بازی

اجاره ویلا شمال در نوشهر

اجاره ویلا شمال در نوشهر

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نوشهر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که سالیانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. از این رو در میان شهرهای شمالی همیشه بازار اجاره ویلا در نوشهر در علی بابا و سایت‌های دیگر داغ است! این شهر زیبا براساس سرشماری انجام شده در سال 95 حدود 49 هزار نفر جمعیت دارد. مردم نوشهر افرادی بسیار مهمان نواز هستند که از شما در طول سفرتان به خوبی پذیرایی خواهند کرد. اگر قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با نوشهر آشنا شویم.

با نوشهر آشنا شویم

شهر نوشهر مرکز شهرستانی با همین اسم است که حدود 1718 کیلومتر مربع مساحت دارد. زبان مردم این شهر مازندرانی با گویش تبری یا کجوری است که شباهت زیادی به گویش مردم چالوس و نور دارد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این شهر بندر آن است که نزدیک‌ترین بندر به پایتخت به شمار می‌رود. این بندر یکی از بزرگ ترین و اقتصادی ترین بندرهای ایران به شمار رفته که ساخت آن در سال 1318 به اتمام رسیده است. سالانه بیش از 500 کشتی در این بندر بارگیری کرده و یا وارد کشور می‌شوند، از این رو حجم قابل توجهی از صادرات و واردات کشور از طریق این بندر انجام خواهد شد.

تاریخچه نوشهر

در گذشته این شهر به دو بخش کجور و دشتی کجور تقسیم می‌شده است. قدیمی‌ترین روستای این منطقه که بعدها منجر به تشکیل شهر نوشهر شده، روستای سنگ تجن نامیده می‌شده است. این روستا در فاصله کمی از دریا قرار گرفته و بندر آن برای پهلو گرفتن کشتی‌ها بسیار مناسب بوده است. از این رو در دوره قاجار به ان توجه ویژه‌ای برخوردار بوده و به محل مناسبی برای مبادلات بین ایران و روسیه تبدیل شده است. شکل گیری بندر نوشهر در سال 1318 نقطه عطفی برای توسعه این شهر به شمار می‌رود، به طوری که هویت شهری در کنار ساختار روستایی کم کم در این منطقه شکل گرفت.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی بهترین اپلیکیشن های مسیریابی در سفرهای داخلی

آب و هوای نوشهر

اگر به دنبال اجاره ویلا در نوشهر در علی بابا هستید، خیالتان راحت باشد که به گوشه‌ای از بهشت سفر خواهید کرد. در کنار طبیعت بسیار زیبا، این بندر آب و هوای خوبی به خصوص در فصل‌های بهار و تابستان دارد که لذت سفر شما را چند برابر خواهد کرد. نزدیکی به دریا باعث شده این شهر آب و هوایی نسبتا شرجی و مرطوب داشته باشد. در نوشهر میزان بارندگی قابل توجه است و حتی در فصل تابستان نیز احتمال بارش وجود دارد. وجود دریا در نزدیکی این شهر باعث شده که بارش برف در آن در مقایسه با دیگر شهرهای شمالی کمتر باشد.

موقعیت مکانی نوشهر

این شهرستان از قسمت جنوبی با کوه‌های البرز و بلده نور، از شمال با دریای خزر، از شرق با شهرستان نور و از غرب با چالوس همسایه است. ارتفاع آن از سطح دریا 2.9 متر بوده و همان طور که در مقدمه نیز اشاره شد حدود 1718 کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهرستان شمالی دارای 3 شهر پول، نوشهر و کجور، 2 بخش و 6 دهستان است. به طور تقریبی حدود دو سوم جمعیت کل شهرستان در کجور سکونت دارند. نوشهر تا تهران 190 کیلومتر و با دیگر شهرهای زیبای شمالی مانند رامسر حدود 85 کیلومتر فاصله دارد.

جاهای دیدنی نوشهر

بدون شک اصلی‌ترین هدف شما از اجاره ویلا در نوشهر در علی بابا، بازدید از جاهای دیدنی این شهر است. نوشهر در این زمینه نیز شما را ناامید نخواهد کرد! در این شهر جاذبه‌های طبیعی زیبا و دست نخورده‌ای وجود دارد که هوش از سر شما خواهد برد! از جمله معروف‌ترین این جاهای دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک جنگلی سیسنگان

این پارک جنگلی یکی از معروف‌ترین پارک‎های جنگلی در شمال کشور است که احتمالا نام آن را شنیده‌اید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پارک حضور همزمان دریا و جنگل است که زیبایی فوق العاده به آن می‌دهد. تنوع پوشش گیاهی و درختان بسیار زیاد، تنوع گونه‌های حیوانی، پیست دوچرخه سواری، پلاژ شنا و رستوران‌ها و کافه‌های این پارک، آن را به یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی نوشهر تبدیل کرده است.

تالاب ارواح

یک تالاب زیبا و در عین حال عجیب و غریب که شما را یاد فیلم‌های ترسناکی که دیده‌اید می‌اندازد. این تالاب در 12 کیلومتری نوشهر و در روستای زیبای چلندر واقع شده است. این تالاب فضایی مه آلود داشته و حضور درختان خشکیده و تنومند داخل آن، زیبایی و اعجاب آن را چند برابر کرده است. در این تالاب صداهای عجیبی نیز از حشرات و حیواناتی خواهید شنید که علت اصلی نام گذاری تالاب به شمار می‎رود.

روستای کندلوس

احتمالا نام این روستای زیبا را بارها شنیده باشید. این روستای زیبا که به روستای میخ ساز نیز شناخته می‌شود، به خاطر معماری زیبا و خاص آن مشهور است. دیوارهای کاه گلی، سقف‌های چوبی، پنجره‌های کوچک همراه با یک گل شمعدانی چهره‌ای آرامش بخش به روستا بخشیده است. دیوارهای سنگی روستا نیز همچنین زیبایی آن را چند برابر کرده است. کندلوس همچنین هوایی خنک و بسیار مطبوع دارد.

سوغات شهر نوشهر

بعد از اجاره ویلا در نوشهر در علی بابا و سفر به این شهر، خرید سوغات فراموش نشود! مانند دیگر شهرهای شمالی در نوشهر نیز می‌توانید سوغاتی‌هایی از لوازم چوبی و حصیری دست ساز، ترشیجات، زیتون، ماهی و برنج برای خودتان یا عزیزانتان تهیه کنید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا