عمومی

شرکت خودروسازی BYD رکورد فروش ماهانه‌ی خود را شکست و در ماه ژوئن (خرداد و تیر) موفق به تحویل ۳۴۱٬۶۵۸ دستگاه خودرو شد. این آمار شامل خودروهای پلاگین هیبریدی و خودروهای کاملاً برقی می‌شود که نسبت‌ به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش یافته و از رکورد قبلی بی‌وای‌دی که فروش ۳۴۱٬۰۴۳ خودرو در دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) بود، فراتر رفته است.

کاهش شدید قیمت مدل‌های محبوبی مانند Seagull و Atto 3 و Dolphin و Seal، رشد فروش را تقویت کرده است.

Seagull، ارزان‌ترین خودرو برقی بی‌وای‌دی محسوب می‌شود. قیمت خودرو مذکور در چین ۹٬۰۰۰ یورو است؛ درحالی‌که در خارج از چین مشتریان باید ۱۹٬۰۰۰ یورو برای خریدش پرداخت کنند.

فروش ماهیانه‌ی خودروسازی BYD در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

CnEVPost

فروش خودروهای تماماً برقی بی‌وای‌دی نسبت‌ به ماه ژوئن سال گذشته (خرداد و تیر ۱۴۰۲) ۱۳ درصد افزایش داشته و به ۱۴۵٬۱۷۹ دستگاه رسیده است. کل خودروهای برقی فروخته‌شده بی‌و‌ای‌دی در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۴ با رشد ۱۸ درصدی نسبت‌ به سال گذشته به ۷۲۶٬۱۵۳ دستگاه رسید.

نمای جلویی خودرو BYD Atto3 از بالا

BYD

بی‌وای‌دی بازارهای جهانی را هدف قرار داده و اخیراً خودرو Seal را در ژاپن با قیمت ۵٫۲۸ میلیون ین (تقریباً ۳۰٬۸۰۰ یورو) عرضه کرده است. انتظار می‌رود Seal که رقیب تسلا مدل ۳ محسوب می‌شود، تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار کره‌ی جنوبی شود. این خودرو هم‌اکنون در برخی بازارهای اروپایی به فروش می‌رسد.

بی‌وای‌دی تنها در بخش خودروهای برقی ارزان‌قیمت رقابت نمی‌کند. این شرکت ابرخودرو یانگ‌وانگ U9 را در دست توسعه دارد که رقیب مستقیم خودروهایی از جمله لامبورگینی هوراکان محسوب می‌شود.

Sea Lion 07، کراس‌اور سایز متوسط بی‌وای‌دی است که در بازار چین قیمتی کمتر از تسلا مدل Y دارد (۲۴٬۴۶۰ یورو). بی‌وای‌دی به‌دلیل اعمال تعرفه بر خودروهای وارداتی چینی در بازار اروپا با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کند و باید دید آيا می‌تواند در این بازار موفقیت بازار چین را تکرار کند یا خیر.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا