عمومی

تلاش متا برای جلب اعتماد کاربران با به‌روزرسانی سیاست‌های حریم خصوصی بی‌ثمر بوده است

شرکت متا (فیسبوک سابق) شرایط خدمات و همچنین سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود را به‌روزرسانی کرده است. این شرکت اکنون با افتخار می‌گوید که داده‌های کاربران را با روش‌های جدید جمع‌آوری نمی‌کند.

به گزارش 9to5Mac، متا مقاله‌ای منتشر کرده است که در آن توضیح می‌دهد چرا شرایط خدمات و سیاست‌های حفظ حریم خصوصی‌اش را بازنویسی کرده است. به گفته‌ی متا، اکنون کاربران می‌توانند محصولات و خدماتی را که این شرکت ارائه می‌دهد، بهتر درک کنند. درواقع مرکز حریم خصوصی متا اکنون ظاهر کاربرپسندتری به‌خود گرفته است.

متا در مقاله‌ی خود سعی می‌کند به کاربران اطمینان دهد که با وجود آخرین تغییرات اعمال‌شده، این شرکت اطلاعات شخصی آن‌ها را با روش‌های جدید جمع‌آوری نمی‌کند. آیا این تغییر معنای خوبی دارد و کاربران باید خیالشان درمورد امنیت داده‌ها و حریم خصوصی متا راحت باشد؟

متا همچنان فیسبوک است و وقتی صحبت از حریم خصوصی به‌میان آید، نمی‌توان انتظار زیادی از این شرکت داشت. وب‌سایت ورج سیاست قدیمی حریم خصوصی این شرکت را با قوانین به‌روزشده‌ی آن مقایسه و استدلال کرد اینکه داده‌های کاربران به روش‌های جدید جمع‌آوری نمی‌شود کاملاً درست است. بااین‌حال نمی‌توان گفت این شرکت به اقدامات بد قبلی خود در حوزه‌ی حریم خصوصی ادامه نخواهد داد.

فیسبوک

همان‌طور که جان دیویسون از مرکز اطلاعات حریم خصوصی الکترونیکی توضیح داده، فیسبوک درحال‌حاضر داده‌های کاربران را در مقیاس صنعتی به یک اکوسیستم تبلیغاتی هدفمند و گسترده منتقل می‌کند. به اعتقاد دیویسون، باور اینکه کاربران این شرکت ده‌ها صفحه درمورد نحوه‌ی مدیریت داده‌ها توسط این شرکت را مطالعه می‌کنند سخت است اما متا سعی خواهد کرد خود را به‌نحوی نشان دهد که گویی اکنون بیشتر به حریم خصوصی افراد اهمیت می‌دهد.

به‌عبارت دیگر هیچ‌چیز در سیاست‌های حریم خصوصی متا تغییر نکرده و این اصلاً خوب نیست؛ زیرا بحث درمورد شرکت فیسبوک است.

جنجال‌های حریم خصوصی فیسبوک

کسب‌وکار فیسبوک به‌میزان درخورتوجهی بر فروش داده‌های کاربران به‌منظور اهداف تبلیغاتی وابسته است. هنگامی‌ که اپل با تغییر در سیاست‌های خود، اپلیکیشن‌ها را وادار کرد برای ردیابی داده‌های کاربران از آن‌ها اجازه دریافت کنند، فیسبوک سریعاً مقابل غول فناوری مستقر در کوپرتینو جبهه گرفت.

  • گوگل و فیسبوک؛ مخالفان سرسخت سیاست حریم خصوصی اپل
  • سیاست‌های حریم خصوصی اپل درآمد پلتفرم‌های تبلیغاتی را میلیاردها دلار کاهش داده است

اوایل سال جاری سندی داخلی از تیم تبلیغات فیسبوک فاش شد که نشان داد حتی مهندسان این شرکت واقعاً راهکاری برای محافظت از داده‌های کاربران ندارند. جالب‌تر این‌ است که برخی از کارمندان این شرکت پایگاه‌های داده‌ی آن را «مرزهای باز» نامیده‌اند.

متا به‌تازگی برخی از ویژگی‌های مبتنی‌بر موقعیت مکانی فیسبوک ازجمله «دوستان نزدیک» و «تاریخچه‌ی موقعیت مکانی» را که هردو، داده‌های مکانی کاربر را در پس‌زمینه جمع‌آوری می‌کنند، متوقف کرده است. البته این شبکه‌ی اجتماعی همچنان به جمع‌آوری داده‌های موقعیت مکانی برای ارائه‌ی قابلیت‌های دیگر ادامه خواهد داد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا