‌ای کوتاه‌تری دارند، کاربرد بیشتری دارد.

در حالی که گزارش Deloitte بر پتانسیل بلاکچین برای ایجاد شفافیت، کارایی و صرفه‌جویی در هزینه صاحبان املاک تجاری تاکید می‌کند، به شرکت‌ها و صاحبان این املاک هم توصیه می‌کند که از یک رویکرد سه مرحله‌ای شامل «آموزش، همکاری و ایجاد تسهیلات برای تعیین بهترین راه برای استفاده از بلاکچین» پیروی نمایند.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا