عمومی

به گزارش نیویورک تایمز، سال گذشته، یک هکر به سیستم‌های پیام‌رسان داخلی شرکت OpenAI دسترسی پیدا کرده و جزئیات مربوط‌به طراحی فناوری‌های هوش مصنوعی این شرکت را به‌سرقت برده است.

نیویورک تایمز در گزارش خود درباره‌ی سرقت اطلاعات OpenAI می‌گوید که این هکر، از طریق دسترسی به محتوای صحبت‌های میان کارکنان OpenAI در یک انجمن آنلاین از جزئیات آخرین فناوری‌های این شرکت آگاه شده است.

به گفته‌ی نیویورک تایمز، این هکر پس از اطلاع از جزئیات مربوط‌به این فناوری‌ها، نتوانسته وارد سیستم‌های اصلی OpenAI شود و اطلاعاتی از مشتریان یا شرکای OpenAI را بدزدد. ازاین‌رو، هیئت‌مدیره‌ی این شرکت تصمیم گرفتند که خبر این سرقت را به‌صورت عمومی منتشر نکنند.

OpenAI در ۳۰ می ۲۰۲۴ (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) اعلام کرده بود که پنج عملیات نفوذ مخفی به سرورهای خود را مختل کرده است. به گفته‌ی سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، این پنج عملیات به دنبال استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت برای ایجاد فعالیت‌های فریبنده در اینترنت بودند.

مقاله‌های مرتبط

نگرانی‌های آمریکا درباره محافظت از فناوری‌های هوش مصنوعی آمریکا در مقابل چین و روسیه، در دولت باید تشدید شده است. ازاین‌رو، انتشار خبر حمله به OpenAI احتمالاً چت‌بات ChatGPT و سایر مدل‌های هوش مصنوعی پیشرفته‌ی آمریکایی را در حلقه‌ی محافظتی سخت‌تری از سوی دولت قرار می‌دهد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا