بازی

فروش جهانی Avatar: The Way of Water از ۲ میلیارد دلار عبور کرد

فروش جهانی Avatar: The Way of Water از ۲ میلیارد دلار عبور کرد

Avatar: The Way of Water ساخته جیمز کامرون به ششمین فیلم تاریخ تبدیل شد که از مرز ۲ میلیارد دلار در باکس آفیس جهانی عبور می‌کند. با ۵۹۸ میلیون دلار در داخل آمریکا و ۱.۴۲ میلیون دلار از کشورهای خارجی، فروش کل جهانی این فیلم اکنون به ۲.۰۲۳ میلیارد دلار رسیده است.

این اثر علمی-تخیلی حماسی ۱۳ سال پس از اولین قسمت آواتار اکران شده که همچنان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در باکس آفیس جهانی است و به زودی از فروش کلی Avengers: Infinity War (۲.۰۴۸ میلیارد دلار) و Star Wars: The Force Awakens (۲.۰۶۴ میلیارد) عبور خواهد کرد.

زمانی که این اتفاق بیفتد، The Way of Water پس از تایتانیک (۲.۲ میلیارد دلار)، اونجرز: پایان بازی (۲.۷۹ میلیارد دلار) و آواتار (۲.۹ میلیارد دلار) قرار می‌گیرد . به این معنی که سه فیلم از چهار فیلم برتر تاریخ متعلق به جیمز کامرون خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنیدبراساس نمرات راتن تومیتوز
بهترین فیلم های خون آشامی که باید تماشا کنید

باید اقرار کرد که کامرون سلطان بلامنازع باکس آفیس است و زیر سوال بردن توانایی او در جذب تماشاگر به سالن‌ها و جابجایی مرزهای فیلم‌سازی با بودجه کلان، احمقانه است. در هفته‌ها و ماه‌های منتهی به اکران The Way of Water، با توجه به اینکه بیش از یک دهه از اکران قسمت اول می‌گذشت، نگرانی‌هایی در مورد ارتباط فرهنگی فرنچایز وجود داشت.

یک دهه‌ای که در آن طرفداران فیلم به وضوح آنطور که باید و شاید از فیلم حمایت نمی‌کردند، به‌ویژه در فضای آنلاین. حتی کامرون که معمولاً دنبال هیاهو بود تمایلی به طرح ادعاهای بزرگ نداشت و در مصاحبه با GQ پیش از اکران گفته بود که آینده فرنچایز هنوز نامشخص است و به موفقیت The Way of Water بستگی دارد.

او گفت که به دلیل هزینه‌های بالای تولید فیلم، باید به عنوان سومین یا چهارمین فیلم بزرگ تمام دوران به پایان اکران خود برسد. ورایتی بعداً ادعا کرد که نقطه سر به سر ۱.۵ میلیارد دلار است، اما در هر صورت، Avatar: The Way of Water اکنون به آن معیارهای بالا دست یافته است و کامرون اعلام کرده پروسه ساخت آواتار ۳ پیش خواهد رفت.

Avatar

این فیلمساز دو دنباله دیگر نوشته و بخش‌هایی از فیلم چهارم را نیز فیلم‌برداری کرده است. او گفته که می‌تواند تا قسمت‌های ششم و هفتم هم پیش برود، اما در نهایت باید این کار را به دیگر کارگردان‌ها بسپارد.

ایالات متحده همچنان بزرگ‌ترین بازار جهانی فیلم است و پس از آن چین (۲۲۹ میلیون دلار)، فرانسه (۱۲۹ میلیون دلار)، آلمان (۱۱۷ میلیون دلار)، کره جنوبی (۹۶ میلیون دلار) و بریتانیا (۸۱ میلیون دلار) قرار دارند.

The Way of Water پس از اینکه چند روز پیش از Spider-Man: No Way Home پیشی گرفت، به بزرگ‌ترین فیلم دوران کرونا تبدیل شد و البته اولین عنوانی که در این دوران بیش از ۲ میلیارد دلار در سطح جهان فروخته است. این فیلم همچنین پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۲، بالاتر از Top Gun: Maverick و پرفروش‌ترین اثر جهانی از زمان اکران Endgame در سال ۲۰۱۹ به حساب می‌آید.

مطلب پیشنهادی:با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شویدنمایش قتل عام سینمایی در بهترین حالت خود
با ۱۵ فیلم حادثه‌ای برتر تاریخ آشنا شوید


واقعا استفاده عمودی از پلی استیشن ۵ باعث خرابی آن می‌شود؟

با کلیک روی تصویر از یوتوب lastech تماشا کنید!

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا