عمومی

کنسول دستی AYANEO Air Plus با تراشه AMD مبتنی‌بر Zen2 و RDNA2 معرفی شد

AMD به‌تازگی APUهای سری Mendocino را رونمایی کرده است. این تراشه‌ها بازار لپ‌تاپ‌های سبک‌وزن را هدف قرار داده است؛ اما کنسول دستی جدید AYANEO نیز از آن استفاده می‌کند. به‌گزارش Wccftech، شرکت AYANEO اعلام کرده است کنسول دستی جدید Air Plus از APUهای جدید AMD Mendocino برخوردار است‌؛ تراشه‌ای که به پردازنده‌ی مرکزی Zen2 و واحد گرافیکی مبتنی‌بر معماری RDNA2 مجهز شده است. نکته‌ی دیگر اینکه کنسول یادشده ارزان‌تر از SteamDeck خواهد بود.

کنسول بازی دستی AYANEO AirPlus

AYANEO به‌تازگی محصولاتی مثل Air NEO و کنسول بازی دستی Loki را رونمایی کرده است. Air NEO از APUهای سری Barcelo استفاده می‌کند و Loki با تراشه‌ی اینتل آلدرلیک و AMD Rembrandt عرضه خواهد شد. این شرکت اکنون قصد دارد کنسول دستی کاملاً جدیدی به‌ نام Air Plus را با قیمت ۲۸۹ دلار عرضه کند؛ محصولی که از APUهای جدید سری AMD Mendocino استفاده می‌کند.

APUهای AMD Mendocino با لیتوگرافی ۶ نانومتری TSMC ساخته شده‌اند و به پردازنده‌ی مرکزی Zen2 و گرافیک مبتنی‌بر RDNA2 مجهز شده‌اند. انتظار می‌رود این APUها در لپ‌تاپ‌های باریک و سبک در رده‌ی قیمتی ۳۹۹ تا ۶۹۹ دلار استفاده شوند. AYANEO قصد دارد کنسول جدید خود را با قیمت ۲۸۹ دلار بفروشد و این یعنی ۱۰۰ دلار از لپ‌تاپ‌های مجهز به همین سخت‌افزار ارزان‌تر است.

ازنظر مشخصات، APUهای AMD Mendocino از چهار هسته و هشت ترد و گرافیک مبتنی‌بر معماری RDNA2 بهره می‌برند. استفاده از این تراشه‌ها عمر باتری کنسول جدید AYANEO Air Plus را به ۱۰ ساعت می‌رساند. AYANEO در فهرست قابلیت‌های کنسول Air Plus اشاره می‌کند که این دستگاه از نمایشگر ۶ اینچی با وضوح 1080p بهره خواهد برد و کاربران می‌توانند حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن را با کارت microSD و اسلات M.2 2280 SSD ارتقا دهند.

این کنسول بازی دستی از ویندوز و AYANEO OS و SteamOS پشتیبانی می‌کند و مجموعه‌ای از کتابخانه‌های بازی AYASpace را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. اگرچه قیمت این دستگاه ۲۸۹ دلار اعلام شده است، اعضای انجمن این شرکت می‌توانند به‌مدت محدود از پیشنهاد ۱۹۹ دلاری استفاده کنند و این محصول را با قیمتی ارزان‌تر سفارش دهند.

مقاله‌های مرتبط:

  • کنسول دستی AyaNeo 2 با تراشه Ryzen 7 6800U برای رقابت با استیم دک معرفی شد
  • مایکروسافت تأیید کرد کماکان روی ساخت دستگاه استریم بازی کار می‌کند

کنسول بازی دستی SteamDeck از تراشه‌ی AMD Van Gogh بهره می‌برد که پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی آن مثل APUهای سری Mendocino یکپارچه است؛ اما این سیستم-روی-چیپ در کلاس پایین‌رده قرار دارد. AYANEO هنوز تاریخ رسمی عرضه‌ی کنسول Air Plus را اعلام نکرده است؛ اما انتظار داریم این دستگاه اواخر سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۲ یا اوایل سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۳ روانه‌ی بازار شود؛ زیرا APUهای Mendocino در سه‌ماهه‌ی پایانی سال میلادی جاری برای لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهند شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا