تکنولوژی

فهرست کامل چهره‌های سیاسی ایرانی فعال در توییتر؛ همه هستند اما جایی برای مردم نیست

توییتر، شبکه اجتماعی که اگرچه فیلتر است اما مسئولان ایرانی بدون محدودیت در آن حاضرند. بررسی‌های lastech نشان می‌دهد بیش از 260 مقام رسمی از اعضای هیئت دولت گرفته تا مجلس، شورای شهر تهران و سایر نهادهای سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و… در این پلتفرم فیلتر شده فعال هستند. جالب است بدانید نزدیک به 60 درصد اعضای کمیسیون طرح صیانت و دیگر موافقان این طرح نیز حضوری فعال در توییتر دارند.

حاکمیت طی سال‌های اخیر، محدودیت در فضای مجازی را به مدیریت صحیح آن ترجیح داده است؛ اما به نظر می‌رسد زیاد در این حوزه موفق نبوده است. طی چهار سال اخیر و به خصوص پس از فیلتر تلگرام؛ استفاده مردم از فیلترشکن بسیار افزایش یافته و شاهد حضور گسترده‌تری در شبکه‌های اجتماعی فیلتر شده مانند توییتر هستیم. یک گزارش آماری از رفتار نوجوانان ایرانی نیز دلیلی بر این ادعا است که تمایل به حضور در پلتفرم‌های فیلتر شده، افزایش یافته است.

توییتر یکی از چندین شبکه‌‌های اجتماعی است که در ایران فیلتر شده است. سابقه این فیلترینگ به سال 1388 باز می‌گردد؛ اما سخت شدن دسترسی به آن، هیچگاه مانعی برای حضور ایرانی‌ها در این شبکه اجتماعی نبود. بالاخص که در سال‌های اخیر و پس از گسترش استفاده از فیلترشکن‌ها در پی فیلتر تلگرام، حضور ایرانی‌ها نیز در آن بیشتر شده است.

افزایش فالوئر پیج‌های شناخته شده مثل مسئولان ایرانی در توییتر فارسی، دلیلی است بر این مدعا. به طور مثال صفحه منسوب به رهبری در سال 1398 حدود 177هزار دنبال کننده داشته اما اکنون بیش از 481هزار فالوئر دارد. تعداد دنبال کنندگان صفحه رئیس جمهور سابق نیز در طی این سال‌ها نزدیک به 23درصد افزایش یافته است.

این امر موجب شده تا سایر مقامات و مسئولان جمهوری اسلامی ایران، توییتر را برای گرفتن ارتباط با مخاطبین خود انتخاب کنند. بر همین اساس، بیش از 260 مقام رسمی در توییتر فعال هستند و طی یک سال گذشته، حداقل یک توییت را منتشر کرده‌اند. جالب است بدانید برخی از نمایندگان طرفدار سفت و سخت طرح صیانت که به کابوسی برای بخش اعظمی از مردم ایران تبدیل شده، حضور در توییتر را برای ارتباط با مخاطبان ترجیح داده‌اند.

درحالی که اکثر صاحب منسبان حکومت با اینترنت بدون فیلتر، به راحتی در توییتر فعالیت می‌کنند، هنوز مشخص نیست چرا این شبکه اجتماعی برای مردم فیلتر است؟ شاید 160 نماینده مجلس دوره یازدهم که حضوری فعال در توییتر دارند، بتوانند گره اخیر را باز کنند.

در این مطلب نیم نگاهی داریم به آمار جامعه دولتمردان و مسئولان ایرانی که در توییتر فعال هستند.

صفحات منتسب به رهبری در توییتر

رهبر انقلاب: صفحه Khamenei_fa زیر نظر بیت رهبری فعالیت می‌کند و اخبار رویدادها و سخنان رهبر انقلاب را منعکس می‌کند. این صفحه از سال 2013 فعال شده و اکنون بیش از 481هزار دنبال کننده دارد؛ این رقم نشان از رشد 2.7 برابری تعداد فالوئرهای پیج رهبری از سال 98 تاکنون دارد. توییت‌های این صفحه به طور میانگین 3هزار فیو (لایک‌) می‌خورند.

صفحات منتسب به رهبری که اخبار و پیام‌های ایشان را منتشر می‌سازند به جز زبان فارسی به زبان‌های هندی، اسپانیولی، فرانسوی، عربی و انگلیسی نیز فعالیت دارند. جالب است بدانید صفحه رهبر انقلاب به زبان انگلیسی بیش از 12 سال قدمت داشته و نزدیک به 900هزار دنبال کننده دارد.

هیئت دولت توییتری

حضور فعال دولت سیزدهم در توییتر

ابراهیم رئیسی: حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی «ابراهیم رئیسی» در توییتر از اسفند 1399 فعالیت خود را آغاز کرده است؛ اگرچه فعالیت او در این شبکه اجتماعی قدمت بیشتری دارد اما صفحه پیشین رئیسی در توییتر از دسترس خارج شده است. ‏رئیس جمهور وقت ایران در توییتر نزدیک به 142هزار فالوئر دارد. فعالیت این صفحه توییتری کم اما مستمر است و محتواهای منتشر شده در آن به طور میانگین بیش از 4هزار و 800 فیو می‌خورد. رئیسی در مناظره‌های انتخاباتی از توجه ویژه‌اش به شبکه‌های اجتماعی سخن گفت، او با بیان اینکه دو میلیون فالوئر (اینستاگرام) دارد اظهار داشت در جریان مشکلات زیرساخت‌های فضای مجازی هست.

محسن رضایی: او عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و معاون اقتصادی رئیسی است. حساب کاربری رضایی در توییتر نزدیک به 7 سال قدمت دارد. بیش از 188 هزار کاربر او را دنبال می‌کنند که نسبت به سه سال گذشته، 60 درصد افزایش یافته است. فعالیت رضایی در توییتر اگرچه زیاد نیست اما مستمر است و تقریبا ماهی یک توییت را منتشر می‌کند.

بهرام عین‌الهی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دولت سیزدهم است که سابقه توییتری او به کمتر از یک سال می‌رسد. او نزدیکه به 14.3هزار فالوئر داشته و در این شبکه اجتماعی تقریبا حضوری فعال داشته است.

رستم قاسمی: وزیر راه و شهرسازی فعلی و وزیر نفت در دولت احمدی‌نژاد، بیش از دو سال است که در توییتر فعالیت دارد و 28هزار و 600 کاربر او را دنبال می‌کنند. قاسمی فعالیت مستمری در توییتر دارد.

رضا فاطمی امین: وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان است و کمتر از یک سال است که به عضویت توییتر در آمده است. او 5هزار و 300 دنبال کننده دارد و فعالیت چندانی در توییتر ندارد.

احسان خاندوزی: وزیر اقتصاد دولت سیزدهم است که فعالیت توییتری خود را از تابستان 1398 آغاز کرده است. خاندوزی نزدیک به 63هزار دنبال کننده دارد و فعالیت او در این شبکه اجتماعی نسبتا خوب است.

علی بهادری جهرمی: سخنگو و دبیر هیئت دولت از شهریور 1397 در توییتر فعال بوده و نزدیک به 22هزار فالوئر دارد. او از جمله اعضای هیئت دولت سیزدهم است که بسیار در این شبکه اجتماعی فعال است و طی اردیبهشت ماه بیش از 30 توییت را منتشر کرده است.

جواد اوجی: وزیر نفت کشور پس از برعهده گرفتن این صمت، همانند برخی دیگر از اعضای هیئت دولت سیزدهم به توییتر پیوست. او فعالیت قابل قبولی در این شبکه اجتماعی داشته و بیش از 5هزار فالوئر دارد. اوجی اگرچه فعالیت بی‌حاشیه‌ای در توییتر داشته اما سخنان او در دیدار دیپلماتیک با همتای ونزوئلایی‌اش، حسابی در این شبکه اجتماعی پرحاشیه شد.

محمد مهدی اسماعیلی: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم است که یک ماه پیش از برعهده گرفتن این سمت، فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده است. اسماعیلی کمتر از 6 هزار دنبال کننده دارد و فعالیتش در این شبکه اجتماعی نسبتا خوب است.

جواد ساداتی نژاد: نماینده سابق مجلس و وزیر جهاد کشاورزی فعلی است که چندی پس از عهده‌دار شدن این سمت، فعالیت خود را در توییتر متوقف کرد. صفحه او تنها 6هزار و 800 دنبال کننده دارد.

حجت‌الله عبدالملکی: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏فعالیت توییتری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم به بهار 1396 باز می‌گردد. توییت‌های او پیش از رسیدن به این منصب با حواشی بسیاری رو به رو شده است. کارآفرینی با یک میلیون تومان و امکان کاهش قیمت ارز تا 12هزار تومان از جمله توییت‌های حاشیه‌ای عبدالملکی است؛ حال که او به مقام اجرایی رسیده، بسیاری از فعالین توییتر خواستار عملی کردن این سخنان شده‌اند.

توییت عبدالملکی

استفاده از عبارت dr (دکتر) در ابتدای نام کاربری عبدالملکی در توییتر نیز از نکات قابل تامل درباره وی است.

امیر عبداللهیان: وزیر امور خارجه ایران در توییتر 108هزار دنبال کننده دارد. او از بهار سال 1396 در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده و نظرات خود را به زبان‌ها مختلف از جمله انگلیسی، عربی و چینی در توییتر منتشر می‌کند.

عزت‌الله ضرغامی: ‏‏‏وزیر ‏‏میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دولت رئیسی است که از تابستان سال 1395 در توییتر فعالیت می‌کند. او عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی و رئیس سابق سازمان صدا و سیما است که تعداد فالوئرهایش از اوایل 1398 تا کنون 1.5 برابر شده و به بیش از 157هزار کاربر رسیده است. ضرغامی اگرچه سعی می‌کند توییت‌‌های کم حاشیه‌ای بزند اما باز نشر یکی از مصاحبه‌هایش در این شبکه اجتماعی درباره خرید لباس زیر، با واکنش‌های زیادی همراه شد.

محمدرضا آشتیانی: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که با آغاز دولت جدید، صفحه توییتری او نیز راه‌اندازی شد. او حدود 7700 دنبال کننده در توییتر و فعالیتی تقریبا مستمر در آن دارد.

یوسف نوری: وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم حدود 6 ماه است که به عضویت توییتر درآمده و هزار و 265 دنبال کننده دارد.

صولت مرتضوی: صفحه رسمی معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری در توییتر از تابستان 1400 آغاز به کار کرده و 4هزار و 700 دنبال کننده دارد. او در 9 ماه گذشته کمتر از 30 توییت را منتشر کرده است و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مسعود میرکاظمی: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، کمتر از یک سال است که به عضویت توییتر در آمده و فعالیت او در این شبکه اجتماعی تنها سه ماه دوام داشت. صفحه میرکاظمی 6هزار و 400 دنبال کننده دارد و آخرین توییت آن به شهریور 1400 باز می‌گردد.

انسیه خزعلی: ‏معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده دولت سیزدهم است که فعالیت توییتری خود را همزمان با صدارت در پست جدید آغاز کرده است. صفحه او با وجود فعالیت قابل قبول در این شبکه اجتماعی، تنها 2هزار و 756 فالوئر دارد. خزعلی صفحه توییتری دیگری نیز دارد که فعالیت اندکی در آن داشته و به زبان عربی توییت می‌کند. 33 کاربر این صفحه را دنبال می‌کنند.

سعید خطیب‌زاده: سخنگوی وزارت امور خارجه دولت سیزدهم بیش از 7 سال در توییتر فعالیت بوده و حدود 25هزار و 600 فالوئر دارد. او توییت‌هایی به زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرده اما عمده فعالیتش در این شبکه اجتماعی، باز نشر توییت‌های وزیر خارجه و صفحه وزارت خارجه است.

محمد حسینی: معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس است که بیش از دو سال است که در توییتر فعالیت دارد. او به طور مستمر در این شبکه اجتماعی حاضر بوده و 17هزار و 100 فالوئر دارد.

مهدی اسلام‌پناه: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران است که سابقه عضویت او در توییتر به کمتر از یک ماه می‌رسد. اسلام‌پناه در این شبکه اجتماعی تنها 39 فالوئر دارد که در صورت ادامه این فعالیت مداومش، کاربران بیشتری او را دنبال خواهند کرد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی: معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در توییتر بیش از 65.6هزار فالوئر دارد. آغاز فعالیت توییتری او به پاییز 1397 و زمانی که نماینده مجلس بود باز می‌گردد. صفحه قاضی‌زاده هاشمی در این شبکه اجتماعی تقریبا فعال است.

نمایندگان مجلس حاضر در توییتر

فهرست نمایندگان مجلس در توییتر؛ صیانت‌چی‌ها هم هستند

محمدباقر قالیباف: رئیس مجلس شورای اسلامی در توییتر نزدیک به 250هزار دنبال کننده دارد. پیج توییتری او از پاییز 1397 راه‌اندازی شده و در ابتدای راه تنها 4 هزار دنبال کننده داشت. قالیباف اگرچه از لزوم قانون‌گذاری در حوزه فضای مجازی سخن گفته، اما از جمله منتقدین خاموش طرح صیانت است. او فعالیتی تقریبا مستمری در توییتر داشته و توییت‌های اخیر او به طور متوسط هزار و 500 فیو می‌خورند.

علی نیکزاد: ‏‏‏‏‏‏‏صفحه رسمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق راه و شهرسازی در توییتر حدود 18هزار و 300 فالوئر دارد. سابقه فعالیت او در این شبکه اجتماعی به تابستان 1397 بازگشته و در حال حاضر نیز حضوری مستمر اما کم در این شبکه اجتماعی دارد.

بیژن نوباوه: نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی و دبیر اول کمیسیون مشترک طرح صیانت است. او که از طرفداران دو آتشه این طرح به حساب می‌آید، فعالیت اندکی از زمستان 1399 در توییتر داشته و تنها 569 دنبال کننده دارد.

نصراله پژمان‌فر: یکی از حامیان جدی طرح صیانت و نماینده مردم مشهد و کلات در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. صفحه او در توییتر از تابستان 1399 راه‌اندازی شده و بیش از 7هزار و 300 کاربر او را فالو می‌کنند. پژمان‌فر حضوری فعال در این شبکه اجتماعی دارد.

مجید نصیرایی: عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت و از حامیان این طرح است. او که سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز هست فعالیتی اندک اما مستمر در توییتر داشته و بیش از 2هزار و 600 دنبال کننده دارد.

جلال رشیدی کوچی: نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی و از مخالفین طرح صیانت به شمار می‌آید. او که سخنگوی فراکسیون شهید دیالمه(شفافیت) و سخنگوی فراکسیون عشایری نیز هست، طی بیش از سه سال فعالیت در توییتر، 17هزار فالوئر یافته است که نیمی از آن‌ها طی چند ماه اخیر در پی مخالفت‌های وی با طرح صیانت، افزوده شده‌اند.

زهره‌الهیان: ‏‏‏‏‏نماینده تهران در مجلس و از موافقان طرح صیانت است. او طی 2 سال فعالیت مستمر خود در توییتر، به بیش از 17هزار و 600 فالوئر دست یافته است. الهیان علاوه بر عضویت در کمیسیون طرح صیانت، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته حقوق بشر مجلس نیز هست.

غلامرضا نوری: یکی از مخالفین سرسخت طرح صیانت و عضو کمیسیون مشترک این طرح است. نوری کمتر از 6 ماه است که به توییتر پیوسته و نزدیک به 231 فالوئر دارد. رئیس فراکسیون اقلیت، معاون اجرایی دوره دهم و نماینده دوره نهم از دیگر سمت‌های اجرایی او است.

احمدامیرآبادی فراهانی: نماینده مردم قم در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون ایثارگران و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران، پاکستان و چین است. او که عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت و از موافقان آن است، از تابستان 1397 فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و بیش از 29هزار و 100کاربر او را دنبال می‌کنند. فراهانی از جمله نمایندگانی است که حضور مستمری در توییتر دارد و در اواخر 1397 تنها 3 هزار دنبال کننده توییتری داشت.

جواد کریمی قدوسی: نماینده مردم مشهد و کلات و از موافقان طرح صیانت است. از حضور او در توییتر بیش از یک سال و نیم می‌گذرد. کریمی قدوسی بیش از 3 هزار دنبال کننده داشته و در این مدت بیش از 70 توییت منتشر کرده است.

علی اصغر عنابستانی: از جمله نمایندگانی است که حواشی بسیاری را در توییتر پشت سر گذاشته است. ماجرای برخورد وی با یک سرباز راهور، واکنش‌های زیادی را در این شبکه اجتماعی به دنبال داشت. عضویت عنابستانی در کمیسیون مشترک طرح صیانت و دفاع از این طرح باعث شد تا بار دیگر حواشی پیرامون او در توییتر شکل گیرد. سابقه توییتری عنابستانی بیش از 6 سال است که در این مدت تنها 5هزار فالوئر یافته است.

حسین میرزایی: نماینده حوزه انتخابیه اصفهان در مجلس و عضو کمیسیون طرح صیانت است. او از موافقان این طرح بوده و دو سال سابقه فعالیت در توییتر دارد. میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی و اصل 90 مجلس شورای اسلامی هم هست و طی فعالیت توییتری کم اما مستمر خود، حدود 2هزار فالوئر یافته است.

احسان قاضی زاده هاشمی: ‏‏نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه ادوار دهم و یازدهم مجلس در توییتر فعال است. صفحه قبلی او در این شبکه اجتماعی مسدود شده و سابقه صفحه جدید به بهار 1399 باز می‌گردد. قاضی‌زاده هاشمی در این 2 سال تنها 6 توییت را منتشر کرده و حدود 2هزار و 600 دنبال کننده دارد.

محسن زنگنه: عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت است و از قدیمی‌هایی توییتر محسوب می‌شود. او بیش از 7 سال است که به عضویت این شبکه اجتماعی درآمده و 10هزار و 300 دنبال کننده دارد. از دیگر نقش‌های او می‌توان به ریاست کمیته اصلاح ساختار بودجه و ریاست فراکسیون گام دوم انقلاب اشاره کرد.

مهرداد ویس کرمی: دبیر دوم کمیسیون مشترک طرح صیانت است که از حامیان آن نیز به حساب می‌آید. توییت چندی پیش او و بی احترامی به مخالفان طرح صیانت، واکنش‌های بسیاری را برانگیخت. سابقه فعالیت او در توییتر بیش از 2 سال و نیم بوده و 7هزار و 600 فالوئر دارد.

توییت جنجالی ویس کرمی

علی جدی: نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن و عضو کمیسیون طرح صیانت است. او طی 2 سال حضور در توییتر تنها 22 توییت را منتشر کرده و هر ازگاهی در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کند. جدی در توییتر بیش از 2هزار و 400 دنبال کننده دارد.

احمدحسین فلاحی: عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت و از موافقین جدی آن است. او که از حوزه انتخابیه همدان و فامنین به مجلس شورای اسلامی راه یافته، طی 2 سال فعالیت توییتری خود به 1250 فالوئر دست یافته است. سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از دیگر سمت‌های فلاحی است.

معصومه پاشایی بهرام: نماینده مردم مرند و جلفا است. اگرچه عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت است اما نمی‌توان او را در زمره حامیان این طرح قرار داد. پاشایی بیش از 2 سال است که فعالیت مستمری در توییتر داشته و حدود 4هزار و 300 کاربر او را فالو می‌کنند.

محمدتقی نقد علی: یکی دیگر از اعضای کمیسیون مشترک طرح صیانت است که سابقه 2 سال فعالیت مستمر در توییتر دارد. حساب کاربری او در این شبکه اجتماعی نزدیک به 3 هزار و 300 دنبال کننده دارد.

حسن نوروزی: عضو کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت و از موافقین آن است. با اینکه سابقه راه‌اندازی صفحه توییتری او به 5 سال پیش باز می‌گردد اما دور جدید فعالیت خود در توییتر را پس از 4 سال در آبان 1400 کلید زد. نوروزی در این سال‌ها تنها 17 توییت منتشر کرده و 2هزار کاربر او را دنبال می‌کنند. او نائب رئیس کمیسیون حقوقی وقضایی و رئیس فراکسیون فرهنگ ایثار و شهادت نیز هست.

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی: نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس است که فعالیتی تقریبا 2 سال و نیمی در توییتر دارد. او در این شبکه اجتماعی بیشتر بازنشر کننده توییت‌های سایرین است و حدود 6هزار و 800 دنبال کننده دارد.

مرتضی آقاتهرانی: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و از موافقان طرح صیانت است. سابقه توییتری او به نیمه دوم سال 95 بازگشته و نزدیک به 50هزار کاربر او را فالو می‌کنند.

مجتبی رضاخواه: نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی و عضوکمیسیون برنامه بودجه است. او که رئیس فراکسیون اقتصاد دیجیتال-حکمرانی داده و استادیار دانشگاه تربیت مدرس نیز هست، در طول بیش از 5 سال فعالیت توییتری خود نزدیک به 30 هزار دنبال کننده یافته است. رضاخواه از جمله نمایندگانی است که فعالیت خوب و مستمری در این شبکه اجتماعی دارد.

اسماعیل حسین زهی: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم شهرستان‌های خاش، میرجاوه، تفتان و بخش‌های کورین و نصرت آباد در مجلس یازدهم و نائب رئیس اول کمیسیون عمران است. او که شهردار اسبق زاهدان به شمار می‌آید، طی 2.5 سال فعالیت توییتری تقریبا مستمر موفق به جذب حدود 4هزار و 700 فالوئر شده است.

احمد نادری: نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس و نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی است که از زمستان 98 در توییتر فعال بوده و نزدیک به 34هزار دنبال‌کننده دارد. او که رئیس فراکسیون مقابله باآسیب‌های اجتماعی، رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی و سخنگوی فراکسیون گام دوم نیز هست، حضوری فعال در این شبکه اجتماعی دارد و تا حدودی با مخاطبین در تعامل است.

روح‌الله نجابت: ‏‏‏نماینده مردم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، در طول بیش از 2 سال فعالیت توییتری خود نزدیک به 29هزار دنبال کننده دارد. او بیش از اینکه خود توییت کند، توییت‌های سایر نمایندگان در این شبکه اجتماعی را بازنشر می‌کند.

مجید انصاری: ‏‏نماینده مردم شهرستان‌های ‎ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اجتماعی است که از راه‌اندازی صفحه توییتری او بیش از یک سال گذشته و 1500 فالوئر دارد.

محمدرضا احمدی سنگری: ‏‏‏‏نماینده و خادم مردم ایران از حوزه انتخابیه رشت و خمام در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات و اصل نود است. بیش از یک سال و شش ماه است که عضو توییتر شده و حدود 2هزار فالوئر دارد.

ابراهیم عزیزی: نماینده مردم کرمانشاه در مجلس است و نزدیک به هزار دنبال کننده دارد و فعالیت چندانی هم در توییتر ندارد.

مهدی شریفیان: ‏نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس و عضو کمیسیون اجتماعی است. او که رئیس کمیته ساماندهی سازمان‌های مردم نهاد نیز هست بیش از یک سال است که در توییتر عضو شده است. او فعالیت چندانی در این شبکه اجتماعی ندارد و کمتر از 800 دنبال کننده دارد.

محسن فتحی: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه سنندج‌، دیواندره و کامیاران است که نزدیک به 2 سال از حضور او در توییتر گذشته و حدود 1200 دنبال کننده دارد. او که عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و نایب رئیس فراکسیون صنایع تبدیلی نیز هست، فعالیت بسیار اندکی در این شبکه اجتماعی دارد.

ابوالفضل عمویی: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تابستان 99 در توییتر فعال شده و همه توییت‌هایش به زبان انگلیسی است. آخرین حضور او در این شبکه اجتماعی به زمستان 1400 بازگشته و حدود 500 کاربر او را دنبال می‌کنند.

رمضانعلی سنگدوینی: ‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی است که نزدیک به 2 سال سابقه عضویت در توییتر دارد. رئیس کمیته گاز و پتروشیمی کمیسیون انرژی و رئیس فراکسیون خیرین و امورخیریه مجلس از دیگر سمت‌های اوست. سنگدوینی در توییتر حدود 3500 فالوئر دارد.

غلامرضا شریعتی: دبیر فراکسیون دیپلماسی بین المللی مجلس شورای اسلامی است که در این یک سال و نیمی که عضو توییتر شده حضور فعالی داشته و نزدیک به 1200 دنبال کننده دارد.

عباس گلرو: ‏‏‏‏‏نماینده سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس یازدهم است و نقش رئیس کمیته روابط خارجی را نیز برعهده دارد. فعالیت اندکی طی 2 سال گذشته در توییتر داشته و حدود 1400 کاربر او را فالو می‌کنند.

امان‌الله حسین‌پور: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه اسفراین است که همچون بسیاری از نمایندگان، از تابستان 1399 به عضویت توییتر درآمده و 1400 فالوئر دارد. او نزدیک به 6 ماه است که در این شبکه اجتماعی فعالیتی نداشته است.

علی اکبر بسطامی: نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، چوار، سیروان، ملکشاهی، مهران و هلیلان است که در طول تقریبا 2 سال حضور در توییتر تنها 5 توییت منتشر کرده و چیزی حدود 800 دنبال کننده دارد.

زهرا شیخی: ‏‏‏‏‏‏نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی است که سمت‌های سخنگوی کمیسیون بهداشت و ریاست فراکسیون دیپلماسی سلامت را نیز برعهده دارد. حدود 2 سالی می‌شود که به عضویت توییتر درآمده و صفحه او را بیش از 7هزار و 600 کاربر دنبال می‌کنند.

اکبر احمدپور: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار است که نزدیک به دو سالی شده که در توییتر فعالیت می‌کند. اگرچه حضوری فعال در این شبکه اجتماعی ندارد اما هر از گاهی در توییتر فعال شده و نزدیک به 830 فالوئر دارد.

کاظم دلخوش: ‏نماینده مردم صومعه سرا در دوره‌های هفتم، هشتم، دهم و یازدهم مجلس نزدیک به دو سال است که در این شبکه اجتماعی فعالیت دارد و در طی همین مدت 1200 دنبال کننده پیدا کرده است.

احمد آوایی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم است که از تابستان 1399 در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده اما کمتر از هزار کاربر او را دنبال می‌کنند.

‏‏‏‏محمد کعب امیر: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه شوش و کرخه و عضو کمیسیون اجتماعی است. نزدیک به 2 سال است که در توییتر خود با 3هزار و 200 دنبال کننده فعالیت دارد.

حسن محمدیاری: نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی است. دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد و در این مدت نزدیک به دو هزار فالوئر دارد.

حسین خسروی اسفزاز: نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی است که همچون بسیاری از نمایندگان دوره یازدهم، از تابستان 1399 به عضویت این شبکه درآمده و 495 دنبال کننده دارد.

فرهاد طهماسبی: ‏نماینده مجلس از حوزه انتخابیه نیریز، استهبان و بختگان است که گستره زمانی فعالیت‌های او نزدیک به 2 سال در توییتر می‌رسد و با اینکه این فعالیت چندان مستمر نیست اما 900 کاربر او را فالو می‌کنند.

روح الله ایزدخواه: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که سابقه‌ای کمتر از یک سال در توییتر داشته و بیش از 1600دنبال کننده دارد.

مجتبی محفوظی: نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس طی بیش از یک سال فعالیت توییتری، هزار دنبال کننده یافته است.

جواد حسینی‌کیا: ‏نماینده دور دهم و یازدهم از حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی است که کمی بیشتر از یک سال فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و حدود 1300 فالوئر دارد. او نائب رئیس کمیسیون صنایع ومعادن و رئیس فراکسیون حمایت ازصنعت نیز هست.

محمد صفری: از دیگر نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی است که همانند بسیاری از آنها، دو سال پیش صفحه خود را در توییتر راه‌اندازی کرده است. او طی این سال‌ها تنها 3 توییت منتشر کرده که دوتای آن در اردیبهشت 1401 است و تنها 58 فالوئر دارد.

عبدالعلی رحیمی: عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی است که از تابستان 1399 به عضویت توییتر در آمده و نزدیک به هزار و دویست دنبال کننده دارد.

حسین حسین‌زاده: نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در یازدهمین دوره‌ مجلس که دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد. او را 3 هزار و 145 کاربر فالو می‌کنند.

علی آذری: نایب رئیس کمیسیون تحقیق و عضو کمیسیون‌های عمران و اصل 90 مجلس شورای اسلامی است. او در طی فعالیت 2 ساله خود در توییتر، 2هزار و 800 دنبال‌کننده یافته است.

فاطمه قاسم‌پور: رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس که طی 2 سال حضور در توییتر به بیش از 8هزار فالوئر دست پیدا کرده است. ریاست کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی از دیگر سمت‌های او است.

عبداله‌ایزدپناه: اگرچه 2 سال از راه‌اندازی صفحه توییتری این نماینده مجلس می‌گذرد اما از تابستان 1400 در این شبکه اجتماعی فعالیتی نداشته است. او در این دو سال تنها 16 توییت منتشر کرده و کمتر از هزار کاربر او را فالو می‌کنند.

زهره لاجوردی: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم است. او که عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی و کمیسیون مشترک جمعیت نیز هست طی فعالیت 2 ساله خود در توییتر، بیش از 4 هزار و 400 دنبال کننده یافته است.

جعفر راستی: ‏نماینده مجلس از حوزه انتخابیه شبستر که حدود دو سال است در این شبکه فعالیت می‌کند و نزدیک به هزار دنبال کننده دارد.

علیرضا شهبازی: رئیس کمیته دیوان محاسبات و امور مالی مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق کردستان است. گستره زمانی فعالیت‌های او به بیش از 2 سال در توییتر می‌رسد اما این فعالیت چندان مستمر نیست و از مهر 1400 دیگر فعالیتی نداشته است. شهبازی را 2100 کاربر فالو می‌کنند.

محمد طلا مظلومی: نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در یازدهمین دوره مجلس است. دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد. او در این مدت نزدیک به 4 هزار و 300 دنبال کننده دارد.

علیرضا سلیمی: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است که با سه سال عضویت در توییتر، 5700کاربر او را فالو می‌کنند.

‏‏محمدرضا میرتاج‌الدینی: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجس محسوب می‌شود و ریاست فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی را برعهده دارد. از آغاز فعالیت او در توییتر بیش از 2 سال می‌گذرد و 3هزار و 300 فالوئر دارد.

صادق طباطبایی‌نژاد: نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه اردستان که طی 2 سال فعالیت توییتری خود به هزار و سیصد دنبال‌کننده دست یافته است. او در این سال‌ها تنها 12 توییت منتشر کرده است.

حسین بامیری: نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور وشوراها است. حدود دو سال از راه‌انداری صفحه توییتری او می‌گذرد و بیش از سه هزار دنبال کننده دارد. آخرین فعالیت بامیری در این شبکه اجتماعی به زمستان 1400 باز می‌گردد.

علی آقازاده دافساری: نماینده مردم رشت و خمام در دوره‌های هشتم و یازدهم مجلس است که نقش رئیس کمیته دفاع کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را نیز برعهده دارد. اکثر فعالیت او در توییتر به سال 1400 بازگشته و طی چند ماه اخیر فعالیت چندانی در این شبکه اجتماعی نداشته است.

حسن شجاعی: ‏‏‏‏‏‏‏نماینده مجلس از حوزه ابهر، خرمدره و سلطانیه است. او رئیس کمیسیون اصل نود و نائب رئیس هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هست. شجاعی فعالیت بالایی در توییتر داشته و طی 2 سال گذشته، به بیش از 13 هزار و 800 دنبال کننده دست یافته است.

مسلم صالحی: عضو کمسیون اقتصادی و رئیس فراکسیون حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی است که در طی فعالیت بیش از دو ساله‌ای که دارد بیشتر از دو هزار و 800 دنبال کننده دارد. عضو ناظر شورای عالی بورس از دیگر سمت‌های او است.

احمد جباری: عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران است. او نزدیک به دو سال است که به عضویت توییتر در آمده و حدود 2 هزار و 100 فالوئر دارد.

محمد مولوی: ‏‏‏‏‏‏نماینده مردم آبادان در یازدهمین مجلس شورای اسلامی است. گستره زمانی فعالیت‌های او به بیش از دو سال در توییتر می‌رسد و با فعالیت مستمر خود به بیش از 4هزار و 100 دنبال کننده دست یافته است.

محمد محسنی بندپی: نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه نوشهر،چالوس و کلاردشت است. گستره زمانی فعالیت‌های او به بیش از دو سال در توییتر می‌رسد و با اینکه این فعالیت مستمری داشته اما کمتر از هزار کاربر او را فالو می‌کنند.

مهدی عیسی‌زاده: عضو کمیسیون اجتماعی است که از بهار 1399 به عضویت توییتر درآمده و بیش از 4هزار و 100 دنبال کننده دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی: نماینده مردم رودبار در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون مشترک طرح صیانت محسوب می‌شود. حدود دو سالی می‌شود که به عضویت توییتر در آمده است و صفحه او نزدیک به سه هزار دنبال کننده دارد.

صدیف بدری: عضو کمیسیون عمران مجلس در طی فعالیت بیش از دو ساله‌ای که در توییتر دارد بیشتر از 4 هزار و 500 دنبال کننده دارد.

علی علیزاده: عضو هیئت رئیسه و دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. 2 سال از عضویت او در توییتر می‌گذرد اما فعالیت آنچنانی در آن نداشته. آخرین توییت علیزاده به زمستان 1400 بازگشته و او را هزار و 700 کاربر فالو می‌کنند.

پرویز محمدنژاد: عضو کمیسیون انرژی است و بخش اعظم فعالیت او در توییتر به سال 1400 باز می‌گردد. ریاست کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس یازدهم از دیگر نقش‌های محمدنژاد است و در توییتر بیش از 3هزار و 200 دنبال کننده دارد.

غنی نظری: صفحه توییتری این نماینده و عضو کمیسیون تلفیق، اقتصادی و اصل 90 مجلس یازدهم از بهار 1399 راه‌اندازی شده است. نزدیک به 4 هزار کاربر او را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

شمس‌الدین حسینی: نماینده مجلس و وزیر اسبق اقتصاد که دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد. او در این مدت نزدیک به 3 هزار و 600 دنبال کننده دارد.

محمدرضا مبلغی: نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس است که 2 سال از اولین حضور او در توییتر می‌گذرد. حدود 2 هزار و 800 کاربر توییتری، مبلغی را در این شبکه اجتماعی فالو می‌کنند.

خلیل بهروزی‌فر: نماینده مردم شهرستان‌های فومن و شفت و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس است. صفحه او در توییتر از تابستان 1399 راه‌اندازی شده اما طی این مدت تنها 4 توییت منتشر کرده و 600 فالوئر دارد.

علی خضریان: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 است. راه‌اندازی صفحه او در توییتر به 4 سال پیش باز می‌گردد و 46هزار فالوئر دارد. خضریان از جمله نمایندگان فعال در این شبکه اجتماعی است و توییت اخیر او درباره لزوم ممنوعیت واردات آیفون که با گوشی آیفون ارسال شده بود، حاشیه‌های بسیاری به همراه داشت.

توییت خضریان

حسینعلی حاجی دلیگانی: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است که دو اکانت توییتری دارد. اکانت اول او بیش از 5 سال سابقه داشته و 2600 دنبال کننده دارد اما حساب کاربری دیگرش کمتر از دو سال است که در این شبکه فعالیت می‌کند و تنها 500 فالوئر دارد.

علیرضا ورناصری: نماینده مردم مسجدسلیمان، لالی، هفتکل و اندیکا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است. او در طول 2 سال فعالیت در توییتر به 3 هزار و 300 دنبال کننده دست یافته است.

ابوالفضل ابوترابی: ‏نماینده ادوار نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود که عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است. آخرین فعالیت او در توییتر به زمستان 1400 باز می‌گردد و سه هزار و 100 فالوئر دارد.

احمد مرادی: نایب رئیس کمیسیون انرژی بیش از 2 سال است که در توییتر فعالیت می‌کند. او یکی از نمایندگانی بود که خواستار بازگشت طرح صیانت به صحن علنی شده و در این باره توییتی منتشر کرد. نزدیک به 3 هزار و 200 کاربر این شبکه اجتماعی، مرادی را دنبال می‌کنند.

مجتبی یوسفی: نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی است. گستره زمانی فعالیت‌های او به بیش از دو سال در توییتر می‌رسد و فعالیتی مستمر در این شبکه اجتماعی دارد.

علی موسوی: رئیس فراکسیون مناطق محروم و شهرهای درحال توسعه مجلس است که بیش از 4 هزار دنبال کننده در توییتر دارد. فعالیت او در این شبکه اجتماعی یک طرفه نبوده و توییت‌های سایر کاربران را نیز گاهی ریت می‌زند.

غلامحسین کرمی: دبیر کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس یازدهم است که حدود 2 سالی می‌شود که به عضویت توییتر در آمده است. صفحه او 2 هزار و 300 دنبال کننده دارد.

فاطمه مقصودی: ‏‏‏‏نماینده مجلس از حوزه انتخابیه بروجرد و ‎‎‎‎اشترینان که از دو سال پیش در توییتر فعالیت خود را آغاز کرده است. او بیش از 3هزار و 300 دنبال کننده داشته و تنها 33 توییت را در این مدت منتشر کرده است.

غلامرضا مرحبا: سخنگوی کمیسیون اقتصادی و فراکسیون شاهد است. او طی 2 سال عضویت خود در توییتر تنها 8 توییت زده است. 1600 کاربر توییتری، مرحبا را در این شبکه اجتماعی دنبال کرده و از دیگر سمت‌های او می‌توان به عضویت در شورای‌عالی اقتصاد کشور اشاره کرد. مرحبا در اینستاگرام بسیار فعال‌تر از توییتر است.

مهدی عسگری: نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی است. او 2 سال است که در توییتر فعالیت مداوم داشته و بیش از 8هزار و 400 فالوئر دارد.

علیرضا عباسی: نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد. او در این مدت نزدیک به هزار و 200 دنبال کننده دارد.

علیرضا نظری: از دیگر نمایندگان مجلس یازدهم است که اواخر سال 1399 به عضویت توییتر درآمده است. 3هزار و 700 کاربر او را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

محمدرضا دشتی اردکانی: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه اردکان در مجلس شورای اسلامی است که با سه سال حضور در توییتر، حدود 2200 دنبال کننده دارد.

محمد صفایی: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس است که سابقه 2 سال فعالیت در توییتر داشته و حدود 2هزار و 100 فالوئر دارد.

منصور شکرالهی: نماینده مجلس یازدهم از حوزه‌های انتخابیه کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب که دو سالی است در توییتر فعالیت می‌کند. او حدود 2 هزار و 300 دنبال کننده در این شبکه اجتماعی دارد.

اقبال شاکری: ‏‏نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی محسوب می‌شود که از زمستان 1398 به توییتر پیوسته است. او در این شبکه اجتماعی حضور فعالی داشته و بیش از 9هزار دنبال کننده دارد.

ولی اسماعیلی: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که سابقه 2 سال فعالیت در توییتر دارد. او رئیس فراکسیون توسعه روابط با کشورهای اکو نیز هست و نزدیک به 4 هزار و 700 فالوئر در این شبکه اجتماعی دارد.

مصطفی طاهری: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم است. او فعالیت بالایی در توییتر داشته و طی بیش از 2 سال حضور در این شبکه اجتماعی، به حدود 7هزار و 200 فالوئر دست پیدا کرده است.

روح‌الله نجابت: سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بیش از 2 سال است که صفحه توییتر خود را راه‌اندازی کرده و نزدیک به 29هزار دنبال کننده دارد.

مصطفی نخعی: سخنگوی کمیسیون انرژی و رئیس فراکسیون خشکسالی مجلس که دو سالی است که در توییتر فعالیت دارد. او در این مدت نزدیک به 4هزار و 500 فالوئر یافته است.

اسماعیل حسینی‌زهی: نائب رئیس اول کمیسیون عمران مجلس یازدهم و شهردار اسبق زاهدان است. گستره زمانی فعالیت‌های او به بیش از دو سال در توییتر می‌رسد و بیش از 4 هزار و 700 کاربر توییتری صفحه حسینی زهی را دنبال می‌کنند.

جواد نیک‌بین: عضو کمیسیون تحقیق و فرهنگی مجلس یازدهم است که سابقه 2 سال و نیم فعالیت در توییتر و بیش از 10هزار دنبال کننده دارد.

احمد نادری: از جمله نمایندگان مجلسی است که فعالیت بسیاری در توییتر دارد. او از زمستان 1398 که به توییتر پیوسته، تاکنون نزدیک به هزار و 500 توییت منتشر کرده و 34هزار فالوئر دارد. از جمله سمت‌های نادری می‌توان به نایب رئیس کمیسیون آموزش، رئیس فراکسیون مقابله با آسیب‌های اجتماعی، رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی و سخنگوی فراکسیون گام دوم انقلاب اشاره کرد.

عبدالکریم جمیری: نماینده مجلس از حوزه‌های انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم است که بیش از 2 سال سابقه فعالیت در توییتر و 5400 دنبال کننده دارد.

مهدی طغیانی: عضو کمیسیون اقتصادی و کمیسیون ویژه جهش تولید مجلس است. سابقه فعالیت او در توییتر به بیش از 2 سال می‌رسد و حدود 4هزار و 300 کاربر این شبکه اجتماعی، طغیانی را فالو می‌کنند. ریاست فراکسیون بهبود فضای کسب و کار از دیگر سمت‌های او است.

حسین رئیسی: نماینده مردم شرق هرمزگان است که در طی فعالیت بیش از دو ساله‌ای که دارد بیشتر از دو هزار و 600 دنبال کننده دارد.

عزت‌الله اکبری تالار پشتی: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی که طی بیش از 2 سال فعالیت در توییتر، حدود 5 هزار و 400 دنبال کننده یافته است.

فاطمه محمدبیگی: نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی است. او فعالیت تقریبا زیادی در توییتر داشته و 9200 کاربر او را فالو می‌کنند.

ذبیح‌الله اعظمی: عضو کمیسیون کشاورزی است که از زمستان 1398 فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده است. او کمتر از 600 فالوئر دارد.

علی اکبر کریمی: جزو نمایندگان باسابقه در توییتر به حساب می‌آید که عضو کمیسیون صنایع و معادن است. در این سال‌ها تنها به 3هزار و 700 دنبال کننده دست یافته است.

احمد علیرضابیگی: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و استاندار اسبق آذربایجان شرقی است که بیش از 3هزار دنبال کننده در توییتر دارد.

بهروز محبی نجم آبادی: عضو کمیسیون برنامه‌ریزی و بودجه مجلس یازدهم است که طی بیش از 2 سال فعالیت در توییتر، 4هزار و 800 کاربر او را فالو می‌کنند.

فریدون حسنوند: رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بهار 1398 به عضویت توییتر درآمده و 3200دنبال کننده دارد.

سیدنظام الدین موسوی: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس است که صفحه توییتری خود را از زمستان 98 راه‌اندازی کرده و بیش از 68هزار دنبال کننده دارد.

کیومرث سرمدی واله: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم بوده که صفحه توییتری خود را از زمستان 1398 راه‌اندازی کرده است. او را نزدیک به 4هزار و 600 کاربر توییتر فالو می‌کنند. از دیگر سمت‌های سرمدی واله بایستی به عضویت در کمیسیون تلفیق 1401 و عضو هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری اشاره کرد.

علیرضا پاک فطرت: عضو کمیسیون عمران مجلس و شهردار اسبق شیراز است که با 2 سال و نیم حضور فعالیت در توییتر، 4 هزار و 300 فالوئر دارد.

احسان ارکانی: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس است که فعالیت مستمری در توییتر دارد؛ همین امر نیز سبب شده تا در 2 سال و نیم گذشته، نزدیک به 5هزار و سیصد کاربر صفحه او را دنبال کنند.

مالک شریعتی: از جمله نمایندگان فعال در توییتر است که طی 2 سال و نیم حضور در این شبکه اجتماعی، بیش از 2500 توییت منتشر کرده و 53هزار فالوئر دارد. او عضو کمیسیون انرژی نیز هست.

اردشیر مطهری: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بوده و طی بیش از 2 سال فعالیت مستمر در توییتر، 7هزار دنبال کننده یافته است. ریاست فراکسیون عدالت و رفع موانع کسب و کار از دیگر سمت‌های او است.

مصطفی میرسلیم: از جمله چهره‌های شناخته شده حاضر در توییتر است که طی چند ماه اخیر بر سر مخالفت با واردات خودرو به کشور، حواشی درباره او در این شبکه اجتماعی به وجود آمده است. میرسلیم از پاییز 98 به عضویت توییتر درآمده و 30هزار دنبال کننده دارد.

محمد جواد عسکری: رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس از 2 سال و نیم پیش در توییتر حاضر شده و بیش از 3هزار فالوئر دارد.

علی‌اصغر خانی: رئیس کمیسیون تحقیق، نایب رئیس فراکسیون امنیت پایدار و روابط خارجی پویا و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی است. با وجود راه‌اندازی صفحه توییتری از سال 1398، اما فعالیت اندکی در این شبکه اجتماعی دارد. خانی در یک سال گذشته تنها سه توییت منتشر کرده اما نزدیک به 3 هزار و 400 دنبال کننده دارد.

علی بابایی: از دیگر مسئولان ایرانی حاضر در توییتر است. او رییس فراکسیون کارگری و نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس است که طی بیش از 2 سال و نیم فعالیت توییتری، تنها 2 هزار و 600 دنبال کننده دارد.

مجتبی ذوالنوری: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است که طی 2 سال و نیم فعالیت توییتری، نزدیک به 8 هزار فالوئر دارد. او طی یک سال اخیر فعالیت اندکی در این شبکه اجتماعی داشته است.

جعفر قادری: نماینده مردم شیراز در ادوار هشتم و نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی است که روی لفظ «دکتر» در حساب کاربری خود تاکید دارد. فعالیت او در توییتر به 2 سال و نیم پیش باز می‌گردد و 1200 کاربر او را فالو می‌کنند.

فریدون عباسی دوانی: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بود که طی بیش از 2 سال و نیم حضور در توییتر، 21هزار فالوئر دارد. رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس انجمن هسته‌ای ایران از جمله سمت‌های او بوده است.

هادی بیگی‌نژاد: عضو کمیسیون انرژی مجلس بوده که سابقه 2.5 ساله حضور در توییتر دارد. بیش از 2هزار و 500 کاربر او را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

علی حدادی: سخنگو و عضو هیئت رئیسه کمیسیون سیاست داخلی است که نزدیک به سه سال سابقه فعالیت در توییتر و بیش از 2هزار فالوئر دارد.

حسین جلالی: ‏‏‏‏‏‏نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی است که با سه سال حضور در توییتر، تنها 2 هزار و 775 دنبال کننده دارد.

سمیه رفیعی: رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس بوده که طی سه سال حضور در توییتر به حدود 5هزار فالوئر دست یافته است.

مهدی سعادتی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که سال گذشته انتشار تصاویری از اقامه نماز توسط وی در وسط یک جلسه، با حواشی توییتری زیادی همراه شد. او بیش از سه سال است که در توییتر فعالیت داشته و حدود هزار و 280 دنبال کننده دارد.

کمال حسین‌پور: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت است که طی 5 سال حضور در توییتر، حدود 1544 فالوئر یافته است.

محسن علیزاده: نماینده مجلس است که سه سال سابقه عضویت در توییتر دارد. عضو کمسیون اقتصادی مجلس،عضو ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار و عضو هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزها از دیگر سمت‌های او است. نزدیک به 4هزار و 300 کاربر توییتر، علیزاده را فالو می‌کنند.

عباس مقتدایی: ‏‏‏نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه که از اواسط سال 1398 به عضویت توییتر درآمده و بیش از 4600 دنبال کننده دارد.

محمود عباس زاده مشکینی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که از سه سال پیش در توییتر فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از هزار دنبال کننده دارد.

عباس گلرو: صفحه جدید این نماینده مجلس در توییتر نزدیک به دو سال پیش راه اندازی شده و 1400کاربر او را فالو می‌کنند.

محمدرضا صباغیان: صفحه رسمی او در توییتر بیش از 3 سال است که راه‌اندازی شده اما فعالیت بسیار اندکی دارد. او در این شبکه اجتماعی کمتر از 1200فالوئر دارد.

احمد دنیامالی: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که طی سه سال حضور در توییتر، 3هزار فالوئر یافته است. او عضو ناظر مجلس در شورای عالی مسکن نیز هست.

محمد رشیدی: این عضو هیئت رئیسه مجلس در توییتر بیش از 5700فالوئر داشته و از سه سال پیش در این شبکه اجتماعی فعال است.

روح‌الله متفکرآزاد: عضو هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون آموزش و تحقیقات است که با 3 سال حضور در توییتر، به بیش از 10هزار دنبال کننده دست یافته است.

کریم حسینی: ‏نماینده مردم اهواز، کارون، باوی و حمیدیه در مجلس یازدهم است که از سه سال پیش در توییتر فعال شده و 3هزار و 200 فالوئر دارد. نکته جالب توجه درباره او، عدم فالو هیچ توییتری دیگر است.

ابراهیم رضایی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است که طی 3 سال حضور در توییتر، 9هزار و 200 دنبال کننده یافته است.

آرا شاوردیان: نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی است. از جمله قدیمی‌های توییتر است که نزدیک به 10 سال سابقه عضویت در آن را دارد. او در این سال‌ها کمتر از 160 توییت را منتشر کرده و نزدیک به 1600 دنبال کننده دارد.

فداحسین مالکی: نماینده مجلس از حوزه انتخابیه زاهدان است. از اولین حضور او در توییتر بیش از 3 سال گذشته و کمتر از هزار فالوئر دارد.

جبار کوچکی نژاد: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏صفحه توییتری نماینده چهار دوره متوالی مردم رشت در مجلس از پاییز 1396 راه‌اندازی شده و حدود 3هزار و 200فالوئر دارد.

حمیدرضا حاجی بابایی: رئیس کمیسیون برنامه وبودجه مجلس و وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم است که نزدیک به 5 سال سابقه عضویت در توییتر دارد. صفحه او را نزدیک به 9هزار کاربر دنبال می‌کنند.

سلمان اسحاقی: نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه قاینات و زیرکوه است که حدود 4.5 سال از حضور او در توییتر می‌گذرد اما تنها 847 دنبال کننده دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، 5 سال سابقه فعالیت در توییتر و بیش از 5هزار فالوئر دارد.

الهام آزاد: ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم نایین، خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی است که پس از 4 سال و نیم حضور در توییتر، حدود 5300 دنبال کننده یافته است. او عضو شوراى فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز هست.

محسن دهنوی: از جمله نمایندگان و مسئولان ایرانی شناخته شده در توییتر است که طی حدود 5 سال عضویت در این شبکه اجتماعی، بیش از 27هزار کاربر او را فالو می‌کنند. دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی است.

احد آزادی‌خواه: رئیس فراکسیون حج و زیارت و سخنگوی فراکسیون اصناف در مجلس یازدهم است. فعالیت نزدیک به 5 ساله او در توییتر، بیش از 4هزار و 300 فالوئر برایش به دنبال داشته است.

محمدحسن آصفری: ‏‏‏‏صفحه رسمی توییتری ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در دوره نهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی از 5 سال پیش راه‌اندازی شده و 3200کاربر او را دنبال می‌کنند.

عباس گودرزی: نزدیک به 5 سال است که در توییتر عضو شده و بیش از4هزار دنبال کننده دارد. او عضو کمیسیون اجتماعی و عضو هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی است.

عبدالحسین روح‌الامینی: نماینده مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تهران است که 3 هزار فالوئر در توییتر دارد. سابقه فعالیت او در این شبکه اجتماعی به 5 سال می‌رسد.

محمدمهدی زاهدی: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است که از بهار 1396 به عضویت توییتر درآمده است و بیش از 4900 فالوئر دارد. او وزیر علوم در دولت اول احمدی‌نژاد بوده است.

وحید جلال زاده: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی است که از جمله قدیمی‌های توییتر به حساب می‌آید. او بیش از 6 سال است که در این شبکه اجتماعی فعالیت کرده و حدود 4هزار و 300 دنبال کننده دارد.

ناصر حسینی‌پور: نماینده مردم گچساران و باشت در یازدهمین دوره مجلس است که با 6 سال حضور در توییتر، بیش از 8هزار دنبال کننده یافته است.

مجتبی توانگر: از جمله نمایندگان فعال در توییتر است که طی بیش از 6 سال حضور در این شبکه اجتماعی، نزدیک به 1800 توییت منتشر ساخته است. ریاست کمیته اقتصادانرژی و اقتصاد دیجیتال مجلس، عضو شورای اقتصاد و عضو شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 از دیگر سمت‌های او است. حدود 16هزار و 300کاربر، صفحه توانگر در این شبکه اجتماعی را فالو می‌کنند.

ناصر موسوی لارگانی: رئیس فراکسیون کارآفرینان مجلس است که بیش از 6 سال سابقه توییتری دارد. نزدیک به 5هزار کاربر او را دنبال می‌کنند.

محسن پیرهادی: نماینده یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که حدود 6 سال و نیم سابقه حضور در توییتر داشته و بیش از 10هزار فالوئر دارد.

محمدرضا رضایی کوچی: رئیس کمیسیون عمران است که از تابستان 1394 به عضویت توییتر درآمده است. او از جمله نمایندگی است که فعالیت بسیاری در این شبکه اجتماعی دارد اما طی این سال‌ها تنها 2500فالوئر یافته است.

مسعود پزشکیان: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و از جمله مسئولان ایرانی شناخته شده در توییتر است. او را نزدیک به 5هزار و 200 کاربر دنبال می‌کنند.

شورای شهر تهران توییتر

جمع شورای شهر و شهرداری تهران هم در توییتر جمع است

علیرضا زاکانی: شهردار جدید تهران از سال 1399 فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و 74هزار دنبال کننده دارد. صفحه زاکانی به طور مستمر فعال بوده و توییت‌های اخیرش به طور میانگین هزار فیو می‌خورد. او همچنین کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود.

مهدی چمران: رئیس شورای شهر تهران بیش از 2 سال است که به عضویت توییتر درآمده اما خیلی در این شبکه اجتماعی فعال نیست. صفحه او حدود 3هزار و 200 دنبال کننده دارد و آخرین توییت او درباره صعود ایران به جام جهانی فوتبال است.

حبیب کاشانی: چهارمین منتخب مردم تهران برای عضویت در دوره ششم شورای شهر پایتخت و یکی از شناخته‌شده‌ترین آنها است. او که برای مدتی مدیرعامل پرسپولیس نیز بوده، صفحه توییتری خود را از پاییز 1399 به راه انداخته اما فعالیتی اندک دارد. کاشانی برخلاف حساب اینستاگرامش که بیش از 92هزار فالوئر دارد در توییتر تنها 62 کاربر او را دنبال می‌کنند.

عبدالمطهر محمدخانی: سخنگوی شهرداری تهران و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل از با قدیمی‌های توییتر است. او صفحه خود را در این شبکه اجتماعی نزدیک به 9 سال پیش راه‌انداخته و اکنون 6هزار و 800 فالوئر دارد. محمدخانی حضوری تقریبا فعال در توییتر داشته اما بیشتر از توییت زدن، توییت‌های دیگران را ری‌توییت می‌کند.

محمد آخوندی: نماینده مردم تهران در ششمین دوره شورای اسلامی شهر طی بیش از 3 سال فعالیت توییتری، تنها 995 دنبال کننده دارد. او ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏دکترای جامعه شناسی داشته و مدرس دانشگاه نیز هست.

مهدی اقراریان: رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران است که بیش از 5 سال سابقه حضور در توییتر و 2هزار و 300 فالوئر دارد.

جعفر شربیانی: عضو هیئت رئیسه شورای شهر ششم تهران از تابستان 1399 به عضویت توییتر درآمده و 446 دنبال کننده دارد.

سوده نجفی: عضو هیئت رئیسه ششمین دوره شورای اسلامی شهر تهران و رئیس اندیشکده حکمرانی این شهر است. از راه‌اندازی صفحه توییتری او 5 سال می‌گذرد و 4هزار و 200 کاربر او را دنبال می‌کنند.

مهدی بابایی: از دیگر اعضای شورای شهر تهران است که حدود 4 سال است که صفحه توییتری خود را راه‌اندازی کرده اما فعالیت اندکی در آن دارد. او تنها 440 دنبال کننده دارد.

علی اصغر قائمی: سابقه راه‌اندازی صفحه توییتر این عضو شورای شهر تهران به سال 92 بازگشته اما تنها 101 دنبال کننده دارد و در این سال‌ها فقط 80 توییت منتشر کرده است.

ناصر امانی: عضو شورای شهر تهران بوده و طی یک سال فعالیت کم اما تقریبا مستمر در توییتر، 477 فالوئر یافته است.

مهدی پیرهادی: عضو ششمین دوره شورای شهر تهران در این یک سالی که عضو توییتر شده نزدیک به 891 دنبال فالوئر دارد.

جعفر تشکری هاشمی: عضو شورای ششم شهر تهران و معاون اسبق شهردار تهران است که یک سال از آغاز فعالیت او در توییتر گذشته و 491 دنبال کننده دارد.

زهرا شمس احسان: نماینده مردم تهران در شورای اسلامی شهر در این یک سالی که عضو توییتر شده نزدیک به 430 دنبال کننده دارد.

علیرضا نادعلی: عضو ششمین دوره شورای شهر تهران بوده و طی یک سال فعالیت در توییتر، 1700 فالوئر جذب کرده است. در ماجرای خودزنی شهردار ناحیه 3، یکی از توییت‌های او با حواشی زیادی همراه شد.

مهدی عباسی: ‏‏‏نماینده مردم پایتخت در شورای اسلامی شهر تهران است که حدود یک سال سابقه فعالیت در توییتر داشته و طی این مدت هم 309 فالوئر یافته است.

احمد علوی: از دیگر اعضای شورای شهر تهران است که فعالیت زیادی در طول یک سال گذشته در توییتر داشته و 722 کاربر او را دنبال می‌کنند.

امین توکلی: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران حدود 5 سالی می‌شود که به عضویت توییتر درآمد و بیش از 1700 فالوئر دارد.

مجتبی شفیعی: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران کمتر از 6 ماه است که فعالیت خود را در توییتر آغاز کرده و تنها 15 دنبال‌کننده دارد.

حمیدرضا حاجوی: شهردار منطقه یک تهران و از جمله مسئولان ایرانی است که به تازگی به توییتر پیوسته و 32 دنبال کننده دارد.

حمید جوانی: شهردار منطقه سه تهران با وجود سه سال سابقه عضویت در توییتر، چند ماهی است که در آن فعال شده و 131 فالوئر دارد.

مسئولان ایرانی در توییتر

سایر مقامات و مسئولان ایرانی در توییتر

غلامحسین محسنی اژه‌ای: اگرچه رئیس قوه قضاییه به صورت رسمی در توییتر فعالیت نمی‌کند اما صفحه توییتری که همزمان با آغاز فعالیت او در این سمت ساخته شده و مواضع، دیدگاه‌ها و سخنانش را انعکاس می‌دهد، 45هزار دنبال کننده دارد.

پیمان جبلی: ‏‏‏‏‏رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران از تابستان 1400 فعالیت خود را در توییتر آغاز کرد. او که در این مدت کمتر از 35 توییت را به صورت تقریبا مستمر منتشر کرده، حدود 10.8هزار فالوئر دارد.

محمد‌علی عزیز‌جعفری: نظامی و سیاستمدار ایرانی است، که فرمانده قرارگاه فرهنگی و اجتماعی حضرت بقیه الله الاعظم است. وی پیش‌تر به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. صفحه عزیزجعفری در توییتر نزدیک به 44 هزار دنبال کننده دارد و از سال 95 در این شبکه اجتماعی فعال است.

علی شمخانی: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران از زمستان 1398 فعالیت توییتری خود را آغاز کرده و صفحه او نزدیک به 22هزار دنبال کننده دارد. او توییت‌هایی به زبان‌های مختلف منتشر کرده اما بازخورد زیادی در توییتر نمی‌گیرند.

هادی طحان نظیف: سخنگو و ‏‏‏‏عضو حقوق‌دان شورای نگهبان نزدیک به 2 سال است که در توییتر به صورت مستمر فعالیت می‌کند. بیش از 9 هزار کاربر او را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند.

علی شیرازی: جانشین سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که فعالیتش در توییتر از تابستان 1399 آغاز شد. او در این سال‌ها تنها 18 توییت منتشر کرده و نزدیک به 9هزار و 800 فالوئر دارد.

مهرداد بذرپاش: رییس کل دیوان محاسبات کشور بیش از 5 سال است که در توییتر فعال بوده و حدود 14هزار و 400 دنبال کننده دارد. او آنچنان در این شبکه اجتماعی فعال نیست اما حضوری مستمر دارد.

حسن روحانی: حساب رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رئیس جمهور سابق ایران در توییتر نزدیک به 845هزار فالوئر دارد. این صفحه مستقیما توسط روحانی اداره نشده و مانند بسیاری از چهره‌های شناخته شده نظام، انعکاس دهنده سخنان او است. رئیس جمهور سابق، حساب کاربری توییتری به زبان انگلیسی نیز دارد که 1.1میلیون کاربر آن را از سال 1392 دنبال می‌کنند.

جالب است بدانید دنبال کنندگان صفحه فارسی و انگلیسی روحانی در توییتر، از سال 98 تاکنون نزدیک به 23درصد افزایش یافته است. گفتنی است این صفحات از آبان 1400 دیگر هیچ فعالیتی نداشته‌اند.

محمود احمدی‌نژاد: رئیس جمهور اسبق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است. او بیش از 5 سال است که به عضویت توییتر در آمده و کم فعالیت جنجالی نداشته است. صفحه فارسی احمدی‌نژاد در توییتر قریب به یک سال است که فعالیتی نداشته و 40هزار دنبال کننده دارد. او بیشتر در صفحه انگلیسی زبان خود فعالیت کرده و 149هزار کاربر آن را دنبال می‌کنند.

محمد خاتمی: براساس آنچه که در قسمت بایو (توضیحات) این حساب کاربری نوشته شده است، پیج مربوطه وظیفه اطلاع‌رسانی و انتشار سخنان و پیام‌های پنجمین رئیس جمهور ایران را برعهده دارد. صفحه توییتری «خاتمی مدیا» در سال جدید هیچ فعالیتی نداشته و تا لحظه نگارش این گزارش، آخرین توییت آن به 29 اسفند 1400 باز می‌گردد. این حساب کاربری در سال 93 ساخته شده و نزدیک به 52هزار دنبال کننده دارد.

علی لاریجانی: رئیس 3 دوره ادوار مجلس شورای اسلامی پس از معلق شدن حساب کاربری قبلی‌اش، فعالیت جدید توییتری خود را از ابتدای سال 1400 و هم زمان با ایام انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم آغاز کرد. او طی یک سال گذشته تقریبا فعالیت مستمری در توییتر داشته و 30 هزار فالوئر دارد.

حسام‌الدین آشنا: دانشیار دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع) به شمار می‌آید و مشاور روحانی، رییس جمهور پیشین ایران بود. سابقه فعالیت توییتری آشنا به بیش از 10 سال می‌رسد و توییت‌های او گاه جنجالی شده‌اند. به طور مثال توییت او در 16 مرداد 1399 درباره تصمیم‌گیری اقتصادی مردم، با واکنش‌های زیادی همراه شد؛ چرا که هیچ گشایش اقتصادی صورت نگرفته و ریزش بزرگ بورس نیز چند روز پس از این توییت آغاز شد.

توییت آشنا مسئولان ایرانی در توییتر

تعداد فالوئرهای صفحه توییتر آشنا با رشدی 80درصدی در طول سه سال گذشته به حدود 158هزار و 400 کاربر رسیده است.

محمدجواد آذری جهرمی: وزیر سابق ارتباطات و کارمند فعلی این وزارتخانه در توییتر فعالیتی گسترده دارد. حساب کاربری او از سال 1396 فعال شده و نزدیک به 409هزار دنبال کننده دارد؛ رقمی 4 برابر تعداد فالوئرهایش در سال 1398. آذری‌جهرمی از معدود چهره‌های دولتی است که ارتباطش با فالوئرهای توییتر یک طرفه نبوده و گاه پاسخ آن‌ها را نیز می‌دهد. او در طول این سال‌ها نزدیک به 2هزار توییت منتشر کرده و توییت‌های اخیرش به طور میانگین 4.3هزار فیو (لایک/پسند) می‌خورد.

جواد ظریف: وزیر سابق امور خارجه ایران از اولین رجل سیاسی مملکت به شمار می‌رود که در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر فعالیت داشته است. حساب کاربری او در توییتر که معمولا به زبان انگلیسی فعالیت دارد بیش از یک میلیون و 600 هزار دنبال کننده دارد که نسبت به سال 1398 حدود 33 درصد رشد داشته است. ظریف از سال 2009 در توییتر فعالیت می‌کند.

اسحاق جهانگیری: معاون اول دولت اعتدال و از چهره‌های سیاسی شناخته شده کشور از سال 1395 در توییتر فعال شده و اکنون قریب به 244هزار دنبال کننده دارد. فعالیت صفحه توییتری او هم زمان با پایان کار دولت دوازدهم، متوقف شده است.

غلامعلی حداد عادل: مشاور رهبر انقلاب، رئیس‌اسبق مجلس و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسى است که از زمستان 1396 در توییتر مشغول به فعالیت است. او که فعالیت تقریبا مستمری در این شبکه اجتماعی دارد، تعداد دنبال کنندگانش طی سه سال گذشته حدود 30درصد افزایش یافته و به حدود 112هزار فالوئر رسیده است.

علیرضا پیمان‌پاک: رئیس کل سازمان توسعه تجارت و معاون وزیر صمت از پاییز سال 1398 در توییتر فعال است. صفحه او نزدیک به 2هزار دنبال کننده دارد و بیشتر فعالیتش به بازنشر خبرهای مهم در حوزه فعالیت این معاونت اختصاص دارد.

بابک نگاهداری: ‏‏‏‏‏‏‏از دیگر مسئولان حاضر در توییتر که رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است و نزدیک به 2 سال است که به عضویت توییتر درآمده. او بیش از 1200 دنبال کننده دارد.

سینا کلهر: معاون فرهنگی و ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان است که از اولین حضورش در توییتر بیش از 6 سال می‌گذرد. او فعالیت زیادی در این شبکه اجتماعی داشته و بیش از 2860 فاوئر دارد.

علی باقری‌کنی: معاون سیاسی وزارت امور خارجه است که از زمستان 1399 در این شبکه اجتماعی مشغول به فعالیت بوده و نزدیک 32هزار فالوئر دارد. او فعالیت زیادی در توییتر نداشته و آخرین توییتش به اسفند 1400 باز می‌گردد که درباره مذاکرات هسته‌ای است. باقری‌کنی رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات مربوط به احیای برجام در وین بوده که فعلا موفق به این مهم نشده است.

محمد جواد حاجی حسینی: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت صنعت، معدن و تجارت است که سابقه توییتری او به کمتر از 6 ماه باز می‌گردد. صفحه حسینی تنها 345 دنبال کننده دارد.

محمد هاشمی: سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت است که از پاییز 1400 در توییتر فعالیت خود را آغاز کرد. با وجود حضور تقریبا مستمر او در این شبکه اجتماعی، صفحه توییتری‌اش تنها 450فالوئر دارد.

سعید جلیلی: نماینده ولی فقیه در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال 1392 در توییتر فعال بوده و حدود 262هزار فالوئر دارد؛ تعداد دنبال کنندگان توییتری او که از کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود، طی سه سال گذشته بیش از سه برابر شده است. جلیلی طی این سال‌ها بیش از 3هزار و 500 توییت منتشر کرده و توییت‌های اخیرش به طور میانگین حدود 2400 فیو دارد.

سعید محمد: دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور است که صفحه توییتری‌اش، توسط ادمین تحت نظارت او گردانده می‌شود. فعالیت محمد در این شبکه اجتماعی از تابستان 1400 آغاز شد و فعالیت کم و بیش او در توییتر برایش نزدیک به 16.5هزار فالوئر به همراه داشته است.

وحید یامین‌پور: از دیگر مسئولان ایرانی در توییتر است که سمت معاون وزارت ورزش و جوانان را بر عهده داشته و در این شبکه اجتماعی 175هزار دنبال کننده دارد. صفحه او از سال 1392 فعال بوده و از چهره‌های ایدئولوژیک اصولگرا است. او در این مدت بیش از 3هزار توییت منتشر کرده که توییت‌های اخیر او به طور میانگین 1200 فیو و لایک می‌خورند. حضور مدیرکل دفتر او در جلسه با اینفلوئنسرهای اینستاگرامی از جمله حواشی ایجاد شده درباره یامین‌پور بود که سر و صدای زیادی کرد.

یاسر جبرائیلی: رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام از فعالین قدیمی توییتر به حساب می‌آید. اکانت او که از تابستان 1390 فعال است، نزدیک به 155هزار دنبال کننده داشته اما توییت‌هایش به طور میانگین کمتر از 700 فیو می‌خورد.

جبرائیلی فعالیتی مستمر در توییتر داشته و بیش از 3هزار توییت منتشر کرده است؛ او توییت‌های دیگران را نیز در صفحه خود باز نشر می‌کند. جبرائیلی اکانت دیگری نیز در توییتر داشته که سابقه راه‌اندازی آن به اواخر 98 باز می‌گردد که در آن توییت‌هایی به زبان عربی و انگلیسی منتشر می‌کند. این حساب کاربری بین‌المللی او حدود 66هزار فالوئر دارد.

مهدی سالم: مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که سابقه فعالیتش در توییتر به بیش از 4 سال می‌رسد. او از معدود مدیران وزارت ارتباطات است که در این شبکه اجتماعی فعال بوده و بیش از 2هزار و 200 دنبال کننده دارد. برخلاف عده‌ای از وزیران دولت سیزدهم، وزیر ارتباطات تمایلی به حضور در توییتر ندارد و علت آن را عدم دسترسی تمام مردم به این شبکه اجتماعی عنوان کرده است.

مهدی دوستی: استاندار هرمزگان از دیگر مسئولان ایرانی حاضر در توییتر است که فعالیت او در این شبکه اجتماعی کمتر از یک سال قدمت دارد. دوستی در توییتر 16هزار و 800 دنبال کننده دارد. فعالیت او در این شبکه اجتماعی مستمر بوده و تا کنون 84 توییت را منتشر کرده است.

«پیروز حناچی» شهردار سابق تهران، «محمد باقر نوبخت» رئیس سابق ‏سازمان برنامه و بودجه، «محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب سابق مجلس شورای اسلامی، «محمود واعظی» وزیر اسبق ارتباطات و رئیس دفتر رئیس جمهور سابق، «محمدرضا عارف» سیاستمدار و نماینده سابق مجلس، «امیر ناظمی» رئیس سابق سازمان فناوری اطلاعات، «محمود رضوی» مشاور فرهنگی رئیس مجلس، «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد سابق، «محمدسعید احدیان» دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس، «مهدی محمدی» مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی، «علیرضا پناهیان» از روحانیون سرشناس، «علی شکوری راد» سخنگوی جبهه اصلاحات، «ولی‌الله سیف» رئیس اسبق بانک مرکزی، «شاهین آرپناهی» مدیرعامل سابق اپراتور تالیا، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور سابق، «ستار هاشمی» معاون توسعه فناوری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، «مهدی روحانی‌نژاد» مشاور عالی ریاست سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، «محمدرضا قادری» عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست، «حسن میثمی» رئیس مرکز روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری، «مهدی کشاورز» مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، «افشار فتح اللهی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، «سامان مظاهری» سرپرست معاونت توسعه و نوآوری فاوا، «محمود کریمی بیرانوند» معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار و رفاه اجتماعی، «جلیل محبی» دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، «مرتضی موتورچی» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت کار، «حمید رسایی» چهره اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس، «بهزاد مهرکش» مشاور و دستیار ویژه وزیر کار، «علی اصغر شالبافیان» ‏‏‏معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی و گردشگری، «مصطفی قمری وفا» مدیر روابط عمومی بانک مرکزی، «مهرداد سراجی» عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، «عرفان خسرویان» رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای، «سعید غضنفری» مدیرعامل سازمان بهشت حضرت زهرا و تعداد بسیاری از سفیرهای جمهوری اسلامی ایران از جمله مسئولان و چهره‌های ایرانی فعال در توییتر فیلتر شده هستند.

علاوه بر این افراد، مسئولان ایرانی دیگری هم در توییتر حساب کاربری داشته اما به علت عدم فعالیت در یک سال گذشته، نام‌شان در این فهرست قرار نگرفت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا