نرم افزار

ویژگی جدید واتس‌اپ برای ایجاد حس امنیت بیشتر در کاربران

ویژگی جدید واتس‌اپ برای ایجاد حس امنیت بیشتر در کاربران

در حال حاضر دسترسی به تصویر پروفایل کاربران و اسکرین‌شات کردن آن به صورت پیش‌فرض در پیام‌رسان واتس‌اپ فعال است. اما مدیران واتس‌اپ در جدیدترین بروزرسانی این پیام‌رسان قصد دارند این ویژگی را برای افزایش حریم خصوصی کاربران مسدود کنند.

اگرچه این خبر از سوی مدیران این اپلیکیشن به صورت رسمی اعلام نشده، اما در نسخه‌های جدید بتای این اپلیکیشن و برای برخی کاربران این ویژگی فعال شده است.

کاربران نسخه بتای این اپلیکیشن عنوان کردند وقتی قصد داشتند از عکس دیگران اسکرین‌شات بگیرند، ظاهراً واتس‌اپ خطایی نشان داده که به‌دلیل محدودیت‌های این برنامه، نمی‌توان اسکرین‌شات گرفت. در اسکرین‌شات برخی کاربران نیز، تصویر مخاطب خالی ذخیره می‌شود.

 

ویژگی جدید واتس‌اپ برای ایجاد حس امنیت بیشتر در کاربران

واتس‌اپ همواره برای حفظ امنیت پلتفرم و اطمینان کاربران از امنیت بالای این پیام‌رسان در تلاش بوده که یکی از این نمونه‌ها امکان ارسال محتوای یکبار مصرف بوده که مخاطب شما نمی‌تواند از آن محتوا اسکرین‌شات بگیرد.

زمانی که واتس‌اپ این ویژگی را به صورت عمومی عرضه کند، گزینه فعال‌سازی یا لغو آن نیز در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

هرچند همچنان راه‌هایی برای گرفتن عکس از پروفایل دیگران وجود دارد. در واتس‌اپ تحت وب در کامپیوتر می‌توان چنین کاری را انجام داد. اما ویژگی جدید واتس‌اپ حریم خصوصی کاربران را در گوشی‌های هوشمند ضمانت خواهد کرد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا