عمومی

AMD همواره در زمینه‌ی تولید قطعات گیمینگ برای رایانه‌های شخصی، کنسول‌ها و سایر دستگاه‌ها یکی از بزرگان بازار بوده است. امروزه محصولات جدید این شرکت با استقبال فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شوند، اما چند سال پیش شرایط کاملاً متفاوت بود.

طبق گفته‌ی رناتو فراگاله، مدیر بخش تجاری ای‌ام‌دی، این شرکت در دوره‌ای خاص تا مرز نابودی پیش رفته بود. براساس پروفایل لینکدین فراگاله، کنسول بازی پلی‌استیشن ۴ به‌عنوان نجات‌دهنده‌ی شرکت متبوعش در آن دوران سخت شناخته می‌شود.

جایگاه AMD امروز به‌طور کامل تغییر کرده است. این شرکت در بخش پردازنده‌ از پیشروان صنعت به‌شمار می‌رود و همچنان گرافیک کنسول بازی سونی و کنسول بازی مایکروسافت را تأمین می‌کند.

پردازنده AMD روی برد سبز

نوشته های مشابه

IGN

فراگاله تأکید می‌کند که AMD برای توسعه‌ی پلی‌استیشن ۴ با سونی همکاری نزدیکی داشته است. اوضاع در آن زمان آنقدر وخیم بود که پیش‌بینی می‌شد این شرکت تا سال ۲۰۲۰ ورشکسته شود. سقوط ۱۰ درصدی درآمد AMD در سال ۲۰۱۵ نیز گویای وخامت اوضاع آن دوران است.

خوشبختانه پلی‌استیشن ۴ در سال ۲۰۱۳ دردسترس خریداران قرار گرفت و تا پایان نسل خود موفق به فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه شد. این اتفاق، به‌همراه عرضه‌ی محصولات جدید در سری‌های Zen و RDNA، به احیای AMD کمک شایانی کرد.

نکته‌ی جالب اینکه AMD تأمین‌کننده‌ی سیستم-روی-چیپ ایکس‌باکس وان نیز بوده است. فروش این محصول بیش‌از ۵۰ میلیون واحد رسید و هرچند سودآوری چشمگیری برای هر دو طرف نداشت، اما حجم بالای فروش به AMD کمک کرد تا سرپا بماند.

امروزه AMD در وضعیت بسیار خوبی به‌سر می‌برد. پردازنده‌های Ryzen این شرکت برای گیمرهای رایانه‌های شخصی طراحی شده‌اند و گرافیک‌های RDNA نیز مخاطبان زیادی پیدا کرده‌اند. در همین حال، AMD همچنان تأمین‌کننده‌ی سیستم-روی-چیپ برای کنسول‌های دستی رده‌بالایی مثل استیم دک OLED و ایسوس ROG Ally به‌شمار می‌رود.

گفته می‌شود پلی‌استیشن ۵ پرو سونی نیز از APU شرکت AMD بهره خواهد برد. به‌احتمال زیاد این دو شرکت در آینده به همکاری خود ادامه خواهند داد که می‌تواند هر دو را به قله‌های جدیدی از موفقیت سوق دهد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا