تکنولوژی

هم‌بنیانگذار دوج کوین: ایلان ماسک کلاهبردار است و بازار کریپتو هم در نهایت سقوط می‌کند

«جکسون پالمر»، هم‌بنیانگذار دوج کوین ضمن هشدار نسبت به آینده ارزهای دیجیتال و سقوط بازار، می‌گوید ایلان ماسک دانش کافی در مورد کریپتو و کدنویسی ندارد و تنها کلاهبرداری است که باعث می‌شود کاربران بر اساس توصیه‌های وی در رمزارزها به اشتباه سرمایه‌گذاری کنند.

وی همچنین می‌گوید ایلان ماسک پروژه خرید توییتر را به راه انداخته تا اعتماد عمومی را به این شبکه اجتماعی خدشه‌دار کند و در واقع توییتر را از بین ببرد. در واقع پالمر معتقد است پروژه خرید توییتر توسط ایلان ماسک نمایشی است تا برچسب‌هایی به این پلتفرم بچسباند و در نهایت با افکار متوهم خود تصور می‌کند می‌تواند جایگزینی برای توییتر ایجاد کند.

پالمر اضافه می‌کند زمانی که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا از پذیرش دوج کوین برای پرداخت خودروهای این شرکت خبر داد، قیمت این رمزارز افزایش پ‍یدا کرد و بسیاری از سرمایه‌گذاران تصمیم گرفتند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اما جکسون پالمر چنین رویکردی را به شدت مورد انتقاد قرار می‌دهد و می‌گوید روش ایلان ماسک برای تشویق به خرید دوج کوین رویکرد درستی نیست و از آن به عنوان کلاهبرداری و شیادی یاد می‌کند.

جکسون پالمر در ادامه صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که در تعامل با مدیرعامل تسلا متقاعده شده که ایلان ماسک دانش بسیار کمی در مورد ارزهای دیجیتال و به صورت کلی در مورد کدنویسی دارد.

زمستان کریپتو و ترکیدن حباب ارزهای دیجیتال

جکسون پالمر با اشاره به وضعیت کنونی بازار کریپتو و کاهش قیمت اکثر رمزارزها به زمستان کریپتو اشاره می‌کند و می‌گوید با وجودی که وضعیت بازار نوسانات بسیاری دارد و ممکن است دارایی‌های دیجیتالی ارزش خود را از دست بدهند، بسیاری کماکان سرمایه خود را به این بازار وارد می‌کنند. وی به آینده رمزارزها چندان خوشبین نیست و می‌گوید بازار ارزهای دیجیتال در نهایت سقوط می‌کند. وی از واژه «احمق‌ها» برای توصیف افرادی که با دیدن وضعیت بازار کریپتو کماکان سرمایه خود را وارد این بازار می‌کنند، استفاده می‌کند و می‌گوید چطور این گروه احمق‌ها وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. وی معتقد است حافظه جمعی جهان فراموش می‌کند که چقدر در این بازار کلاهبرداری شده است. پالمر معتقد است کاربران چطور باور دارند که بدون آنکه کار خاصی انجام بدهند، سودی نصیب آنها شود و بتوانند ثروتمند شوند.

همچنین وی به این موضوع اشاره می‌‌کند که معمولا در ریزش و سقوط بازار، معمولا اقشار ضعیف‌تر دارایی و سرمایه خود را از دست می‌دهند و متحمل ضرر و زیان می‌شوند. بنابراین وقتی افرادی مانند ایلان ماسک با بیان نظرات غیرکارشناسی باعث می‌شوند افرادی وارد بازار کریپتو شوند، چنین افرادی در معرض خطر قرار می‌گیرند.  

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا