رمز ارز

ارز دیجیتال دولتی آمریکا با پشتوانه طلا؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حالی که برخی از رگولاتورهای ایالات متحده راه‌اندازی یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که توسط فدرال رزرو کنترل می‌شود را پیشنهاد می‌کنند، ایالت تگزاس خواهان یک ارز دیجیتال قابل‌مبادله با طلا و پول نقد است.
لایحه 2334 سنا که توسط سناتور برایان هیوز ارائه شد و لایحه 4903 مجلس نمایندگان که توسط نماینده، مارک دورازیو ارائه شده است، نشان‌دهنده اولین پیشنهاد برای یک ارز دولتی است که توسط طلا پشتیبانی می‌شود، نه دلار.
سناتور جمهوری‌خواه، براین هیوز، لایحه 2334 را به سنا ارائه کرد و به قانون‌گذار تگزاس پیشنهاد کرد که این دارایی را ایجاد کند که ارزش آن معادل مقداری از اونس طلا باشد.
بر اساس این لایحه، رئیس مدیر مالی باید یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا ایجاد کند، به گونه‌ای که هر واحد از این ارز دیجیتال، نشان‌دهنده معادل یک بخش از یک اونس طلا باشد که در صندوق نگهداری می‌شود.
مدیرمالی همچنین باید ابزاری را برای دارندگان ارز دیجیتال ایجاد کند تا بتوانند به راحتی آن را از طریق هر سیستم پرداخت به دیگران منتقل کنند یا تخصیص دهند.
بر اساس این لایحه، پشتوانه ارزی باید 100 درصد از طلا باشد. برای جلوگیری از دستکاری نقدینگی ارز دیجیتال، قانون‌گذاران اقدامات پیشگیرانه را اجرا کردند. اگرچه خریدهای نامحدود مجاز است، کنترل‌کننده باید همان مقدار کسری را در اونس طلا در نظر بگرید تا از پشتوانه و ثبات آن اطمینان حاصل کند و از هر گونه عدم تعادل احتمالی در عرضه و تقاضای ارز دیجیتال جلوگیری کند.
علاوه بر این، کسانی که مایل به تعویض دارایی رمزارزی خود با طلای فیزیکی هستند، می‌توانند این کار را از طریق نماینده‌های تعیین‌شده بدون هیچ مشکلی انجام دهند و معادل دارایی خود سکه‌های کوچک طلا یا شمش‌های بزرگ دریافت کنند.
برخلاف ارزهایی که ارزش آن‌ها نوسان دارد، هر توکن دولت تگزاس معادل با ارزش طلا خواهد بود؛ شبیه به توکن طلا Digix Gold Token و Pax Gold tokens.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کریپتو پوتیتو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا