عمومی

بنابر گزارش رویترز، شرکت‌های سرشناس حوزه‌ی استریم نظیر نتفلیکس و دیزنی درحال به‌چالش کشیدن مقررات جدید کانادا هستند که آن‌ها را ملزم می‌کند پنج درصد از درآمد کانادایی خود را به حمایت از اخبار و محتوای محلی اختصاص دهند.

دولت کانادا سال گذشته قانونی را برای برابر کردن شرایط بین پخش‌کننده‌های سنتی و شرکت‌های بزرگ استریم آنلاین تصویب کرد. هدف این قانون، اطمینان از مشارکت برندهای بزرگ استریم در ایجاد محتوای کانادایی و ایجاد شغل است.

شورای رادیو، تلویزیون و مخابرات کانادا (CRTC) انتظار دارد از قوانین جدید که قرار است در ماه سپتامبر (شهریور و مهر) اجرایی شود، سالانه ۲۰۰ میلیون دلار کانادا (۱۴۶ میلیون دلار آمریکا) جمع‌آوری کند.

شرکت‌های استریم استدلال می‌کنند که سیاست‌های جدید مبنای قانونی ندارند و دولت کانادا به طور غیرمنصفانه شرکت‌های خارجی را هدف قرار داده است. انجمن سینمایی کانادا (MPA-Canada) که نماینده‌ی قانونی نتفلیکس، دیزنی و سایر شرکت‌ها‌ی بین‌المللی استریم است، درخواست‌هایی را در دادگاه فدرال برای تجدید نظر در مورد این قانون ارائه کرده.

انجمن سینمایی کانادا در بیانیه‌ای گفت: «این قانون که سرویس‌های استریم خارجی باید در تولید اخبار داخلی کانادا مشارکت مالی داشته باشند، غیرمنطقی است و حداقل نیاز به بازنگری برای شرکت‌های بین‌المللی استریم دارد.»

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا