تکنولوژی

مدیر بخش یادگیری ماشینی اپل پس از استفعا بخاطر شرایط کار حضوری، به گوگل می‌پیوندد

هفته گذشته گفته شد که «یان گودفلو»، مدیر حوزه یادگیری ماشینی اپل به دلیل سیاست این شرکت برای حضور کارمندان در دفاتر، آن را ترک کرده است. حالا به نظر می‌رسد گودفلو در حال بازگشت به گوگل است.

بلومبرگ به نقل از منابع خود گزارش کرده که گودفلو قصد دارد به اعضای تیم DeepMind گوگل بپیوندد. با این حال، گوگل هنوز این خبر را تایید نکرده است. دیپ‌مایند شرکت فعال در زمینه یادگیری ماشینی است که سال 2014 توسط گوگل خریداری شد. هنوز مشخص نیست که نقش او در این شرکت چه خواهد بود.

بازگشت به گوگل پس از 3 سال کار با اپل

گوگل

گودفلو پیش از استخدام شدن توسط اپل در سال 2019، به عنوان یک دانشمند تحقیقاتی برای گوگل کار می‌کرد و مسئولیت پروژه‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را برعهده داشت. او بیشتر به دلیل اختراع نوعی چارچوب یادگیری ماشینی تحت عنوان «شبکه‌های مولد رقابتی» (Generative Adversarial Networks) شناخته می‌شود که دو شبکه عصبی رقیب را در مقابل یکدیگر قرار می‌دهد تا دقت سیستم‌ها را بهبود بخشد و برای تولید محتوایی از جمله «دیپ‌فیک» استفاده می‌شود.

او هفته گذشته پس از سه سال کار با کوپرتینویی‌ها، تصمیم به ترک اپل گرفت. گودفلو در یادداشت خود توضیح داد که انعطاف‌پذیری بیشتر بهترین سیاست برای تیم او بوده و به تصمیم اپل برای بازگشت کارمندان به دفاتر اشاره کرده بود. طبق سیاست جدید کوپرتینویی‌ها، کارکنان باید از تاریخ 22 فروردین حداقل یک روز در هفته به‌صورت حضوری در دفاتر حاضر شوند و تعداد روزها از 12 اردیبهشت دو برابر می‌شود و بعد از 2 خرداد هر کارمند در هر هفته باید سه روز حضوری به سر کار برود. این موضوع همچنین باعث اعتراض دسته‌جمعی کارمندان شده بود. البته اپل بخاطر شیوع مجدد کرونا در آمریکا از سومین تصمیم خودش عقب‌نشینی کرده است.

سایر شرکت‌های فناوری مانند متا و گوگل سیاست‌های انعطاف‌پذیرتری را برای کارمندان خود اجرا کرده‌اند. به عنوان مثال، هرچند گوگل از کارمندان خود درخواست کرده که به دفاتر بازگردند، اما برای بسیاری از افرادی که همچنان قصد دارند در خانه کار کنند، معافیت‌هایی ارائه کرده است. وجود چنین گزینه‌هایی باعث می‌شود تا کارمندان ناراضی اپل جذب این شرکت‌ها شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا