موبایل

گوگل از پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو رونمایی کرد

این دستگاه‌ها برای نخستین بار در کنفرانس طراحان گوگل در ماه مه معرفی شده بودند اما گوگل طی مراسمی که در نیویورک سیتی برگزار کرد، جزییات بیشتری از هر محصول جدید مانند امکانات جدید، قیمت و زمان خرید آنها را ارائه کرد.

به گزارش lastech از ایسنا، بازار پیکسل رو به رشد است اما هنوز سهم اندکی در بازار تلفن هوشمند دارد. سوندار پیچای، مدیرعامل آلفابت در کنفرانس گزارش درآمدهای سه ماهه نخست این شرکت گفته بود سری ۶ پیکسل، پرفروشترین مدل پیکسل تاکنون بوده و این شرکت رکورد فروش سه ماهه را به ثبت رسانده است. این شرکت امیدوار است روند مذکور با مدل جدید پیکسل ۷، ادامه پیدا کند.

گوگل عمده درآمدش را از تبلیغات به دست می آورد و درآمد محصولات سخت افزاری خود را مستقیما گزارش نمی کند. این شرکت یک بخش “درآمد دیگر” را منتشر می کند که شامل سخت افزار، پلی استور و درآمد غیرتبلیغاتی یوتیوب است. گوگل اعلام کرد درآمد بخش دیگر در سه ماهه دوم امسال، ۶.۵۵ میلیارد دلار بوده که اندکی کمتر از ۶.۶۲ میلیارد دلار در سال گذشته بود. در مقابل، اپل از فروش آیفون در سه ماهه دوم، ۵۰.۵ میلیارد دلار درآمد داشت.

ساعت هوشمند پیکسل واچ، امکانات کنترل سلامت شرکت فیت بیت را دارد که گوگل سال گذشته به مبلغ حدود ۲.۱ میلیارد دلار خرید. کاربران می توانند از فیت بیت در پیکسل واچ، برای چک کردن تمرینات ورزشی، کیفیت خواب، شمارش قدم و موارد دیگر استفاده کنند. اگر قبلا از مچ بند فیت بیت استفاده کرده باشند، با اپلیکیشنی که در تلفن وجود دارد، همگام سازی خواهد شد. ساعت پیکسل واچ با اشتراک پولی شش ماهه فیت بیت عرضه می شود. این سرویس شامل دسترسی به بیش از ۲۰۰ تمرین و اطلاعاتی درباره تغییر وضعیت خواب و ضربان قلب و امکانات دیگر است.

نوشته های مشابه

این ساعت با نرم افزار Wear OS گوگل کار می کند که به کاربران امکان می دهد از فروشگاه پلی استور گوگل، برنامه دانلود کنند. پیکسل واچ به صورت بی سیم به محصولات گوگل مانند والت، جی میل، تقویم و گوگل هوم، وصل می شود و تنها با گوشیهای اندرویدی کار می کند. هر بار شارژ پیکسل واچ تا ۲۴ ساعت می تواند دوام داشته باشد که شش ساعت طولانیتر از سری ۸ اپل واچ است.

این ساعت هوشمند از قیمت ۳۴۹.۹۹ دلار برای مدل مجهز به بلوتوث و وای فای آغاز می شود و قیمت مدل مجهز به فناوری 4G LTE، حدود ۵۰ دلار گرانتر و ۳۹۹.۹۰ دلار است. این دستگاه مانند سری ۸ اپل اوچ، امکان ارسال درخواست کمک دارد.
 

گوشی پیکسل ۷ به قیمت ۵۹۹ دلار و پیکسل ۷ پرو به قیمت ۸۹۹ دلار، نخستین گوشیهای گوگل هستند که به تراشه جدید تنسور جی مجهز هستند. گوگل به جای استفاده از تراشه های کوالکام که از سال گذشته در گوشیهای پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو کنار گذاشت، به ساخت تراشه های اختصاصی خود ادامه می دهد. پردازنده تنسور، عرضه قابلیتهایی مانند دوربین قدرتمندتر و ترجمه در گوشی را امکان پذیر می کند که گوگل به طریق دیگر قادر به فراهم کردن آنها نبود.

گوگل اعلام کرد پیکسل ۷ صفحه نمایش ۶.۳ اینچی دارد که ۲۵ درصد روشنتر از مدل سال گذشته است و قابلیت مشاهده صفحه نمایش را در فضاهای بیرونی بهبود می دهد. این گوشی با ظرفیتهای ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت عرضه می شود و افرادی که به ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نیاز دارند، باید به فکر خرید پیکسل ۷ پرو باشند که با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت عرضه می شود.

گوشیهای پیکسل گوگل طی سالیان گذشته به عنوان یکی از گوشیهایی شناخته شده اند که بهترین دوربین را دارند و گوگل اعلام کرده که در دوربین مدل جدید پیکسل، بهبودهایی صورت داده است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، رزولوشن دوربین عقب گوشی به ۵۰ مگاپیکسل افزایش پیدا کرده که وضوح تصاویر را نسبت به مدلهای سال گذشته بهبود خواهد بخشید. گوشی پیکسل ۷ با وجود قیمت ارزانتر، دوربین جلویی و حسگرهای اولترا واید مدل گرانتر را دارد اما لنز زوم در عقب گوشی را ندارد.

تلفنهای هوشمند گوگل، از ۱۳ اکتبر در ۱۷ کشور برای فروش عرضه می شوند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا