تکنولوژی

شرکت Dyson برای توسعه «مغز ربات» 700 مهندس متخصص استخدام می‌کند

شرکت دایسون (Dyson) که در زمینه لوازم خانگی و البته روباتیک فعالیت دارد روی توسعه «مغز ربات» کار می‌کند و برای رسیدن به اهداف خود، قصد دارد 700 مهندس متخصص استخدام کند.

بیشتر ربات هایی که این شرکت روی آنها کار می‌کند دارای بخش‌هایی مانند بازو، دست و سیستم‌های بینایی هستند. اما با این وجود دایسون می‌خواهد روی مغز رباتیکی کار کند و هنوز مشخص نیست با چه هدفی روی چنین پروژه‌ای کار می‌کند و از آن به عنوان پروژه ربات‌های فوق محرمانه یاد می‌کند. دایسون توضیح می‌دهد که شرکت آن‌ها پتانسیل بسیار زیادی در آینده صنعت رباتیک می‌بیند و با همکاری محققان کالج امپریال روی توسعه این دستگاه‌های خودکار کار می‌کند تا زندگی انسان‌ها را بهبود بخشند.

ربات

ربات های دایسون برای کارهای خانه ساخته می‌شوند

بیشتر ربات‌هایی که به نمایش گذاشته می‌شوند، پیشرفت‌های کنونی دایسون در زمینه روباتیک محسوب می‌شود که برای محیط‌های خانگی طراحی شده‌اند. برخی دستگاه‌های این ویدیو احتمالا به دلیل محرمانه بودن، تار شده‌اند، اما دستگاه‌هایی که قابل مشاهده هستند، به عنوان مثال می‌توانند با دست رباتیک خود، اسباب‌بازی‌های کودکان را از روی زمین بردارد.

رباتیک خانگی بازار بسیار دشواری برای عوامل آن محسوب می‌شود. iRobot، مسلما موفق‌ترین شرکت تولیدکننده رباتیک مصرف‌کننده جهان محسوب می‌شود که تاکنون عملکرد خوبی از خود نشان داده است. این شرکت همچنین تاکنون برای بخش مراقبت‌های بهداشتی نیز سیستم‌های رباتیک خود را ارائه کرده است.

با این وجود، برنامه‌های دایسون بلندپروازانه‌تر به نظر می‌رسد و این شرکت توضیح می‌دهد که ربات‌ها و محصولاتش «آینده دایسون» هستند. البته هنوز مشخص نیست که این پروژه‌ها چه زمانی به محصول نهایی تبدیل خواهند شد.

در نهایت باید اشاره کرد که دایسون این ویدیو را به عنوان معرفی محصول منتشر نکرده، بلکه در مورد استخدام است.

اخیرا در عرصه رباتیک محققان موفق به ساخت دست رباتیکی شدند که آن را می‌توان با ذهن کنترل کرد. همچنین بوستون داینامیکس ماه گذشته از جدید‌ترین قابلیت‌های سگ رباتیک اسپات رونمایی کرده بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا