بازی

رکورد جدیدی از تعداد بازیکنان همزمان ریمیک Dead Space در استیم به ثبت رسید

رکورد جدیدی از تعداد بازیکنان همزمان ریمیک Dead Space در استیم به ثبت رسید

به مدت یک دهه خبری از بازی‌های Dead Space نبود، اما این فرنچایز بازگشته و سر و صدای زیادی به پا کرده است. ریمیک قسمت اول به تازگی منتشر شده و جای تعجب ندارد که افراد زیادی مشتاقانه منتظر تجربه این بازی بودند. به خصوص در پلتفرم استیم که شروع بسیار خوبی داشته است.

در زمان نگارش خبر، طبق آمار SteamDB، ریمیک Dead Space به حداکثر تعداد کاربران همزمان با ۲۵,۰۸۴ بازیکن در استیم، آن هم تنها چند ساعت پس از انتشار رسیده است. این رکورد به مراتب بیشتر از آمارهایی است که توسط تمام نسخه‌های پیشین دد اسپیس به دست آمده بود.

Dead Space

اگرچه لازم به ذکر است که استیم در زمان عرضه آن عناوین، پلتفرم بسیار کوچک‌تری بود و به اندازه حال حاضر کاربران زیادی از پلتفرم رایانه شخصی را به خود اختصاص نداده بود.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم Fall – به پایین نگاه نکنتجربه هیجان‌انگیز آکروفوبیا
نقد فیلم Fall – به پایین نگاه نکن

البته آمار Dead Space در دسته عناوین ریمیک، به بازی‌هایی مانند Resident Evil 2 نمی‌رسد که در زمان اوج، ۷۴ هزار بازیکن را جذب خود کرد. اگرچه بدیهی است که رزیدنت اویل طرفداران پر و پا قرص بسیار بیشتری دارد که در سال ۲۰۱۹ چشم انتظار تجربه این عنوان بودند.

مقایسه منصفانه‌تر احتمالا Resident Evil 7 است که مانند دد اسپیس، یک تجربه ترسناک بقای هاردکور از فرنچایز قدیمی بود که در طول سال‌ها قدرت و اعتبار خود را از دست داده بود. به طور جالبی، اوج تعداد کاربران همزمان قسمت هفتم رزیدنت اویل، ۲۰,۴۴۹ نفر بود.

همچنین شایان ذکر است که این آمار نشان‌دهنده تعداد کامل بازیکنان بر روی پلتفرم پی‌سی نیستن، زیرا ریمیک از طریق EA Play و فروشگاه اپیک گیمز نیز در دسترس قرار گرفته است. احتمالاً با در نظر گرفتن تمام پلتفرم‌ها، از جمله کنسول‌ها، دد اسپیس به آمار و ارقام بیشتری دست یافته است.

Dead Space برای پی‌سی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس/اس در دسترس قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:نقد سریال All of Us Are Dead – اپیدمی مردگان متحرکآخرالزمان زامبی‌ها، تزریق آدرنالین و خلق تنش برای ۱۲ ساعت!
نقد سریال All of Us Are Dead – اپیدمی مردگان متحرک


مصاحبه lastech با بنیان گذار رادار بازی + پاسخ به سوالات شما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا