عمومی

سهام‌داران توییتر با طرح ادعای دست‌کاری سهام، از ایلان ماسک شکایت کردند

براساس آنچه رویترز می‌نویسد گروهی از سرمایه‌گذاران توییتر از ایلان ماسک شکایت کرده و این میلیاردر پرحاشیه را به دست‌کاری سهام متهم کرده‌اند. سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند ایلان ماسک با انجام یک‌سری اقدامات باعث پایین آمدن ارزش سهام توئیتر شده است. این پرونده‌ی حقوقی جدید در حالی باز می‌شود که ایلان ماسک مشغول تصاحب توییتر در قراردادی به ارزش ۴۴ میلیارد دلار است.

سهام‌داران توییتر می‌گویند ایلان ماسک تصاحب پنج درصد از سهام این شبکه‌ی اجتماعی را به‌موقع اعلام نکرده و با این کار ۱۵۶ میلیون دلار سود کرده است. سهام‌داران شکوائیه‌ای گروهی علیه ایلان ماسک به راه انداخته‌اند و خواستار دریافت غرامت شده‌اند. مبلغ غرامت درخواستی فعلا اعلام نشده است.

سهام‌داران توییتر در پرونده‌ی حقوقی جدید از این شرکت نیز به‌عنوان مدعی علیه یاد کرده‌اند و گفته‌اند توییتر موظف بوده درباره‌ی اقدامات ایلان ماسک تحقیق کند. البته سهام‌داران به‌دنبال دریافت غرامت از توییتر نیستند.

به گفته‌ی سهام‌داران، ایلان ماسک پس از تصاحب پنج درصد از سهام توییتر به روند خرید سهام ادامه داده و در نهایت در اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲ (اواسط فروردین)‌ رسماً اعلام کرده که مالک ۹٫۲ درصد از سهام توییتر است. سهام‌داران توییتر در پروند‌ه‌ی جدید که چهارشنبه‌ی گذشته در دادگاه فدرال سان فرانسیسکو ثبت شده است می‌گویند ایلان ماسک با عدم اطلاع‌رسانی به موقع درباره‌ی تصاحب سهام مرتکب دست‌کاری بازار شده و سهام توییتر را با قیمت پایین‌تر از حد معمول تصاحب کرده است.

در حال حاضر ایلان ماسک و توییتر به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

سهام‌داران می‌گویند افت اخیر ارزش سهام تسلا باعث شده است توانایی مالی ایلان ماسک برای تأمین بودجه‌ی تصاحب توییتر در خطر جدی باشد؛ چون ایلان ماسک سهام خود در تسلا را برای تأمین وام‌هایی که به‌منظور تصاحب توییتر نیاز دارد به وثیقه گذاشته است. درحالی‌که در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین) هر سهم از سهام تسلا بالای ۱٬۰۰۰ دلار قیمت داشت، اکنون ارزش هر سهم به ۷۱۳ دلار رسیده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • انتشار خبر تمایل مجدد ایلان ماسک به خرید توییتر، ارزش سهام این شرکت را افزایش داد
  • وضعیت بغرنج ماسک؛ اجبار به خرید توییتر یا پرداخت یک‌میلیارد دلار غرامت؟

عدم اطلاع‌رسانی به موقع ایلان ماسک درباره‌ی تصاحب سهام توییتر، باعث آغاز تحقیقات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شده است. به موجب قوانین کمیسیون بورس و اوراق بهادار، هر فرد یا سازمانی که بیش از پنج درصد از سهام یک شرکت را تصاحب کند موظف است در عرض ۱۰ روز جزئیات ماجرا را اعلام کند.

سهام‌داران توییتر می‌گویند انتقادات عمومی ایلان ماسک به این شبکه‌ی اجتماعی به‌ویژه‌ی توییتی که از تعلیق موقتی روند تصاحب خبر می‌داد، تلاشی از سوی این میلیاردر برای کاهش ارزش سهام توییتر به‌حساب می‌آید. ماسک چهارشنبه‌ی گذشته به‌صورت غیرمستقیم نشان داد که همچنان به تصاحب توییتر علاقه دارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا