عمومی

روسیه احتمالاً استفاده از رمزارزها را برای پرداخت‌های بین‌المللی مجاز می‌کند

خبرگزاری اینترفاکس به‌نقل از یکی از مقام‌های دولتی اعلام کرد روسیه در حال بررسی اجازه‌ی استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی است. ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست‌های مالی وزارت دارایی روسیه گفت: «درباره‌ی ایده‌ی استفاده از رمزارزها در معاملات برای تسویه‌حساب‌های بین‌المللی به‌‌شدت بحث شده است.»

به‌گزارش رویترز، مقام‌های روسیه در حال تلاش برای تنظیم بازار رمزارزها و استفاده از این دارایی دیجیتال هستند. این در حالی است که وزارت دارایی این کشور با درخواست‌های بانک مرکزی برای ممنوعیت عمومی رمزارزها مخالف است.

گفت‌وگو برای استفاده‌ی روسیه از رمزارزها در پرداخت‌های بین‌المللی، در ماه‌های گذشته ادامه یافته است. اگرچه دولت این کشور انتظار دارد استفاده از رمزارزها به‌عنوان روش پرداخت سرانجام قانونی شود، هنوز در این‌ زمینه اتفاق‌نظری حاصل نشده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • خرید کالاهای تسلا با دوج کوین امکان‌پذیر شد
  • چگونه رایگان NFT بسازیم؟

روزنامه‌ی ودوموستی روز جمعه به‌نقل از مقام‌های دولتی روسیه گزارش داد که وزارت دارایی این کشور در حال بحث درباره‌ی اضافه‌کردن آخرین پیشنهاد به نسخه‌ی به‌روزشده‌ی پیش‌نویس قانون استفاده از رمزارزها برای پرداخت‌های بین‌المللی است. چبسکوف اعلام کرده است مجازکردن رمززارزها به‌عنوان وسیله‌ای برای حل‌وفصل تجارت‌ بین‌المللی، به مقابله با تأثیر تحریم‌های غرب کمک می‌کند؛ زیرا دسترسی روسیه به مکانیزم‌های سنتی پرداخت فرامرزی محدود بوده است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا