تکنولوژی

کتاب صوتی کلیدر با موسیقی کیهان کلهر برای نخستین بار در فیدیبو منتشر خواهد شد

فیدیبو به زودی نسخه صوتی یکی از اثرهای شاخص ادبیات فارسی یعنی کتاب «کلیدر» را با صدای «آرمان سلطان زاده» به همراه موسیقی از «کیهان کلهر» با همکاری رادیو گوشه و آوانامه منتشر می‌کند. جلد اول این مجموعه صوتی در تابستان 1401 در فیدیبو منتشر خواهد شد.

به گزارش lastech و به نقل از روابط عمومی فیدیبو، در کتاب صوتی کلیدر بیش از صد گوینده شامل گروهی از برترین گویندگان و صداپیشگان کشور که در عرصه‌های رادیو، دوبله و کتاب صوتی فعالیت می‌کنند، ایفای نقش خواهند کرد.

این اثر با فضاسازی‌های گسترده‌ صوتی که ترکیبی از انواع افکت‌های صوتی و موسیقی است، تدوین و ارائه خواهد شد.

«آرمان سلطان‌زاده»، «فریبا متخصص»، «محسن بهرامی»، «مهبد قناعت‌پیشه»، «بیوک میرزائی»، «شیما درخشش»، «محسن زرآبادی‌پور»، «مجید همزه»، «کرامت رودساز»، «رامین پورایمان»، «نورالدین جوادیان»، «ارشیا شریعتی»، «امید تقوی»، «حمید یزدانی»، «فرشید صمدی‌پور»، «محمدرضا قلم‌بر»، «مریم پاک‌ذات»، «ناهید مسلمی» و «سحر بیرانوند» تعدادی از گویندگان این مجموعه سترگ صوتی هستند.

کارگردانی کتاب صوتی کلیدر را «آرمان سلطان‌زاده» بر عهده دارد و در آن از قطعات مختلفی از موسیقی‌ها و اجراهای کیهان کلهر استفاده خواهد شد. مراحل پیش‌تولید، پژوهش، ضبط و تولید نسخه صوتی از حدود یک سال پیش آغاز شده و نسخه صوتی نهایی آن بیش از صد ساعت خواهد بود.

گفتنی است فیدیبو در ادامه ارائه نسخه‌های صوتی آثار دولت آبادی، پیش از این کتاب سلوک با صدای «مجتبی شکوری» و دو داستان از کارنامه سپنج را با صدای «بهنام تشکر» را با همکرای رادیو گوشه منتشر کرده بود. این در حالی است که به زودی زمان بندی دقیق دیگر آثار اطلاع رسانی خواهد شد.

پروژه فیدیبو با هدف توزیع کتاب‌های الکترونیک با رعایت قانون جهانی کپی رایت، در سال 2013 راه‌اندازی شد. از آن زمان تاکنون، هزاران ناشر داخلی با همکاری با فیدیبو، کتاب‌های خود را به صورت الکترونیک یا صوتی و کاملا قانونی برای فروش در اختیار کاربران قرار داده‌اند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا