بازی

مایکروسافت ۱۰ میلیارد دلار روی سازنده ChatGPT سرمایه‌گذاری می‌کند

مایکروسافت ۱۰ میلیارد دلار روی سازنده ChatGPT سرمایه‌گذاری می‌کند

کمپانی‌ OpenAI با توسعه چت جی پی تی (ChatGPT)، بات چت فوق پیشرفته، و DALL-E، مولد تصویر هوش مصنوعی، اخیر سروصدای زیادی به پا کرده و مایکروسافت آماده یک سرمایه گذاری بزرگ روی آن‌ها است. 

مایکروسافت می‌خواهد ۱۰ میلیارد دلار در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری و قرارداد جالبی را با آن‌ها امضا کند. ۷۵٪ از سود محصولات OpenAI تا پیش از بازگشت سرمایه اولیه، به ردموندی‌ها تعلق خواهد داشت. پس از آن ۴۹٪ از کل سهام این شرکت به Microsoft تعلق خواهد گرفت. 

مطلب پیشنهادی:بازی Somerville جا پای شاهکارهایی مثل اینساید و لیمبو می‌گذارداستادان قصه‌گویی بصری
بازی Somerville جا پای شاهکارهایی مثل اینساید و لیمبو می‌گذارد

با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری مایکروسافت، ارزش کمپانی OpenAI به ۲۹ میلیارد دلار خواهد رسید. این قرارداد هنوز نهایی نشده است، اما اسناد نهایی در دسترس همه سرمایه گذاران قرار گرفته‌اند. باید اشاره کنیم که این برای اولین بار نیست که مایکروسافت در شرکت OpenAI سرمایه‌گذاری می‌کند. 

چت جی پی تی

آن‌ها در سال ۲۰۱۹ نیز ۱ میلیارد دلار به این کمپانی کمک مالی کرده بودند و خیلی وقت بود که قصد افزایش سهام خود را داشتند. کمپانی OpenAI نیز قصد دارد با دریافت چند سنت برای هر بار استفاده از چت جی پی تی، میزان درآمد خود را افزایش دهد. این بات فوق پیشرفته در یک ماه گذشته توانسته بیش از ۱ میلیون کاربر به دست آورد. 

چت جی پی تی یک بات چت هوش مصنوعی است که می‌تواند در مکالمه به سوالات باز، پاسخ‌های طولانی بدهد. DALL-E نیز یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی است که تصاویر دقیقی بر اساس ورودی کاربر ایجاد می‌کند. Microsoft همچنین قصد دارد تکنولوژی پشت ChatGPT را به موتور جستجوی بینگ بیاورد.

مطلب پیشنهادی:۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانیدهر ارزانی بی‌حکمت نیست!
۴ نکته که باید قبل از خرید کنسول‌های دیجیتال بدانید


داستان نینجا؛ از عرش به فرش با تمام سرعت

داستان نینجا
با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا