تکنولوژی

طراحی یک کشتی لوکس با الهام از خانه‌های روم باستان که با انرژی تجدیدپذیر کار می‌کند

شرکت هلندی «ون گیست دیزاین» (Van Geest Design) طرح مفهومی کشتی لوکسی به نام «Domus» را منتشر کرده که با الهام از خانه‌های یک طبقه روم باستان ساخته شده تا بهترین استفاده را از فضا داشته باشد. این کشتی همچنین انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر تامین می‌کند تا بهترین ترکیب ممکن را ارائه کند.

کشتی Domus که با همکاری «راب دویل دیزاین» طراحی شده، با ظاهر خاص خود مقدار زیادی فضا ارائه می‌کند و مدعی است که دو برابر قایق‌هایی با اندازه مشابه، محیط قابل استفاده دارد. این کشتی درست مثل نامش که به معنی «خانه» است، متمرکز بر یک اتاق مرکزی ساخته شده که بخش‌های مختلف را به هم وصل می‌کند.

کشتی Domus

این کشتی با مساحت نزدیک به 2600 متر مربع از دو عرشه و شش کابین مهمان ساخته شده است. Domus همچنین یک سالن سینما، باشگاه ورزشی، کافی شاپ و استخر دارد. طراحان با الهام از روم باستان حتی یک اتاق شبیه چشمه‌های معدنی ساخته‌اند تا ساکنان بتوانند در آن‌جا کمی به آرامش برسند.

کشتی Domus

کشتی لوکس Domus بسیار پیشرفته است

برخلاف نام قدیمی این کشتی، فناوری‌های آن بسیار مدرن در نظر گرفته شده‌اند. ون گیست مدعی است که Domus در واقع اولین کشتی تفریحی 750 تنی خواهد بود که هیچ آلودگی تولید نمی‌کند. از این رو، انرژی آن از ترکیبی از انرژی‌های خورشیدی، آبی و سلول‌های سوخت هیدروژن تامین می‌شود. این کشتی در طول روز انرژی خورشید را ذخیره می‌کند و در شب با باتری به کار خود ادامه می‌دهد. به‌علاوه، بادبان هم برای Domus در نظر گرفته شده تا از قدرت باد بهره‌مند شود.

کشتی Domus

این کشتی طوری طراحی شده که می‌تواند تا دو درجه به سمت چپ یا راست متمایل شود تا سرعت بیشتری داشته باشد. طراح هلندی Domus می‌گوید مسافرانی که سوار این کشتی می‌شوند، سطحی از راحتی را تجربه خواهند کرد که تاکنون مثل آن را ندیده‌اند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا