شبكه اجتماعی

تیک‌تاک هنوز هم در مظان اتهام جاسوسی از کاربران آمریکایی

رئیس دموکرات کمیته اطلاعات سنای ایالات متحده و یکی از جمهوری خواهان ارشد سنا از کمیسیون تجارت فدرال آمریکا خواسته‌اند تا در مورد شبکه اجتماعی تیک تاک و مالک چینی آن بایت دنس به دلیل “تکرار اظهارات نادرست” در مورد نحوه مدیریت داده‌های کاربران ایالات متحده تحقیق کند.

به گزارش lastech از مهر، درخواست روز سه‌شنبه سناتور مارک وارنر دموکرات و مارکو روبیو جمهوری‌خواه به دنبال گزارش سایت بازفید مطرح شد که در آن ادعا شده بود این اپلیکیشن انتشار ویدئوهای کوتاه به مهندسان و مدیران تیک تاک در چین اجازه می‌دهد به طور مکرر به داده‌های خصوصی کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند. سناتورها گفتند که چنین دسترسی سوالاتی را در مورد ادعاهای تیک تاک در برابر نگرانی قانونگذاران و کاربران مبنی بر تعهد آن برای محافظت از داده‌ها ایجاد کرده است.

لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال آمریکا در واکنش تصریح کرده: «با توجه به اظهارات نادرست مکرر تیک تاک در مورد حفظ امنیت داده‌ها، پردازش داده‌ها و شیوه‌های اعمال حاکمیت این شرکت، ما از آن می‌خواهیم که به سرعت در این مورد اقدام کند.»

تیک تاک در واکنش به این اخبار دیروز اعلام کرد دسترسی به داده‌های کاربران منوط به اعمال مجموعه‌ای از سیاست‌های کنترلی قوی، رمزگذاری داده‌های خاص و رعایت پروتکل‌های تأیید مجوز است که توسط تیم رهبری / امنیتی مستقر در ایالات متحده بر آنها نظارت می‌شود.

این شرکت در پاسخ به نامه سناتورها تکرار کرد: «تیک تاک هرگز داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نگذاشته است، همچنین اگر از ما خواسته شود هم این کار را نمی‌کنیم.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا