رمز ارز

هزینه تراکنش‌های رمزارزی کمتر از یک سنت!

زمان مطالعه: دقیقه

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، می‌گوید با رول‌آپ‌های لایه دو، هزینه تراکنش‌های کریپتو به کسری از سنت، کاهش خواهند یافت.
بوترین تأکید کرد که یکی از استفاده‌های کلیدی بیت کوین که در وایت‌پیپر آن در سال ۲۰۰۸ ارائه شده، ایجاد یک سیستم پرداخت الکترونیک همتا‌به‌همتا است که ارزان‌تر از روش‌های سنتی عمل می‌کند. اما از سال ۲۰۱۸، هم‌زمان با همه‌گیری این روش، تراکنش‌های بلاکچین بسیار گران شدند.
او می‌گوید:

فکر می‌کنم این چشم‌اندازی است که تا حدی فراموش شده، اما به‌زودی با رول‌آپ‌های جدید، هزینه تراکنش‌ها می‌تواند به ۰٫۰۵ دلار تا ۰٫۰۲ دلار کاهش یابد که بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

بوترین، چند حوزه مختلف را مشخص کرد که تراکنش‌های ارزان ارزهای دیجیتال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهند بود. او به کشورهای کم‌درآمد که سیستم مالی موجود در آن‌ها کارآمد نیست، اشاره کرد و گفت که قیمت ارزان تراکنش‌ها، امکان پرداخت‌های ضروری در بستر اینترنت را برای کاربران سراسر دنیا فراهم می‌کند.
بوترین، سپس خاطرنشان کرد که تراکنش‌های ارزان ارزهای دیجیتال به افزایش پذیرش برنامه‌های غیرمالی مانند سرورهای سیستم نام دامنه (DNS)، پروتکل‌های humanity proof-of-attendance و خدمات مدیریت حساب Web3 کمک می‌کند.
او تأکید کرد با رول‌آپ‌هایی مانند راه‌حل لایه دو اپتیمیزم (Optimism) برای اتریوم، هزینه تراکنش‌ها بسیار کمتر خواهند شد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا