تکنولوژی

اپل دوباره جایگاه ارزشمندترین شرکت جهان را پس گرفت

اپل که چند هفته پیش جایگاه خود را به شرکت آرامکو عربستان داده بود، حالا دوباره به ارزشمندترین کمپانی جهان تبدیل شده است. قیمت سهام این شرکت تکنولوژی در هفته گذشته 8.54 درصد بالا رفت تا ارزش بازار سازنده آیفون را به 2.42 تریلیون دلار برساند.

سهام اپل در ماه مارس و اوایل آوریل به بالاترین حد خود از ابتدای سال جدید میلادی رسید، اما رفته‌رفته اخبار مربوط به محدودیت‌های زنجیره تامین، افت تقاضا برای گوشی‌های هوشمند و تورم در بازارهای جهانی باعث شد قیمت سهام این شرکت هم کمی افت کند. در نتیجه، شرکت نفتی آرامکو عربستان سعودی در روزهای پایانی اردیبهشت جای اپل را گرفت.

در شرایطی که قیمت سهام این غول آمریکایی در ابتدای سال 2022 حدود 182 دلار بود، اما تا تاریخ 29 اردیبهشت تا 137 دلار پایین آمد. حالا اما یک افزایش 8.5 درصد باعث شده قیمت سهام به نزدیکی 150 دلار برسد و به اپل اجازه دهد تا جایگاه ارزشمندترین شرکت دنیا را پس بگیرد. گفتنی است که قیمت سهام آرامکو عربستان هم در روز جمعه کمی افت داشت، ولی در مجموع در هفته گذشته صعودی بود.

تیم کوک اپل

ارزش اپل همچنان بالا می‌رود؟

اپل همچنان با مشکل تورم جهانی روبرو است و کارمندان خرده‌فروشی‌ها هم به‌صورت عمومی در حال تشکیل اتحادیه‌های کارگری هستند تا از حقوق خود دفاع کنند. علی‌رغم این شرایط، تحلیلگران همچنان معتقدند که سهام این شرکت بالاتر می‌رود. «دن ایوز» از شرکت Wedbush می‌گوید آینده اپل هنوز روشن است و این ریزش فرصتی برای خرید بیشتر برای سرمایه‌گذاران بوده است.

بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظرند تا ببینند اپل در رویداد بعدی خود در کنفرانس توسعه‌دهندگان 2022 چه کار خواهد کرد. این مراسم که هفته آینده برگزار می‌شود، علاوه بر نسخه جدید نرم‌افزارهای این شرکت می‌تواند میزبان مک‌بوک یا آی‌مک جدید باشد. کوپرتینویی‌ها همچنین سخت مشغول تلاشند تا سری آیفون 14 را برای عرضه در پاییز امسال آماده کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا