عمومی

شهرت استیبل‌کوین‌ها به برابر قیمت آن‌ها با دلار است. ولی سوال اینجاست که آیا احتمال سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار وجود دارد؟ معروف‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو رمزارز تتر است که در مارکت‌های مختلف با نماد USDT خرید و فروش می‌شود.

تتر در حال حاضر از نظر بازار بعد از بیت کوین و اتریوم قرار دارد و سومین رمزارز محبوب در میان کاربران محسوب می‌شود. پس اگر روزی سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار اتفاق بیفتد، قطعا آشوب زیادی را در بازار کریپتو شاهد خواهیم بود.

در ادامه به بررسی احتمال پایین آمدن قیمت ارز دیجیتال تتر به زیر یک دلار را بررسی کرده‌ایم. اگر شما نیز از سرمایه‌گذاران بازار رمزارزها هستید می‌توانید برای خرید تتر بدون احراز هویت به صرافی ایکس پی مراجعه کنید.

نحوه عملکرد تتر

تتر یک استیبل‌کوین با پشتوانه ارز فیات است و به ازای صدور هر توکن از آن در شبکه‌های بلاکچین نظیر ترون، اتریوم، سولانا و غیره، یک دلار آمریکا در حسابی ویژه ذخیره می‌شود. البته این ادعای شرکت توسعه دهنده تتر است و هنوز اسنادی مبتنی بر واقعی بودن این موضوع ارائه نشده است. استیبل‌کوین‌هایی در بازار رمزارزها حضور داشتند که با وجود حمایت توسط ارز فیات، باز هم سقوط کرده و سرنوشت خوبی را در این بازار تجربه نکردند.

همین موضوع موجب بروز نگرانی‌هایی در مورد سقوط سایر رمزارزهای پایدار نظیر تتر نیز شده است. البته تا زمانیکه تتر به انتشار گزارش‌های مستمر خود در مورد حساب‌های ذخیره دلاری ادامه می‌دهد، می‌توان به پایدار بودن آن و عدم سقوط قیمت تتر به کمتر از یک دلار اطمینان داشت. در یک گزارش از بنیاد تتر اعلام شد که این مجموعه اوراق تجاری خود را به میزان 17% کاهش داده است.

همانطور که می‌دانید اوراق تجاری نظیر سهام و اوراق قرضه برای پشتیبانی کردن از یک رمزارز پایدار زیاد مناسب نیست و از ریسک بالایی برخوردار هستند. بنیاد تتر با انتشار این خبر اعلام کرد که بیشتر سرمایه خود را به‌صورت نقد ذخیره و نگهداری می‌کند و همین موضوع به سرمایه‌گذاران تتر، اطمینان خاطر بیشتری برای امن بودن سرمایه‌گذاری‌شان داد.

آیا احتمال دارد تتر زیر یک دلار معامله شود؟

در سال 2022 رمزارز تتر فقط برای چند ساعت به کف قیمت 0.94 دلار سقوط کرد و با قیمتی زیر یک دلار معامله شد. علت این سقوط قیمت تتر زیر یک دلار، عرضه بالای آن از ترس موجود در بازار بود. همین فشار فروش در یک بازه کوتاه و موقت موجب شد که ارزش کل بازار ارز دیجیتال تتر میزان قابل توجهی کاهش یابد. این بحران تنها چند ساعت طول کشید و با سیاست‌های بنیاد تتر مجدد به حالت قبل باز گشت و تتر 1:1 با دلار هماهنگ شد.

تتر لیمیتد ادعا دارد که به ازای هر توکن از تتر، یک دلار آمریکا ذخیره دارد و در نتیجه از نظر عملی امکان باقی ماندن سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار عملی نخواهد بود. در واقع طبق اظهارات این شرکت، دارایی‌های آن به‌صورت پول نقد و اوراق تجاری هستند و یک پشتوانه مالی مستقیم با ویژگی نقدشوندگی بالا محسوب می‌شوند. با توجه به این موضوع شاید روزی شاهد سقوط قیمت تتر به زیر یک دلار باشیم ولی این کاهش قیمت ماندگار نبوده و به‌سرعت جبران می‌شود.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا