بازی

درآمد فارکس در ایران چقدر است؟ آیا فارکس پتانسیل پولدار کردن ما را دارد؟

درآمد فارکس در ایران چقدر است؟ آیا فارکس پتانسیل پولدار کردن ما را دارد؟

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

فرض کنید که در یک اقیانوس بزرگ، به‌جای آب پول ریخته باشد، آیا رفتن به لب اقیانوس می‌تواند شما را ثروتمند کند؟ جواب بله است اما با شرایط خاص. مهم‌ترین چیز در فارکس آموزش است. اینکه شما بتوانید از منبع معتبر موارد آموزشی را به خوبی سپری کنید و سپس در فارکس اقدام به تمرین کرده و سرانجام به یک معامله‌گر تبدیل شوید. افراد بسیاری در جهان به صورت حرفه‌ای به شغل تریدری مشغول هستند. ما در این مطلب قصد داریم شرایط درآمدی و کاری فارکس برای ایرانیان را بررسی کنیم.

ویژگی‌های بازار فارکس چیست که ما را ثروتمند می‌کند؟

فارکس بزرگ‌ترین بازار غیرمتمرکز جهانی است که بیشترین حجم معاملات در آن رخ می‌دهد. در این بازار واحدهای پولی کشورهای مختلف در برابر یکدیگر معامله می‌شود. مثلاً شما در فارکس می‌توانید eur (یورو) را در برابر usd (دلار) معامله کنید. به این نماد EUR/USD می‌گویند و در کل نمادهای فارکس؛ جفت ارز معامله می‌شود. معاملات فارکس با سهام متفاوت است. اگر بخواهیم ساده توضیح دهیم باید بگوییم. شما در بازار سهام باید یک سهم را بخرید و منتظر باشید که بالا برود تا سود کنید. اما در بازار فارکس از آنجا که دو نماد را هم‌زمان معامله می‌کنید پس می‌توانید در دو جهت خرید-فروش این معاملات را انجام داده و سود کنید. این دوطرفه بودن بازار فارکس باعث شده است که فرصت‌های معاملاتی زیادی را بتوانید به دست بیاورید.

از دیگر ویژگی‌های بازار فارکس وجود اهرم معاملاتی است. یعنی پول شما در یک اهرم مثلاً 1:1000 ضرب می‌شود، از این طریق می‌توانید با حجم پایین سرمایه، معاملات بزرگی انجام دهید. همین اهرم باعث شده تا معاملات کوتاه نیز بسیار سودده باشند. مثلاً در بازار سهام باید صبر زیادی کنید تا سود کافی را کسب کنید، اما در فارکس با کوچک‌ترین حرکات بازار نیز می‌توانید سود قابل‌ملاحظه‌ای بگیرید. نکته بعدی عمق بازار است. در فارکس شما نیاز نیست در صف خرید یا فروش به ایستید، به محض اینکه دکمه BUY یا  SELLرا بزنید معاملات شما انجام می‌شود، این مسئله به دلیل عمق زیاد بازار است که کمک می‌کند هرجایی که خواستید، جفت ارز مورد نظر را بخرید یا بفروشید.

مسئله بعدی که جز ویژگی‌های مهم فارکس است، 24 ساعته بودن آن است. این بازار در تمام طول روز از دوشنبه تا جمعه شب باز است و شما هر ساعتی که بخواهید می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

آیا در ایران می‌توان معامله‌گر فارکس شد؟

این بازار جذاب تمام ویژگی‌های تبدیل کردن شما به یک فرد ثروتمند را دارد، بخصوص اینکه بجای داشتن پول زیاد، شما نیاز دارید فقط مهارت کافی را کسب کنید. اما از آنجا که فارکس یک بازار بین‌المللی است و ما هم در ایران زیر فشار تحریم‌ها هستیم، سؤال اینجاست که آیا کاربران ایرانی می‌توانند در فارکس معامله کنند یا خیر، بخصوص اینکه ما توان بازکردن حساب بانکی خارجی را نداریم. خوشبختانه جواب این سؤال بله است. شما با استفاده از یک بروکر فارکس معتبر مانند دلتا اف ایکس که تمامی خدمات ممکن به ایرانیان را ارائه می‌دهد می‌توانید وارد فارکس شوید. روال کار به این صورت است که شما وارد بروکر دلتا اف ایکس می‌شوید، مشخصات خود را وارد می‌کنید و ظرف مدت کوتاهی (چند دقیقه) می‌توانید یک حساب معاملاتی دمو یا ریئل در فارکس باز کنید.

از ویژگی‌های مهم این کارگزاری که به شدت برای ایرانیان مهم است داشتن پشتیبان 24 ساعته در 7 روز هفته است که با زبان فارسی شما را در هر زمینه‌ای که بخواهید راهنمایی می‌کند. ویژگی بعدی دلتا اف ایکس واریز و برداشت ریالی است. این یک چالش بزرگ برای ایرانیان است. اما مشکل در دلتا اف ایکس حل شده و شما می‌توانید به راحتی یک کارت به کارت کردن، پول خود را وارد حسابتان کنید و به همان راحتی در حساب بانکی خود پول را دریافت کنید. پس دلتا اف ایکس شرایط لازم برای معامله گران ایرانی را فراهم کرده است.

چطور در فارکس ثروتمند شویم؟

پول درآوردن و ثروتمند شدن در فارکس مسئله سختی نیست، اما مثل هر کار دیگری، شرایط خاص خودش را دارد. شما اگر بخواهید پزشک، مکانیک یا برنامه‌نویس شوید، آیا می‌توانید بدون آموزش دیدن این کار را کنید؟

مسئله در فارکس همین است. شاید خیلی از افراد به شما بگویند که فارکس بازاری است که پول شما از دست می‌رود، بله اما اگر آموزش ندیده باشید. شما در ابتدا باید شروع به آموزش دیدن کنید، می‌توانید از یک استاد یا معلم برای این کار استفاده کنید. روش‌های مختلفی برای تحلیل بازار وجود دارد، تحلیل تکنیکال، فاندامنتال، سنتیمنتال. شما بعد از دیدن آموزش‌های لازم باید یک استراتژی برای خودتان بسازید، سپس آن را در یک حساب دمو، به مدت چند ماه تست کنید تا همه ضعف‌های آن را بررسی کنید. سپس می‌توانید کم کم با یک حساب بسیار کوچک معاملات خود را شروع کنید و در نهایت سرمایه خود را افزایش دهید.

یکی از ویژگی‌های مهمی که بازار فارکس دارد و می‌تواند ما را پول‌دار کند، این است که این بازار تمامی ندارد. بگذارید یک مثال ساده بزنم. شما اگر بهترین رستوران شهرتان را داشته باشید، و همه مردم شهرتان هر روز پیش شما غذا بخورند، نهایتاً به‌اندازه جمعیت شهر می‌توانید پول دربیاورید، این یعنی شما در هر شغلی با یک محدودیت درآمد روبه‌رو هستید. اما فارکس این‌گونه نیست. شما اگر معامله‌گر خوبی باشید. همان معامله‌ای که با 1 دلار انجام می‌دهید و 1 دلار سود می‌کنید را می‌توانید با 1 میلیون دلار انجام دهید و 1 میلیون دلار سود کنید. پس این ویژگی شاید مهم‌ترین ویژگی مثبت فارکس باشد، این بازار انتهایی ندارد. فقط لازمه آن آموزش، تمرین و معامله کردن است.

نتیجه

در این مطلب به‌سادگی بررسی کردیم که آیا می‌توان در فارکس ثروتمند شد و آیا از ایران هم می‌توان در فارکس معامله کرد. اینکه جواب دادیم که بله! شما ایرانیان می‌توانید با ثبت‌نام در بروکر معتبری مانند دلتا اف ایکس به تمامی خدمات معاملاتی فارکس دست پیدا کنید. درمورد ثروتمند شدن و میزان درآمد فارکس نیز گفته شد که از آنجایی که فارکس عمق بسیار زیادی دارد و هیچ انتهایی نمی‌توان برای آن متصور شد. هرکسی که آموزش‌های لازم را دیده باشد به‌راحتی می‌تواند در فارکس تا بی‌نهایت درآمد داشته باشد. فرقی نمی‌کند که در کجای جهان قرار دارید. فارکس می‌تواند رؤیای ثروتمند شدن شما را برآورده کند. موفق باشید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا