عمومی

رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر، به نقش نوآوری در تجارت الکترونیک و لجستیک در ایران تاکید کرد و گفت: با توجه به پیشرفت روزافزون فناوری و تغییراتی که در عصر دیجیتالی اتفاق می‌افتد، انتظار دارم صنعت لجستیک نیز با تحولات بزرگی روبرو شود. به طور خاص، تحولاتی مانند اتوماسیون و هوش مصنوعی در حمل و نقل کالاها، استفاده از ربات‌های همکار در انبارها، استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت زنجیره تأمین و همچنین گسترش فناوری بلاکچین در شفافیت و امنیت تراکنش‌های مالی و حمل و نقل کالاها، از جمله تحولاتی هستند که در پیش‌بینی‌های من برای صنعت لجستیک در آینده نزدیک وجود دارند.

مدیرعامل شرکت تیپاکس ادامه داد: شاید این‌ها را بتوان به عنوان سخت‌افزارهای دنیای دیجیتال در صنعت لجستیک قلمداد کرد اما در بحث تجارت الکترونیک و لجستیک، ما احتیاج به رویکردها و راه‌حل‌های نوآورانه داریم تا بتوانیم بر اساس آن نیازهای بیشتری را از مشتری برطرف کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که چه ویژگی‌هایی هلدینگ فاخر را نسبت به رقبای خود متمایز کرده است، پاسخ داد: یکی از اهداف اصلی هلدینگ فاخر، ایجاد یک اکوسیستم لجستیکی است که در این اکوسیستم شرکت‌ها بتوانند در کنار هم خدمات جدیدی را تعریف کرده و از ظرفیت‌های هم برای تعریف سرویس‌های اشتراکی استفاده کنند و زنجیره‌ی تامین هوشمند مورد نیاز مشتری را فراهم کنند.

رئیس هیات مدیره هلدینگ فاخر تصریح کرد: البته من این را تمایز قلمداد نمی‌کنم؛ بلکه این یک رویکرد متفاوت است که در آن بیشتر از کسب ارزش به خلق ارزش توجه شده است. ما امروز نیاز به ایجاد یک هم‌افزایی و سینرژی در فضای کسب‌وکاری خود داریم. اما پیش از تمام این‌ها احتیاج داریم تا تفکر اکوسیستمی را در بین جامعه گسترش دهیم. اساسا ما در کشور دچار فقر تفکر جمعی هستیم و اغلب شرکت‌ها تصور می‌کنند تا توانایی حضور و ظهور در بازار را به تنهایی دارا هستند؛ در حالی‌که در دنیای نوین صنعت نمی‌توان به تنهایی به موفقیت رسید. در آینده‌ای نه چندان دور اکوسیستم نانوشته‌ صنعت،کسب‌وکارهایی را که در این مسیر قرار نمی‌گیرند از بین خواهد برد و قدم نگذاشتن در مسیر تفکر سیستمی، نتیجه‌ای جز نابودی نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهم برنامه‌های هلدینگ در سال 1403 اشاره کرد و گفت: در سال جاری با تمرکز بر مفهوم “کاستومرسنتریک” تلاش می‌کنیم کسب‌وکارهای هلدینگ فاخر را در این مسیر قرار دهیم تا با ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه توجه بیشتری به مشتری و نیازهای آن داشته باشیم. به علاوه این‌که همچنان مسیر توسعه سازمان‌های خانواده فاخر را موازی با ایجاد کسب‌وکارهای نوین دنبال خواهیم کرد و این مسیری است که هر چقدر در آن پیش می‌رویم هدف‌گذاری‌های جدیدی در این مسیر برایمان ایجاد می‌شود.

او همچنین درباره نمایشگاه الکامپ امسال، خاطرنشان کرد: افزایش کسب‌وکارهای دیجیتال و نوآورانه، موجب افزایش توجه به نمایشگاه‌هایی از این دست می‌شود؛ گرچه عدم رابطه‌ پایدار با دنیای خارج از کشور موجب شده است که نتوانیم از تجربه‌ دنیای دیجیتال به خوبی بهره‌مند شویم اما باز هم حضور و تجمیع سازمان‌های تکنولوژیک می‌تواند باعث تبادل تجربیات و آشنایی بیشتر با دستاوردهای کسب‌وکارهای داخلی شود. به علاوه اینکه تبادل نظرات و اشتراک تجربیات در نشست‌های تخصصی این نمایشگاه بدون شک برای فعالان صنایع می‌تواند بسیار مفید باشد.

گفتنی است نمایشگاه الکامپ از شنبه ۹ تیر تا سه‌شنبه ۱۲ تیر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و هلدینگ فاخر در دو سالن خلیج فارس (۴۴) «الکامپ تاک راهی دیگر» و سالن آلمان (۳۸) «غرفه هلدینگ فاخر» حضور دارد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا