رمز ارز

۶ دلیل احتمالی برای سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار در یک روز!

زمان مطالعه: 5 دقیقه

روز جمعه، ۱۰ مارس، قیمت بیت کوین (BTC) برای اولین بار در ۲ ماه گذشته به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. اگرچه در زمان نگارش این خبر، بیت کوین توانسته سطح روانی ۲۰ هزار دلار را پس بگیرد، اما در بازه زمانی هفتگی همچنان یک افت تقریباً ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

به گزارش سایت کریپتو پوتیتو، با نگاهی به وضعیت بازار می‌توان متوجه شد که این افت قیمتی بدون دلیل نبوده است. در ادامه به مرور ۶ دلیل احتمالی برای سقوط قیمت بیت کوین می‌پردازیم.

۱. مشکلات بانک سیلورگیت (Silvergate)

در ۲ مارس، بانک سیلورگیت – یک موسسه مالی که به تعداد بی‌شماری از غول‌های دنیای کریپتو خدمات بانکی می‌داد – اعلام کرد که به دلیل مشکلات عملیاتی، نمی‌تواند گزارش‌های مالی خود را به موقع ارائه کند. برخی از کارشناسان در آن زمان معتقد بودند که بیشترین آسیب ناشی از مشکلات این بانک به بازار وارد شده، اما بدیهی است که اینطور نبود.

مدت کوتاهی پس از آن، بانک سیلورگیت اعلام کرد که به طور داوطلبانه فعالیت‌های خود را متوقف و منحل می‌کند و گفت که آنها فکر می‌کنند این بهترین اقدام است.

۲. سقوط بانک سیلیکون ولی (Silicon Valley)

اگرچه ممکن است این بانک با بخش ارزهای دیجیتال غیرمرتبط به نظر برسد، اما فراموش نکنید که صنعت کریپتو بخشی از حوزه فین‌تک گسترده‌تر است که بدون شک در طول روز گذشته، حداقل در سطح کلان، شکست خورد.

بانک سیلیکون ولی، یکی از بزرگترین موسسات مالی و همچنین یک سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر بزرگ در حوزه فناوری، در حال گذر از یک آشفتگی جدی است. در حالی که پیش‌تر گزارش شده بود که سیلیکون ولی در تلاش است تا برای تقویت ترازنامه خود، ۱٫۷۵ میلیارد دلار از طریق فروش سهام به دست آورد، روز گذشته گزارش شد که این بانک سقوط کرده است. لازم به ذکر است که سیلیکون ولی، هشتمین بانک بزرگ ایالات متحده از نظر کل دارایی‌ها بود.

۳. تغییرات مالیاتی پیشنهادی توسط جو بایدن

برنامه بودجه پیشنهادی توسط رئیس جمهور ایالات متحده نیز در روزهای اخیر باعث ناراحتی و نگرانی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده شده است.

طبق گزارش‌ها، این برنامه بودجه به دنبال افزایش مالیات بر عایدی سرمایه است و در عین حال، ماده‌ای را هدف قرار می‌دهد که معمولاً به عنوان «حصول ضرر مالیاتی» نامیده می‌شود – یک استراتژی که برخی از معامله‌گران از آن برای جبران بدهی‌های مالیاتی خود با فروش دارایی‌های زیان‌ده استفاده می‌کنند، البته بلافاصله پس از آن، معامله‌گران دوباره دارایی‌های خود را می‌خرند.

علاوه بر این، این واقعیت که بایدن به دنبال دو برابر کردن مالیات بر عایدی سرمایه برای سرمایه‌گذاران با درآمد بیش از ۴۰۰ هزار دلار به ۳۹٫۶ درصد است، بازار را ترسانده است. همچنین، بودجه پیشنهادی توسط رئیس‌جمهور آمریکا شامل مالیات ۳۰ درصدی بر برق مصرفی در استخراج ارزهای دیجیتال است. در حالی که بسیاری بر این باورند که این طرح بودجه با مخالفت‌های گسترده روبرو خواهد شد و بعید است که تصویب شود، اما تنش‌ها در حال افزایش است.

۴. فشارهای نظارتی قانونگذاران آمریکایی

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده نیز به فشارهای نظارتی بر صنعت کریپتو ادامه می‌دهد. در همین راستا، او در اظهارات جدید خود می‌گوید: «کارآفرینان رمزارز ممکن است در مطالب بازاریابی خود ادعا کنند که شفاف و تحت نظارت هستند. اما اشتباه نکنید: تعداد بسیار کمی از پروژه‌ها، در صورت وجود، در SEC ثبت شده‌اند و کاملاً با قوانین اوراق بهادار فدرال مطابقت دارند.»

کمیسیون SEC اخیراً اهداف بزرگی را در این صنعت در نظر گرفته و شکایت‌هایی را علیه آنها تنظیم کرده است. علاوه بر این، لتیتیا جیمز، دادستان کل نیویورک نیز روز پنج‌شنبه از صرافی ارز دیجیتال KuCoin به اتهام نقض قانون با فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده شکایت کرد. این شکایت پیامدهای بزرگی برای کل بازار کریپتو دارد؛ زیرا می‌تواند دیدگاه قانون‌گذاران را نسبت به ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم (ETH) که به طور سنتی به عنوان یک کالا در نظر گرفته می‌شود، تغییر دهد.

۵. احتمال تداوم افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو

آخرین سخنرانی رئیس فدرال رزرو، جروم پاول هم به مشکلات موجود اضافه کرد. او در اظهارات جدید خود بار دیگر تاکید کرد که فشارهای تورمی بالاتر از آن چیزی است که قبلاً انتظار می‌رفت، و به افزایش بالاتر نرخ بهره، شاید 50 واحد، اشاره کرد.

افزایش بیشتر نرخ بهره نشان‌دهنده تشدید سیاست‌های پولی در ایالات متحده برای مهار تورم است که به هیچ‌وجه به هدف ۲ درصدی فدرال رزرو نزدیک نیست.

۶. فروش بیت کوین توسط دولت ایالات متحده

وقتی صحبت از اقدامات انجام‌شده توسط ایالات متحده می‌شود که می‌تواند بر بازار تاثیر بگذارد، نمی‌توان تاثیر فروش هزاران بیت کوین در صرافی کوین بیس، قبل از سقوط اخیر را نادیده گرفت. داده‌های آنچِین نشان می‌دهند که دولت ایالات متحده در اوایل این هفته نزدیک به ۱۰ هزار بیت کوین را که از بازار Silkroad مصادره کرده بود، به صرافی کوین بیس منتقل کرده است.

شرکت تحلیلی CryptoQuant نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده و گفته که پریمیوم بیت کوین در کوین بیس (شاخصی که تفاوت قیمت بیت کوین در کوین بیس و سایر صرافی‌ها را نشان می‌دهد) وارد محدوده منفی شده است. به گفته یکی از تحلیلگران این شرکت، «این نشان می‌دهد که فشار فروش قوی در کوین بیس وجود داشته است.»

۶ دلیل احتمالی برای سقوط بیت کوین به زیر ۲۰ هزار دلار در یک روز!
پریمیوم بیت کوین در کوین بیس.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا