تکنولوژی

سیستم عامل iPadOS 16 استفاده از حافظه داخلی به عنوان رم مجازی را ممکن می‌کند

اپل از ویژگی خاصی در iPadOS 16 خبر داده که اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها در مدل‌های آیپد پرو و آیپد ایر دارای تراشه M1 هنگام انجام امور پردازشی سنگین، در صورت وجود ظرفیت از فضای ذخیره‌سازی به عنوان رم استفاده کنند.

رم مجازی در iPadOS 16

گفتنی است که به طور کلی بعضی اپلیکیشن‌های خاص می‌توانند تا سقف 12 گیگابایت از حافظه رم 16 گیگابایتی آیپد پرو M1  را در iPadOS 15 به خود اختصاص دهند، اما حالا با قابلیت رم مجازی، اپل میزان رمی که یک اپ می‌تواند در iPadOS 16 استفاده کند را بطور چشمگیری افزایش می‌دهد.

در مدل‌های آیپد پرو مجهز به تراشه M1، اپ‌ها می‌توانند حداکثر از 16 گیگابایت رم استفاده کنند. همچنین نسل پنجم آیپد ایر با تراشه M1 و حداقل 256 گیگابایت حافظه داخلی هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کند.

قابلیت رم مجازی یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری iPadOS 16 برای مدل‌های آیپد پرو و آیپد ایر مجهز به تراشه M1 است. از دیگر قابلیت‌های انحصاری این تبلت‌های اپل می‌توان به Stage Manager اشاره کرد که به گفته اپل، این ویژگی به رم مجازی وابسته است.

معرفی قابلیت مبادله حافظه در iPadOS 16 اپل

Stage Manager روش استفاده تازه‌ای از آیپد را برای کاربران حرفه‌ای فراهم می‌کند. ویژگی مذکور اجازه می‌دهد تا چندین پنجره اپلیکیشنی که همزمان باز هستند به صورت روی هم و مرتب نمایش داده شوند.

این ویژگی همینطور برای اولین بار در iPadOS می‌تواند به شکل کامل از اتصال یک نمایشگر خارجی پشتیبانی کند.

در پایان بد نیست این موارد هم مورد اشاره قرار بگیرند که iPadOS 16 هم اکنون تنها در دسترس توسعه‌دهندگان قرار دارد و عرضه نسخه بتای آن نیز برای تیر ماه برنامه‌ریزی شده، همچنین نسخه نهایی آن نیز احتمالا تا اواخر پاییز پیش رو برای تمامی آیپدهای تحت پشتیبانی در دسترس قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر تنها باید منتظر بمانیم و ببینیم امکانات جدید iPadOS 16 در عمل چگونه خواهند بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا