بازی

سونی: کمبود پلی استیشن ۵ تا دو سال دیگر برطرف نمی‌شود

سونی: کمبود پلی استیشن ۵ تا دو سال دیگر برطرف نمی‌شود

کمبود تراشه‌ها برای خیلی از کمپانی‌ها مشکل‌ساز بوده و در این میان سونی نتوانسته به اندازه کافی پلی استیشن ۵ (PS5) تولید کند و پاسخگوی تقاضای طرفداران باشد. 

با وجود اینکه قول‌هایی برای بهبود اوضاع در آینده نزدیک داده شده بود، به‌نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۴ با کمبود پلی استیشن ۵ در بازار روبه رو باشیم. سونی در جدیدترین گزارش مالی به این موضوع اشاره کرده و به مقایسه عملکرد PS5 و PS4 پرداخته است. با وجود اینکه پلی استیشن ۵ در سال اول عرضه به بازار توانست بیشتر از کنسول قدیمی‌تر سونی فروش کند، اما در ادامه به دلیل کاهش تولید سرعت فروش آن افت پیدا کرد. 

مطلب پیشنهادی:نقد انیمیشن Wish Dragon – اژدهای قوری جادوسه تا آرزو بکن!
نقد انیمیشن Wish Dragon – اژدهای قوری جادو

از طرف دیگر سونی تولید پلی استیشن ۴ را افزایش داد تا بتواند به نوعی جوابگوی تقاضا باشد. در این کنفرانس نموداری نمایش داده شد که پیش‌بینی‌های کمپانی تا سه سال دیگر را شامل می‌شد. همچنین باید اشاره کنیم که مدیرعامل اینتل نیز باور دارد که مشکل کمبود تراشه‌ها تا سال ۲۰۲۴ به پایان می‌رسند.

کنسول ps5 و ps4

PS4 در حال حاضر بیش از ۱۱۷ میلیون دستگاه در جهان فروخته و چهارمین کنسول بازی ویدیویی پرفروش تمام دوران به حساب می‌آید. با این حال تا سال ۲۰۲۵ دیگر عناوین جدیدی برای پلتفرم پلی استیشن ۴ منتشر نخواهد شد. جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل سونی، همچنین چند روز پیش در جلسه‌ای به سهام‌داران گفت که پلی استیشن ۵ می‌تواند به موفق‌ترین پلتفرم کمپانی تبدیل شود. 

دارندگان پلی استیشن ۵ به نسبت پلی استیشن ۴، کمتر پول خرج بازی‌های کامل می‌کنند. در عوض هزینه این دسته از بازیکنان برای خریدهای درون برنامه‌ای بیشتر است. سونی همچنان به گسترش برنامه‌های خود در زمینه فیلم و سریال ادامه می‌دهد و در جدیدترین مورد، اقتباس‌های تلویزیونی بر اساس بازی‌های Horizon و Gran Turismo در کنار God of War به تایید رسمی رسیده‌اند.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید


دراما و حواشی پاپی پلی‌تایم – چرا یوتیوبرها بازی رو تحریم کردن؟

تماشا از کانال یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا