تکنولوژی

چگونه گوشی شیائومی خود را آپدیت کنیم؟

گوشی های شیائومی هم در سطح جهان و هم در کشورمان محبوبیت بالایی دارند، بنابراین شاید شما هم همین حالا با یک موبایل شیائومی در حال خواندن این مطلب باشید. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید گوشی شیائومی خود را هم به صورت OTA و هم به صورت دستی آپدیت کنید، همراه با ماشید.

شیائومی در سال‌های اخیر عملکرد تقریبا قابل قبولی در زمینه انتشار بروزرسانی برای محصولاتش داشته و سعی کرده تعداد آن‌ها را برای گوشی‌های بالارده و پرچمدارش افزایش دهد.

آموزش آپدیت گوشی شیائومی

شیائومی هم مانند سایر سازندگان گوشی‌های اندرویدی قبل از انتشار یک بروزرسانی اصلی جدید، پیش نمایشی از آن منتشر می‌کند یا اینکه نسخه نهایی را ابتدا در اختیار کاربران برخی کشورها قرار می‌دهد و پس از مدتی به دست شما می‌رسد.

شما می‌توانید صبر کنید تا بروزرسانی برای شما منتشر شود یا اینکه به صورت دستی آن را دانلود و گوشی شیائومی خود را آپدیت کنید. در ادامه هر دو روش را به شما آموزش می‌دهیم، تا پایان همراه lastech باشید.

بروزرسانی OTA گوشی شیائومی

در حالت کلی بروزرسانی گوشی های شیائومی فرایندی ساده دارد، هم به صورت عادی یا OTA و هم به صورت دستی. در ابتدا نحوه دریافت و نصب عادی آپدیت را به شما آموزش می‌دهیم؛ روشی که اکثر کاربران از آن استفاده می‌کنند.

برای دریافت تنظیمات به صورت خودکار و از طریق تنظیمات گوشی (بدون نیاز به دانلود فایل به صورت جداگانه)، مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات گوشی شیائومی خود بروید.
  • اولین گزینه در تنظیمات، درباره گوشی یا About Phone است که روبه‌روی آن، نسخه رابط کاربری نصب شده روی گوشی‌تان را می‌توانید ببینید، برای مثال MIUI Global 13.0.3.
  • روی همین گزینه ضربه بزنید تا به اطلاعات گوشی‌تان مانند میزان حافظه داخلی، نام، نسخه اندروید و رابط کاربری و همچنین پچ امنیتی دست یابید.
آپدیت OTA گوشی شیائومی
  • در اینجا روی آیکون مستطیلی شکل بزرگ در سمت چپ صفحه ضربه بزنید، یعنی آیکونی که نام رابط کاربری روی آن نوشته شده است (عدد 13 در تصویر بالا).
  • در ادامه به صفحه جدیدی می‌روید که بطور خودکار انتشار بروزرسانی جدید را بررسی می‌کند. البته می‌توانید در پایین صفحه با لمس گزینه Check for updates، وجود بروزرسانی جدید را به صورت دستی بررسی کنید.
  • اگر آپدیت جدیدی برای گوشی‌تان منتشر شده باشد، باید آن را دانلود کنید. با توجه به نسخه، حجم بروزرسانی و البته سرعت اینترنت، دریافت آن مدتی طول می‌کشد. در نهایت پس از دریافت، بروزرسانی به صورت خودکار روی گوشی‌تان نصب می‌شود و بعد از ریستارت شدن دستگاه، می‌توانید از جدیدترین بروزرسانی لذت ببرید.

آپدیت دستی گوشی شیائومی

این احتمال وجود دارد که یک بروزرسانی هنوز به صورت OTA برای شما منتشر نشده باشد و بخواهید قبل از انتشار آن، آپدیت جدید را زودتر تجربه کنید که در این حالت باید به سراغ دریافت و نصب آن به صورت دستی بروید. انجام این کار ساده است و تنها به یک اپ به نام MIUI Downloader نیاز دارید. این اپ انتشار بروزرسانی جدید برای گوشی شیائومی ، ردمی و پوکو شما را بررسی می‌کند.

در ادامه نحوه نصب دستی آپدیت جدید روی یک گوشی پوکو را به شما آموزش می‌دهیم:

  • برنامه MIUI Downloader را از طریق این لینک دانلود کنید.
  • در ادامه این اپ را باز کرده و گزینه Your Device را لمس کنید.
آپدیت دستی گوشی شیائومی
  • حالا چند گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد که باید گزینه MIUI Stable یا نسخه پایدار MIUI را انتخاب کنید. در ادامه رام‌های پایدار پیش روی‌ شما قرار می‌گیرند و می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید که پیشنهاد ما، نسخه گلوبال یا جهانی است.
  • در ادامه جدیدترین نسخه برای دستگاه خود را انتخاب کرده و در صفحه مربوطه، دکمه Download را لمس کنید.
پدیت دستی گوشی شیائومی
  • پس از اینکه دانلود فایل تکمیل شد، باید به تنظیمات، درباره گوشی و نسخه MIUI بروید (درست مانند مراحل دانلود آپدیت OTA). در ادامه 5 بار روی آیکون نسخه MIUI ضربه بزنید تا عبارت «Additional update features» ظاهر شود.
پدیت دستی گوشی شیائومی
  • حالا گزینه سه نقطه عمودی در گوشه سمت راست بالای صفحه را لمس کرده و گزینه Choose update package (گزینه دوم) را انتخاب کنید. در ادامه به صفحه دانلود‌ها می‌روید و باید فایل رام که در گذشته دانلود کرده‌اید را انتخاب کنید. در پایان روی گزینه «Reboot and install» ضربه بزنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از نصب بروزرسانی، گوشی‌تان را ریست فکتوری کنید.
  • با همین چند قدم ساده، جدیدترین آپدیت موجود برای گوشی هوشمند شما به صورت دستی روی آن نصب می‌شود و پس از بالا آمدن کامل دستگاه، می‌توانید از آن لذت ببرید.
پدیت دستی گوشی شیائومی

در ویدیوی زیر می‌توانید نحوه آپدیت دستی گوشی شیائومی را مشاهده کنید:

چگونه بروزرسانی گوشی شیائومی را سریعتر بگیریم؟

دو روش برای دریافت سریعتر آپدیت های شیائومی وجود دارد. روش اول تغییرات تنظیمات آپدیت است که برای آن باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید.
  • گزینه About Phone را انتخاب کنید.
  • روی ویجت نسخه MIUI در سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  • گزینه سه نقطه عمودی در سمت راست بالای صفحه را لمس کنید.
  • به تنظیمات آپدیت یا Update Settings بروید.
  • در زیر بخش Other، گزینه Receive Update early را فعال کنید.
چگونه بروزرسانی گوشی شیائومی را سریعتر بگیریم؟

اگرچه با این روش زودتر از کاربران چینی جدیدترین آپدیت‌ها را دریافت نمی‌کنید، اما نسبت به کاربران سایر کشورها، بروزرسانی‌ها سریعتر برای شما منتشر می‌شوند، البته نسخه‌های پایدار و نه بتا. با این حال شاید حتی در اولین نسخه‌های پایدار هم با باگ روبه‌رو شوید.

روش دوم، تغییر منطقه گوشی هوشمندتان است. همانطور که گفتیم شیائومی هم مانند سایر تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی بروزرسانی‌ها را به صورت منطقه‌ای منتشر می‌کند، بنابراین کاربران در برخی کشورها سریع‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. این روش اگر کشوری خارج از چین هنوز بروزرسانی دریافت نکرده باشد، کاربردی ندارد. با این حال اگر برای کشور خاصی یک آپدیت منتشر شده، می‌توانید به سراغ این روش بروید و مراحل زیر را انجام دهید:

  • به تنظیمات بروید.
  • گزینه Additional Settings را انتخاب کنید.
  • در این گزینه Region را لمس کرده و کشور مدنظرتان را انتخاب کنید.
چگونه بروزرسانی گوشی شیائومی را سریعتر بگیریم؟
  • به تنظیمات برگردید.
  • روی گزینه About Phone ضربه بزنید.
  • ویجت نسخه MIUI در گوشه سمت چپ بالای صفحه را لمس کنید.
  • در ادامه فرایند دریافت بروزرسانی مشابه مرحله OTA را دنبال کنید.
چگونه بروزرسانی گوشی شیائومی را سریعتر بگیریم؟

مشکل آپدیت نشدن گوشی شیائومی

از مشکلات آپدیت های جدید گوشی های برندهای مختلف از جمله شیائومی که بگذریم، با مشکل نصب آن روبه‌رو هستیم. این احتمال وجود دارد که نتوانید یک بروزرسانی را دریافت کنید که در این حالت باید ارتباط اینترنت و همچنین فضای ذخیره‌سازی گوشی هوشمندتان را بررسی کنید.

اگر این موارد مشکلی نداشتند، اما با آپدیتی روبه‌رو نمی‌شوید، شاید شیائومی به پشتیبانی نرم افزاری از گوشی شما پایان داده باشد. در این حالت دیگر بروزرسانی رسمی برای دستگاه شما منتشر نمی‌شود و می‌توانید به سراغ رام‌های اختصاصی یا کاستوم رام بروید که البته تمام مسئولیت آن برعهده خودتان است.

سوالات رایج درباره بروزرسانی گوشی های شیائومی

چرا برای گوشی شیائومی من آپدیت دیر منتشر می‌شود؟

همانطور که گفتیم شاید یک بروزرسانی برای منطقه‌ای خاص سریع‌تر منتشر شود و پس از مدتی در اختیار شما قرار بگیرد. در این زمان می‌توانید منطقه گوشی شیائومی خود را با رفتن به تنظیمات، تغییر دهید تا آپدیت را بتوانید دریافت کنید.

رابط کاربری MIUI 13 برای کدام گوشی ها منتشر می‌شود؟

شیائومی لیست کاملی از گوشی‌های شیائومی ، ردمی و پوکو که این بروزرسانی را دریافت می‌کنند، منتشر کرده که در آن اکثر موبایل‌های عرضه شده در یکی دو سال اخیر به چشم می‌خورند.

آیا امکان نصب دستی آپدیت گوشی شیائومی وجود دارد؟

بله. برای این کار باید به سراغ اپ MIUI Dowaloader بروید و جدیدترین نسخه آپدیت برای گوشی هوشمند خود را انتخاب کنید. در ادامه پس از دریافت آن، می‌توانید این بروزرسانی را روی گوشی شیائومی خود نصب کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا