رمز ارز

آیا روسیه می‌تواند با ارز دیجیتال تحریم‌ها را دور بزند؟

زمان مطالعه: دقیقه

در حالی که دولت روسیه به دنبال پذیرش کریپتو برای پرداخت‌های بین‌المللی است، بانک مرکزی و وزارت دارایی هنوز در مورد مقررات کریپتو به توافق نرسیده‌اند.
روسیه برای مقابله با تاثیرات تحریم‌های غرب، در حال بررسی استفاده از رمزارزها برای پرداخت‌های بین‌المللی است. این در حالی است که قانون‌گذاران حوزه کریپتو در روسیه به طور مستمر با مهار بازار کریپتو و استفاده از این دارایی‌ها، دست و پنجه نرم می‌کنند.
از یک سو، بانک مرکزی با این ادعا که این فعالیت‌ها ثبات مالی روسیه را تهدید می‌کند، ممنوعیت کامل تجارت و استخراج کریپتو را مطرح کرده و از سوی دیگر، وزارت دارایی پیشنهاد می‌کند قوانینی ایجاد شود که بازارهای سفید و خاکستری (قاچاق کالا) را متمایز کند.
در نظر گرفتن کریپتو به‌عنوان روش پرداخت توسط روسیه، در حالی است که اقتصاد این کشور رو به افول است. این افول نتیجه تحریم‌های غرب یعنی ایالات متحده و اتحادیه اروپا است که پس از حمله روسیه به اوکراین بر این کشور اعمال کردند.
از نظر چانگ‌پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، روسیه نمی‌تواند برای فرار از تحریم‌ها از کریپتو استفاده کند؛ زیرا کریپتو بیش از حد قابل ردیابی است و این مشخصه‌ای است که ارزهای دیجیتال را برای دور زدن تحریم‌ها نامناسب می‌کند.

رمزارز نیوز در اینستاگرام

آخرین اخبار، تحلیل ها و آموزش ها را در صفحه اینستاگرام رمزارز نیوز مشاهده کنید.
مشاهده

منبع کریپتو اسلیت

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا