اينترنت

۸۶ درصد از مردم کشور به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند

 عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های این وزارتخانه ضمن تبریک هفته ارتباطات اظهار کرد: زندگی مردم دیجیتال شده است و بزرگراه های جدید فیبر نوری شده اند و دولتمردان باید سیاست های خود را از سمت فیزیکی به زندگی مردم تغییر دهند.

وی افزود: زیرساخت توسعه در همه بخش ها و در دنیا حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است. بهره گیری حداکثری فناوری اطلاعات برای تسهیل زندگی مردم تبدیل به رویه شده است. 

به گزارش lastech از برنا، زارع پور با اشاره به شعار جهانی ارتباطات که درباره سالمندان گفته شده است بیان کرد: امسال ارتباطات و فناوری اطلاعت ظرفیتی دارد که برای سالمندان گره گشایی می کند‌. ما در دولت سیزدهم به دنبال ۳ حوزه هستیم اول اینکه از این فناوری راهبردی برای تسهیل زندگی مردم استفاده کنیم. 

وزیر ارتباطات ادامه داد: دومین مورد حکمرانی مبتنی بر داده است که به دنبال این هستیم تا این امر را در کشور راه اندازی کنیم؛ یعنی تصمیمات مدیران به جای اینکه بر اساس نظر سنجی باشد، بر اساس اطلاعات باشد و در کنار دولتیم تا این طرح بزرگ اقتصادی اجرا کنیم.

وی بیان کرد: در جلسه ای طرح کاربرگ الکترونیک مطرح شد. این طرح مبتنی بر شبکه ملی اطلاعات است و اولین سوال این است که چند درصد از مردم کشور دسترسی به این شبکه دارند که خوشخبتانه بر خلاف میانگین جهانی که ۶۰ درصد اعلام شد، در ایران بیش از ۸۶ درصد از مردم به این امر دسترسی دارند و  با افتتاح ۶۰۰ پروژه در روز جهانی ارتباطات به این تعداد افزوده شده است.

زارع پور با اشاره به اینکه اجرای هر طرح فناوری بیش از گذشته اجرایی شده است، عنوان کرد: ظرفیت های بسیاری وجود دارد که میتواند گره های کشور را حل کند. جلساتی را با مسئولان وزارت کار برگزار کردیم تا بانک ها را به ممد بگیریم تا خطای دهک بندی خانواده ها را به حداقل برسانیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات حوزه سوم را توسعه اقتصاد کشور برشمرد و گفت: این حوزه می تواند اقتصاد کشور را متحول کند و به همین علت دولت برای پیشبرد اقتصاد دیجیتال برنامه هایی را در نظر گرفته است امیدواریم حاصلش به زودی در بخش های مختلف متولد شود.

وی با تاکید براینکه محور کار ما شبکه ملی اطلاعات است، خاطرنشان کرد: این شبکه چیزی نیست جز شبکه پرسرعت، باکیفیت، مستقل،امن درسراسر کشور که خدمات متنوع و با کیفیت به مردم عرضه می شود. یعنی بهره گیری از فناوری اطلاعات برای شیرین کردن کام مردم.

زارع پور عنوان کرد: این پروژه فناورانه است که در بسیاری از کشور ها راه اندازی شده است و ایران در این حوزه جزو کشورهای پیشتاز است که در هر دوبالش هم توسعه ارتباطات، هم کیفیت و هم خدمات فعال است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه امروز ۵۰ درصد قول خود را برای توسعه زیرساخت ها انجام داده ایم، گفت: در این روز جهانی توسعه زیرساخت ها انجام شده است و تنها حرف نزدیم. برای اولین بار در تاریخ ارتباطات کشور است که دولت یک سوم از درآمد خود را از اوپراتور های تلفن های همراه مصوب کرد و البته ۳ درصد حق السهم خود را به اپراتور های ثابت بخشید تا این مسیر تسهیل شود. ما با تجهیزات آمدیم برای اجرای این کار و به علت اینکه این پروژه مردم است و شفاف می گویم که منتظر کسی نمی ایستیم.

وی خاطر نشان کرد: در بخش فناوری اطلاعات نیز یکی از پروژه های کلیدی پنجره واحد خدمات دولت هوشمند است که تبدیل به قانون شد و همه دستگاه ها مکلف شدند که پنجره خود را راه اندازی کنند. امروز اعلام می‌کنم که پنجره ملی خدمات دولت به شکل آزمایشی راه اندازی شده و ده دستگاه در ان حضور دارند و مردم می‌توانند چشمه ای از آن را مشاهده کنند.

زارع زاده در پایان تصریح کرد: شاید حدود ۵ درصد کار تا کنون انجام شده و با مطالبه گری که رسانه ها انجام می دهند تا شهریور ماه شاهد راه اندازی پنجره واحد خدمات خواهیم بود و آرزوی دیرینه ای که دو دهه دولت دارد را به ثمر برساند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا