تکنولوژی

سامسونگ عملکرد سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی خود را به رخ رقبا کشید [تماشا کنید]

سامسونگ با انتشار ویدیوی جدیدی از سنسور 200 مگاپیکسلی HP1 خود که سال گذشته معرفی شده بود، قابلیت‌های آن را به نمایش گذاشت. طبق ویدیوی منتشر شده، سنسور دوربین جدید کره‌ای‌ها می‌تواند جزئیات بسیار زیادی را ارائه کند اما تاکنون هیچ دستگاهی مجهز به آن راهی بازار نشده است.

در این ویدیو، تیم سامسونگ سنسور دوربین موبایل 200 مگاپیکسلی را روی دستگاه‌های مخصوصی آزمایش می‌کنند و در نهایت تصویر چاپ شده عظیمی از یک گربه را در شهر به نمایش عموم افراد می‌گذارند که جزئیات خیره‌کننده‌ای از آن را نشان می‌دهد.

قابلیت‌های سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ

سامسونگ تابستان سال گذشته از سنسور «ایزوسل HP1» به عنوان اولین دوربین 200 مگاپیکسلی برای دنیای موبایل رونمایی کرد. در زمان معرفی ادعا شده بود که ایزوسل HP1 بیشترین وضوح تصویر را در تاریخ توسعه حسگر موبایل سامسونگ ارائه می‌دهد. در واقع غول فناوری برای سنسور خود از نوعی فناوری پیکسل باینینگ تحت عنوان ChamelonCell استفاده کرده که بر اساس نور محیط، خروجی باکیفیت‌تری ارائه می‌کند.

سامسونگ

سنسور دوربین آینده سامسونگ همچنین قادر به ضبط ویدیوهای 30 فریم در ثانیه با وضوح 8K و بدون برش دیجیتال است. هرچند هنوز به طور رسمی اعلام نشده، اما می‌توان انتظار داشت که غول فناوری برای پرچمدار بعدی خود از سری گلکسی S از این سنسور دوربین قدرتمند استفاده کند. همچنین شایعاتی شنیده می‌شود که موتورولا نیز در حال کار روی یک گوشی بالارده با دوربین پشتی 200 مگاپیکسلی است.

باید به این نکته توجه کرد که برای آزمایش سنسور از موبایل استفاده نشده، بلکه سامسونگ نوعی برد سفارشی را طراحی کرده که می‌تواند پتانسیل واقعی و بدون نقص آن را نشان دهد. هرچند نتیجه کار سامسونگ بسیار چشمگیر است، اما نمی‌توان انتظار داشت گوشی‌هایی که از این سنسور بهره می‌برند، همیشه عکس‌هایی با وضوح کامل 200 مگاپیکسلی بگیرند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا