عمومی

با ثبت نشان تجاری RealityOS احتمالاً به‌زودی شاهد معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل خواهیم بود

اوایل سال جاری تعدادی از توسعه‌دهندگان قطعه‌کدهایی را در فایل گزارش اپ‌استور یافتند که در آن اشاره‌هایی به پلتفرم RealityOS شده بود. البته پیدا‌‌شدن چنین نامی مُهر تأییدی بر اخباری شد که به هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره می‌کردند؛ اما حالا با ثبت علامت تجاری RealityOS، به‌نظر می‌رسد که بیش‌از‌پیش به معرفی رسمی هدست واقعیت مجازی/واقعیت افزوده اپل نزدیک شده‌ایم.

Parker Ortolani به‌تازگی شرکتی ناشناخته به نام Realityo Systems LLC را یافته است که نشان تجاری RealityOS را در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) ثبت کرده است.

  • خودرو اپل احتمالاً با فناوری واقعیت مجازی و بدون پنجره تولید می‌شود

این علامت تجاری در ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ (۸ سپتامبر ۲۰۲۱) و برای دسته‌بندی‌هایی چون نرم‌افزار و لوازم‌جانبی و از همه مهم‌تر سخت‌افزارهای کامپیوتری پوشیدنی ثبت شده است. ممکن است Realityo Systems LLC شرکتی تصادفی باشد؛ اما سرنخ‌هایی وجود دارد که رابطه‌ی آن را با اپل تأیید می‌کند.

شرکت‌های پوسته‌ای اپل

همه می‌دانیم که اپل درزمینه رازداری محصولاتش یکی از بهترین‌های دنیای فناوری به‌شمار می‌رود. غول دنیای تکنولوژی با تأسیس شرکت‌های پوسته‌ای (شرکت‌هایی که برای پوشش و مخفی‌سازی موضوعی استفاده می‌کند) نشان‌های تجاری مختلف را به نام آن‌ها ثبت می‌کند تا از این طریق نام محصولات آینده یا اطلاعات آن‌ها را پنهان کند. برای مثال، می‌توانیم به شرکت پوسته‌ای Yosemite Research LLC اشاره کنیم که نام نسخه‌های مختلف سیستم‌عامل مک مانند Yosemite و Big Sur را ثبت کرده است.

سال گذشته شرکت Yosemite Research LLC تنها چند روز پیش از رویداد WWDC 2021، نشان تجاری Monterey را ثبت کرد که درحقیقت، نام نسخه دوازدهم سیستم‌عامل مک بود. دراین‌میان، قسمت جالب ماجرا این است که هر دو شرکت Yosemite Research LLC و Realityo Systems LLC با آدرسی مشابه ثبت شده‌اند که به Corporation Trust Center اشاره می‌کند.

Corporation Trust Center شرکتی واقعی است که درزمینه‌ی ارائه سرویس‌های نشان تجاری فعالیت می‌کند و اتفاقاً اپل نیز یکی از مشتریان آن به‌شمار می‌رود. حتی اگر این موضوع هم باعث قانع‌شدن شما نشد، همچنان دلایل دیگری برای اثبات ادعای ارتباط RealityOS به اپل وجود دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • ظاهراً جانی آیو همچنان در طراحی هدست واقعیت ترکیبی قدرتمند اپل نقش خواهد داشت
  • جدال جدید گوگل و اپل بر سر حباب‌های سبز و آبی؛ فناوری RCS دقیقاً چیست؟ [به‌همراه ویدئو]

لوگو RealityOS و ثبت جهانی نشان تجاری

به‌محض آنکه Ortolani خبر را منتشر کرد، برخی از کاربران توییتر متوجه ثبت نشان تجاری RealityOS در کشورهای دیگری چون اوگاندا و اروگوئه شدند. همچنین طبق اعلام وب‌سایت 9to5Mac، شرکت Realityo Systems LLC در دسامبر سال گذشته نشانی تجاری را در برزیل ثبت کرده که ۲۰ اردیبهشت سال جاری (۱۰ می ۲۰۲۲) یک به‌روزرسانی را نیز دریافت کرده است.

تعدادی از این نشان‌های تجاری به‌همراه تایپوگرافی‌هایی ثبت شده‌اند که از فونت San Francisco استفاده می‌کنند. نیازی به اشاره نیست که فونت مذکور جزو دارایی‌های اپل محسوب می‌شود. علاوه‌براین، از تاریخ ۱۸ خرداد (۸ ژوئن) اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده آمریکا به‌صورت بین‌المللی از نشان تجاری RealityOS محافظت خواهد کرد.

درست ۲ روز پس از رویداد WWDC در درخواست ارائه‌شده برای محافظت از نشان تجاری هیچ اثری از Proof of Use یا جایی که نشان ثبت‌شده استفاده خواهد شد، دیده نشده است. بنابراین، مشخصاً RealityOS به محصولی معرفی‌نشده اشاره می‌کند.

لوگوی ثبت شده RealityOS

لوگو RealityOS

نشان تجاری ثبت‌شده RealityOS در کشور برزیل

ثبت نشان تجاری RealityOS در کشور برزیل

RealityOS چیست؟

احتمالاً RealityOS نام سیستم‌عامل جدید اپل برای هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده اپل خواهد بود. طبق اطلاعات منتشر‌شده، در‌حال‌حاضر اپل روی دو محصول جدید شامل یک عینک واقعیت افزوده و یک هدست واقعیت ترکیبی کار می‌کند.

  • اپل هدست واقعیت ترکیبی خود را برای اعضای هیئت‌مدیره به نمایش گذاشت

با اینکه پروژه عینک واقعیت افزوده درحال‌حاضر در مرحله‌ی توسعه قرار دارد، به‌گزارش بلومبرگ، مدیران اجرایی اپل هدست واقعیت ترکیبی جدیدی برای هیئت‌مدیره‌ی شرکت به‌نمایش گذاشته‌اند. از‌این‌رو با‌‌توجه‌‌به این گزارش، می‌توان به معرفی هدست جدید اپل در رویداد هفته آینده امیدوار باشیم.

گفتنی است همچنان مشخص نیست که در رویداد ۱۸ خرداد از هدست جدید کوپرتینویی‌ها پرده‌برداری شود؛ اما مطمئناً غول دنیای تکنولوژی خود را برای رونمایی محصولی بزرگ آماده می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا