عمومی

با سقوط قیمت بیت کوین، ۹۲۵ میلیون دلار از بازار خارج شد

با سقوط قیمت بیت کوین، ۹۲۵ میلیون دلار از بازار خارج شد

بازار ارزهای دیجیتال روز جمعه شاهد اصلاح قیمتی نسبتاً عمیقی بود. قیمت هر واحد بیت کوین با بیش از ۶ درصد کاهش به حدود ۶۵ هزار دلار رسید و کل بازار کریپتو اصلاحی ۷٫۸ درصدی را تجربه کرد. این اصلاح در بازار آلت کوین‌ها عمیق‌تر بود؛ به‌طوری‌که ۱۰ ارز دیجیتال برتر بین ۸ تا ۱۵ درصد افت قیمت را تجربه کردند.

براساس داده‌های کوین‌گلس، در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۹۲۵ میلیون دلار از موقعیت‌های خرید اهرم‌دار ارزهای دیجیتال لیکوئید شده‌اند. این عدد بیشترین میزان ازبین‌رفتن سرمایه‌ی معامله‌گران در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

دلیل اصلی نوسان‌ها افزایش تنش‌های سیاسی‌جغرافیایی در روز جمعه عنوان شده است؛ شرایطی که سرمایه‌گذاران را به‌سمت دارایی‌های امن سنتی مثل اوراق قرضه و دلار سوق داد.

اصلاح قیمتی بازار رمزارزها در سایر دارایی‌ها نیز مشاهده می‌شود؛ به‌طوری‌که شاخص S&P500 و حتی قیمت طلا نیز هم‌زمان با بازار کریپتو کاهش یافتند. این موضوع نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران علاوه‌بر نگرانی‌های مربوط به تورم و شاخص CPI، کاهش احتمالی نرخ‌ بهره ازطرف فدرال رزرو را نیز در نظر می‌گیرند.

نوسان‌های ضمنی (Implied Volatility) آپشن‌های بیت کوین در اواخر هفته‌ی گذشته افزایش یافت و روند نزولی هفته‌ی قبل از آن را معکوس کرد. آدام مک‌کارتی، تحلیلگر Kaiko Research، توضیح می‌دهد این افزایش معمولاً نشان‌دهنده‌ی کاهش اعتماد بزرگان بازار به جهت قیمت است. افزایش نوسان‌های ضمنی اغلب باعث می‌شود معامله‌گران برای پوشش‌دادن موقعیت‌های معاملاتی کنونی خود روی نوسان‌های بالقوه‌ی قیمت (صعودی یا نزولی)، هزینه‌ی بیشتری پرداخت کنند.

Kaiko Research به افزایش چشمگیر نوسان‌های ضمنی برای قراردادهایی اشاره می‌کند که در دو هفته‌ی آینده منقضی می‌شوند؛ به‌طوری‌که این عدد فقط طی دو روز از ۵۹ به ۷۱ درصد افزایش یافته است. این افزایش از پیش‌بینی فزاینده‌ی سرمایه‌گذاران برای نوسان‌های کوتاه‌مدت حکایت می‌کند.

اصلاح قیمتی در بازار آلت‌‌کوین‌ها با شدت بیشتری انجام شد. اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ پس از بیت‌کوین، با کاهش هنگفتی مواجه شد و در کمترین سطح خود تا ۱۲ درصد سقوط کرد؛ عددی که از اواخر ۲۰۲۲ تا‌به‌امروز، بیشترین کاهش روزانه‌ برای این رمزارز محسوب می‌شود.

سولانا و دوج کوین به‌ترتیب با کاهش تقریباً ۱۲ و ۱۳ درصدی، روند مشابهی را دنبال کردند. کاردانو و پولکادات هم با افت چشمگیری مواجه شدند و هرکدام حدود ۱۵ درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا