رمز ارز

سولانا سال ۲۰۲۳ را طوفانی شروع کرد! افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که بازار کلی ارزهای دیجیتال همچنان با عدم قطعیت دست و پنجه نرم می‌کند، رمزارز سولانا (SOL) این هفته عملکرد چشمگیری را از خود به نمایش گذاشته است. این رالی بهبود مداوم زمانی آغاز شد که قیمت‌ سولانا از پایین‌ترین سطح سال ۲۰۲۲ یعنی ۸ دلار در ۲۹ دسامبر بازگشت. بازگشت V شکل قیمت سولانا با افزایش حجم معاملاتی آن همراه شد که نشان‌دهنده خرید تهاجمی در بازار است.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمودار کندل یک روزه قیمت سولانا.

به گزارش سایت کوین گپ، داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت سولانا برای شش روز متوالی صعودی بوده است. در زمان نگارش این خبر، سولانا در محدوده قیمتی ۱۴ دلار معامله می‌شود که نسبت به ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۰ درصد و در مقایسه با یک هفته گذشته، بیش از ۴۰ درصد رشد دارد. این رشد قیمتی قابل‌توجه باعث شده که سولانا در صدر جدول پرسودترین رمزارزها (در بین ۱۰۰ رمزارز برتر) قرار بگیرد و همچنین به جایگاه چهاردهم از لحاظ ارزش بازار صعود کند.

به گفته تحلیلگران، این برگشت صعودی باعث شکست مقاومت‌های محلی ۱۱٫۳ و ۱۲٫۸ دلار شده و حمایت بیشتری را برای خریداران جهت صعود به سطوح بالاتر فراهم کرده است. با این حال، این آلت کوین ممکن است برای آزمایش سطح ۱۱٫۳ دلار به عنوان یک حمایت، به سطوح پایین‌تر برگردد. اگر سولانا در حفظ این سطح حمایتی موفق شود، قیمت آن می‌تواند ۸٫۲۱ درصد افزایش یابد و مقاومت ماهانه ۱۵ دلار را به چالش بکشد. این سطح مهمی است که معامله‌گران باید مراقب آن باشند؛ زیرا رشد صعودی این رمزارز را از اواسط نوامبر تا دسامبر به شدت محدود کرده بود.

با توجه به روند نزولی کلی بازار، بهبود قیمت سولانا یک افزایش موقت در نظر گرفته می‌شود و ممکن است قبل از تبدیل شدن به یک رالی صعودی ثابت، با اصلاحاتی روبرو شود. بنابراین، در صورت برگشت قیمت از مقاومت ۱۵ دلاری، این رمزارز برای مدتی دیگر ممکن است یک روند جانبی به خود بگیرد.

در مقابل، اگر قیمت سولانا یک کندل روزانه را بالاتر از مرز ۱۵ دلار ببندد، حرکت صعودی تشدید خواهد شد و ممکن است قیمت این ارز دیجیتال با یک رشد ۲۰ درصدی به مرز ۱۸ دلار برسد.

شاخص‌های تکنیکال

شاخص قدرت نسبی (RSI): شیب RSI روزانه یک جهش ناگهانی از منطقه اشباع فروش به بالای خط گردن منطقه صعودی را نشان می‌دهد که فشار خرید در بازار را تشدید می‌کند.

میانگین متحرک نمایی (EMA): جهش اخیر قیمت، متحرک متحرک نمایی ۲۰ روزه را تحت تأثیر قرار داده که نشانه اولیه بهبود قیمت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا