عمومی

کوچک‌ترین پاور ۲۵۰ واتی دنیا با ابعاد مشابه گوشی و فناوری GaN معرفی شد

پاور جدید DHPLEX مبتنی‌بر نیترید‌گالیوم (GaN) با ابعاد کوچک و سیستم خنک‌کننده‌ی غیرفعال معرفی شد. ابعاد این محصول باعث شده است به گزینه‌ای ایدئال برای سیستم‌هایی با فرم‌فکتور کوچک تبدیل شود. بهره‌وری این پاور ۹۴ درصد است و با طراحی ماژولار ارائه می‌شود. این یعنی کاربران می‌توانند در سیستم‌هایی که به برق بیشتر نیاز دارند، دو واحد از آن را جفت و از آن استفاده کنند.

به‌گزارش NotebookCheck، استفاده‌ از نیترید‌گالیوم در شارژرها و راهکارهای باتری در حال افزایش است؛ اما همان‌طورکه HDPLEX با جدیدترین پاور ۲۵۰ واتی خود نشان داد، این فناوری می‌تواند در پاور نیز استفاده شود. این مدل نه‌تنها به‌عنوان کوچک‌ترین پاور ATX جهان معرفی می‌شود؛ بلکه با طراحی بدون فن عرضه خواهد شد که آن را برای سیستم‌های کوچک و بی‌صدا ایدئال می‌کند.

پاور جدید مبتنی‌بر GaN با ابعاد ۱۷۰ در ۵۰ در ۲۵ میلی‌متر، به‌اندازه‌ی یک گوشی هوشمند با نمایشگر ۶ اینچی است. این محصول کمی بزرگ‌تر از پاور کوچک دیگری مثل SFX و FlexATX است؛ اما حجم آن به‌‌اندازه چشمگیری کمتر از دو نمونه‌ی مذکور است. پاور یادشده به‌جای استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی فعال از بدنه‌ی آلومینیومی بهره می‌برد که می‌تواند گرمای تولید‌شده را به بیرون دفع کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • چه منبع تغذیه‌ای برای کامپیوتر رومیزی ما مناسب است؟
  • توان مصرفی واقعی پردازنده چیست و چه تفاوتی با توان طراحی حرارتی یا TDP دارد

پاور جدید HDPLEX با استفاده از تراشه‌های GaN باکیفیت و طراحی مبتکرانه‌ی LLC+PFC که با بهره‌وری ۹۴ درصد رتبه‌بندی شده، توانست به چگالی توان ۱٫۱۸ وات بر سانتی‌متر مکعب دست یابد. علاوه‌براین، محصول مذکور کاملاً ماژولار است و یک کانکتور استاندارد ۲۴ پین ATX به‌همراه دو کانکتور هشت پین و چهار پین کوچک‌تر ارائه می‌دهد. HDPLEX حتی به کاربران اجازه می‌دهد دو عدد از آن را باهم جفت و نیاز سیستم‌های قدرتمندتر را برطرف کنند.

با این تفاسیر، یک واحد از این پاور می‌تواند برای مادربرد و پردازنده‌ی مرکزی استفاده شود و واحد دیگر انرژی پردازنده‌ی گرافیکی را تأمین کند. درپایان باید به این نکته نیز اشاره کنیم که پاور جدید ۲۵۰ واتی HDPLEX مبتنی‌بر GaN از ژوئن امسال با قیمت ۱۴۵ دلار روانه‌ی بازار خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا