موبایل

شمارش معکوس برای رونمایی از آیفون 14 و اپل‌واچ

اپل از ابتدای سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌های کرونایی، مراسم را به صورت ویدیوهایی که از قبل ضبط شده بودند، پخش می‌کرد اما رویداد امسال، نخستین مراسم رونمایی آیفون از سال ۲۰۱۹ خواهد بود که با حضور مهمانان برگزار می‌شود. اپل علاوه بر دعوت بعضی از رسانه‌ها، این مراسم را به صورت آنلاین از وب‌سایت خود و یوتیوب پخش می‌کند.

به گزارش lastech از ایسنا، این مراسم معمولا میلیون‌ها بیننده همزمان در یوتیوب دارد و توجه همه در سراسر جهان را جلب می‌کند و زمینه را برای تبلیغات فروش فصل خرید تعطیلات در سه ماهه آخر سال که فروش اپل به بالاترین میزان می‌رسد، مهیا می‌کند.

عنوان رویداد امسال Far out انتخاب شده که ممکن است اشاره به قابلیت‌هایی عکاسی در شب باشد.

اپل سال میلادی گذشته آیفون‌ها و اپل واچ‌های جدیدی را در مراسمی در سپتامبر معرفی کرده بود و سپس در اکتبر، مدل‌های به‌روزشده آی‌پد و مک را رونمایی کرده بود.

بر اساس گزارش‌های متعدد، در رویداد هفتم سپتامبر، اپل احتمالا چهار مدل جدید آیفون را معرفی خواهد کرد و اگر روند نام گذاری مرسوم را حفظ کند، این گوشی‌ها، آیفون ۱۴ نام خواهند گرفت.

اپل امسال احتمالا مدل مینی با صفحه ۴.۷ اینچ را حذف خواهد کرد و در عوض گوشی در دو اندازه عرضه می‌کند که یکی ۶.۱ اینچ و دیگری، ۶.۷ اینچ خواهد بود و هر کدام در یک مدل استاندارد و یک مدل گران قیمت پرو بکار می‌روند.

طبق گزارش بلومبرگ نیوز، مینگ چی کوئو، تحلیلگر شرکت تی اف آی سکیوریتیز و تحلیلگران دیگر و ناظران اپل، انتظار می‌رود مدل‌های پرو ارتقاهای بیشتری داشته باشند.

از سال ۲۰۱۷، آیفون فضایی در بالای صفحه نمایش گوشی داشته که به سیستم تشخیص چهره اپل اختصاص داشته و چندین حسگر و یک دوربین در آن قرار داشته است. در مدل‌های پرو، این فضا ممکن است حذف شده و به فضای کوچکتری تبدیل شود که سیاه می‌ماند تا صفحه نمایش بزرگتر به نظر برسد.

همچنین انتظار می‌رود در مدل‌های پرو از پردازنده‌های A۱۶ و دوربین‌های ارتقا یافته، استفاده شود. پیش بینی می‌شود برجستگی دوربین، بزرگتر شود.

اپل ممکن است یک نمایشگر همیشه فعال برای نمایش اعلان‌ها مانند نمایشگرهایی که بعضی از گوشیهای اندرویدی سالهاست که دارند، عرضه کند. نرم افزار بتای آیفون که در تابستان منتشر شد، ویجتهای جدیدی داشت که وضعیت هوا و عمر باطری را نشان می‌داد و ممکن است نشانه آن باشد که اپل سرگرم برنامه ریزی برای قابلیت مشابهی است.

یکی از بزرگترین سوالات، چگونگی قیمت گذاری آیفون‌های جدید در دوره‌ای است که تورم در سراسر جهان بیداد می‌کند و ابهامات اقتصادی بعضی از مناطق را فرا گرفته است. سایر محصولات الکترونیکی مصرفی نظیر پلی استیشن ۵ سونی شاهد کاهش قیمت بوده‌اند.

ارزان‌ترین مدل آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ مینی با قیمت ۶۹۹ دلار است که انتظار می‌رود عرضه آن ادامه پیدا نکند. در نتیجه آیفون ۱۳ که مدل اصلی آیفون است اگر تغییر قیمت نداشته باشد، با قیمت ۸۲۹ دلار، ارزان‌ترین مدل آیفون می‌شود. بعضی از تحلیلگران پیش بینی کرده‌اند که اپل، قیمت مدل‌های پرو را افزایش می‌دهد.

اپل معمولا هنگامی که مدل‌های جدید را عرضه می‌کند، قیمت مدل‌های قدیمی را کاهش داده و به مشتریانی که قیمت برای آنها مهم‌تر است، حق انتخاب می‌دهد.
 

اپل واچ
اپل هفته آینده، احتمالا هشتمین نسل ساعت هوشمند خود را معرفی می‌کند. سال گذشته اپل واچ سری ۷ صفحه نمایش اندکی بزرگتر داشت اما بازطراحی این دستگاه، تغییر زیادی در ظاهر آن نداد و تقریبا همان شکلی بوده که از سال ۲۰۱۴ داشته است.

امسال در اپل واچ جدید باید منتظر تحولات بیشتری باشید. طبق گزارش وال استریت ژرونال، اپل در حال بررسی یک حسگر حرارت سنج در دستگاه‌های جدید بوده است که می‌تواند به رصد خواب کمک کند. قابلیتهای رصد خواب دیگر شامل امکان تشخیص الگوی خواب باشد.

اما بزرگترین تغییر اپل واچ سری ۸ ممکن است معرفی مدل جدید پرو با صفحه نمایش بزرگتر باشد. اپل پیش از این، اپل واچ را با بدنه گوشی گران قیمتی مانند طلا، سرامیک و تیتانیوم معرفی کرده و مدل جدید پرو ممکن است یکی از نخستین مدل‌های گران اپل واچ باشد که قابلیتهای بیشتری نسبت به مدل‌های ارزان‌تر پیدا می‌کند. و احتمالا قیمت مدل ابتدایی اپل واچ یعنی اپل واچ اس ئی، ۳۲۹ دلار است.
 

سیستم عامل iOS ۱۶
دارندگان آیفون که قصد خرید مدل جدیدتر را ندارند، در پاییز امسال همچنان می‌توانند به‌روزرسانی سالانه نرم افزار آیفون را که iOS ۱۶ است و در ژوئن معرفی و در طول تابستان آزمایش شد، دریافت کنند.

این نرم افزار چندین قابلیت جدید دارند که کاربران بلافاصله متوجه آنها می‌شوند. اما بزرگترین قابلیت آن، امکان سفارشی کردن لاک اسکرین (صفحه قفل گوشی) آیفون با ویجتهایی است که می‌توانند پیش‌بینی‌های هواشناسی، تقویم و اطلاعات دیگر را نمایش دهند. کاربران می‌توانند برای نخستین بار، فونت لاک اسکرین را تغییر کنند.

نرم افزار iOS ۱۶ همچنین به کاربران اجازه می‌دهد پیامهای iMessage را چند دقیقه پس از ارسال شدن، ویرایش کرده یا برگردانند.

همچنین این نرم افزار امکانی را عرضه می‌کند که اپل آن را Apple Pay Later نامیده است و به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از سرویس پرداخت اپل، در اینترنت خرید کرده و پول کالای خریداری شده را در چهار قسط بدون بهره، پرداخت کنند.

یک ویژگی جذاب دیگر iOS ۱۶ این است که اگر کاربری آیفون و لپ تاپ یا رایانه رومیزی مک داشته باشد، می تواند از آیفون به عنوان یک وبکم بسیار کیفیت بالا استفاده کند.
 

رویداد بعدی آیپد و مک
اپل بعید است آی‌پدهای جدید را هفته آینده معرفی کند زیرا نرم افزار آنها هنوز آماده نیست. اپل اوایل ماه میلادی جاری به وب سایت تِک کرانچ اعلام کرده بود نرم افزار iPadOS پس از iOS در پاییز امسال عرضه خواهد شد.

بیانیه اپل مختصر بود. این شرکت علاقه‌ای به صحبت درباره محصولات معرفی نشده، ندارد. اما در کل، احتمالا سخت افزار جدید را به همراه نرم افزار جدید عرضه خواهد کرد و بنابراین بیانیه مذکور به شکل واضحی نشان داد که آی‌پدهای جدید دیرتر از آیفون‌ها، رونمایی خواهند شد.

سیستم‌های عامل PadOS و iOS بسیار شبیه هستند اما iPadOS قابلیتی به نام “استیج منیجر” خواهد داشت که به کاربران امکان می‌دهد چندین وظیفه را به صورت همزمان و به شکل کارآمدتری انجام دهند. آی‌پدهای جدید ممکن است پردازنده‌های قدرتمندتری که به پردازنده‌های لپ تاپ نزدیک‌تر بوده و صفحه نمایش روان‌تر و یکپارچگی بهتری با لوازم جانبی داشته باشند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، اپل همچنین مک پرو جدیدی را در بهار تبلیغ کرد. اپل می‌خواهد در همه رایانه‌های مک خود به جای پردازنده اینتل، از تراشه “سری ام” ساخت خود استفاده کند. رایانه‌های جدید مک ممکن است مانند سال گذشته در رویداد جداگانه دیگری معرفی شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا