رمز ارز

مهم‌ترین عامل موفقیت استیبل کوین‌ها چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سام کاظمیان، بنیان‌گذار Frax Finance می‌گوید که پروژه‌های استیبل کوین باید همکاری بیشتری برای رشد نقدینگی یکدیگر و به‌طور کلی، اکوسیستم داشته باشند. او در مصاحبه خود گفته تا زمانی که استیبل کوین‌ها از استخرهای نقدینگی مشترک و طرح‌های وثیقه‌ای استفاده می‌کنند، هرگز رقابت واقعی بین آن‌ها به وجود نخواهد آمد.
شرکت کاظمیان، خود یک استیبل کوین کسری-الگوریتمی به نام Frax دارد که از دو مکانیسم الگوریتمی و وثیقه‌ای به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌کند. پشتوانه‌ی وثیقه‌ای این توکن، USD Circle یا USDC است. DAI، دیگر استیبل کوینی است که از USDC به‌عنوان پشتیبان استفاده می‌کند.
حالا با توجه به برنامه‌های توسعه‌ای DAI و Frax، هردوی آن‌ها به USDC بیشتری نیاز خواهند داشت و با توجه به این موضوع، کاظمیان می‌گوید درصورتی‌که یک پروژه قصد دامپ دیگری را داشته باشد، به ضرر کل جامعه خواهد بود.
در حال حاضر، Frax پس از سه استیبل کوین متمرکز تتر، USDC و BUSD و همچنین استیبل کوین غیرمتمرکز DAI در رتبه‌ی پنجم استیبل کوین‌های برتر کوین‌مارکت‌کپ قرار دارد.
در این‌ بین، USDC بیشترین رشد را در سال ۲۰۲۲ داشته و طبق گزارش CoinGecko، ارزش بازار آن در ماه جاری بیش از دو برابر شده و به ۵۵ میلیارد دلار رسیده است. به‌ این‌ ترتیب، این ارز تبدیل به رقیب اصلی تتر شده است. اتفاقی که کاظمیان در مصاحبه‌اش به آن اشاره کرده و از آن استقبال کرده است. او گفته است که USDC، یک پروژه‌ی کم‌خطر و نوآورانه است که می‌تواند به‌عنوان لایه‌ی پایه برای نوآوری‌های دیگر استیبل کوین‌ها عمل کند.
کاظمیان همچنین گفته که معتقد است استیبل کوین‌های الگوریتمی خالص، قابل‌اعتماد نیستند و قطعا کارایی لازم را نخواهند داشت.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا