عمومی

تعداد کاربران دیجیتون به ۴ میلیون نفر رسید

به گزارش lastech، دیجیتون پلتفرم سرگرمی و آموزش کودک است که در سال ۹۵ آغاز به فعالیت کرد. پس از گذشت ۴ سال، این پلتفرم اولین گزارش سالانه عملکرد خود در سال ۱۴۰۰ را منتشر کرد.

آن‌طور که در این گزارش آمده دیجیتون، اپلیکیشن اندروید، iOS، نسخه وب، اندروید TV و اپلکیشن PC دارد و برای تماشای تمام کارتون‌های دیجیتون باید ۱۰ شبانه‌روز در ماه وقت گذاشت. در دیجیتون علاوه بر انیمیشن و کارتون، بازی، قصه، آموزش زبان و آموزش کتاب‌های درسی هم تولید می‌شود. در این سال‌ها پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم و سریال به تولید برنامه‌ها و سریال‌های خود روی آوردند. دیجیتون هم تاکنون ۸ مجموعه برای بچه‌ها تولید کرده است و در سال جدید هم در نظر دارد یک سریال انیمیشنی، سریال عروسکی و مجموعه آموزشی هم تولید کند.

پرترافیک‌ترین روزهای دیجیتون

براساس گزارش عملکرد دیجیتون، پرترافیک‌ترین روز دیجیتون ۲۸ اسفند ماه سال گذشته بوده و ۳۰ شهریور هم شلوغ‌ترین روز دیجیتون با بیشترین تعداد کاربر آنلاین به‌طور هم‌زمان بوده است.

هرکدام از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی سهمی در ترافیک مصرفی دیجیتون دارند که براساس اطلاعات آمده در گزارش، ایرانسل با ۴۳٫۶ درصد در صدر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی این سرویس است. همراه اول با ۳۱٫۳ درصد و مخابرات ۶٫۵ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

گزارش دیجتون در سال ۱۴۰۰ منتشر شد

از میان روزهای هفته، دوشنبه‌ها خلوت‌ترین روز دیجیتون و جمعه‌ها شلوغ‌ترین روز هفته برای این پلتفرم است. ساعت ۱۴ هم به‌طور متوسط پرترافیک‌ترین ساعت در دیجیتون است.

تعداد کاربران دیجیتون در سراسر کشور

بیشترین تعداد کاربران دیجیتون تهرانی‌ها هستند، در جایگاه بعدی اصفهان، خوزستان، فارس و خراسان بیشترین کاربران را دارند. تعداد کاربران ثبت‌نام‌شده در دیجیتون ۴ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۴۳ نفر است؛ یعنی دقیقاً اندازه جمعیت استان فارس. در این سال‌ها هم ۹/۷ میلیون کودک حداقل یک بار به دیجیتون سر زده‌اند.

والدینی که در دیجیتون ثبت‌نام کرده‌اند، به‌طور متوسط یک فرزند دارند. چون تنظیم اولیه این پلتفرم برای نوجوانان بوده، ۶۰ درصد کاربران هم نوجوانان ۱۳ سال به بالا هستند. پس از آن کودکان ۷ تا ۱۲ سال با ۲۹ درصد و خردسالان ۳ تا ۶ سال با ۱۱ درصد کاربران این پلتفرم را تشکیل می‌دهند.

تولیدکنندگان تمام پلتفرم‌های دنیا امکانی برای والدین در نظر گرفته‌اند تا محتوایی را که کودکانشان تماشا می‌کنند کنترل کنند. وقتی به سایت یا اپلیکیشن دیجیتون هم مراجعه کنید، بخشی برای کنترل کودکان توسط والدینشان در نظر گرفته شده است.

گزارش دیجتون در سال ۱۴۰۰ منتشر شد

حالا با توجه به گزارش عملکرد این پلتفرم، نرخ استفاده از امکانات کنترلی به کل کاربران ثبت‌نام‌شده، ۴ درصد است. ۷۹ درصد از والدین از امکان رده‌بندی سنی برای کنترل استفاده کردند، ۱۹ درصد از امکان قفل تک محتوا و ۲ درصد هم از امکان محدودیت زمانی بهره بردند.

متن کامل این گزارش را در این لینک ببینید.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا