رمز ارز

استخراج بیت کوین پاک‌تر و پایدارتر می‌شود!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس آخرین گزارش شورای استخراج بیت کوین برای سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، نزدیک به ۶۰ درصد برق مصرفی برای تأمین انرژی استخراج‌کنندگان بیت کوین از منابع پایدار تأمین می‌شود.
طبق گزارش‌ها، استفاده صنعت استخراج بیت کوین از انرژی پایدار، ۶ درصد نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۱ و ۲ درصد نسبت به سه ماهه اول ۲۰۲۲ افزایش یافته و در سه ماهه اخیر به ۵۹٫۵ درصد رسیده است. اعدادی که نشان می‌دهند استخراج بیت کوین یکی از پایدارترین صنایع در سطح جهان است.
در این میان، افزایش ترکیب انرژی پایدار استخراج‌کنندگان، با افزایش راندمان هم‌زمان شده است. آمارها نشان می‌دهند که استخراج بیت کوین در سه ماهه دوم سال ۱۳۷ درصد افزایش یافته است، در حالی که مصرف انرژی تنها ۶۳ درصد افزایش یافته است و این، نشان‌دهنده افزایش بازده ۴۶ درصدی است. در مقایسه با هشت سال پیش، بهره‌وری انرژی ماینرها ۵،۸۱۴ درصد رشد کرده است.
همچنین مشخص شد که استخراج بیت کوین، تنها ۰٫۰۹ درصد از ۳۴٫۸ میلیارد تن متریک (BMt) انتشار کربن تخمین زده شده در سطح جهان را تشکیل داده و تنها ۰٫۱۵ درصد از عرضه جهانی انرژی را مصرف می‌کند.
پیش‌تر، فعالان صنعت پیش‌بینی می‌کردند که بیت کوین تمام انرژی جهان را برای مدتی طولانی مصرف خواهد کرد، اما به نظر می‌رسد که این اتفاق به دلیل پویایی بهره‌وری این صنعت اتفاق نخواهد افتاد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا