عمومی

گوگل در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) از ادغام بخش‌های «پلتفرم و اکوسیستم» و «دستگاه‌ها و سرویس‌ها» خبر داد. اکنون گفته می‌شود این شرکت درحال سازماندهی مجدد تیم جدیدی با عنوان «پلتفرم و دستگاه‌ها» است.

دیو برک، یکی از مدیران ارشد واحد مهندسی اندروید در راستای تغییرات تیم‌های گوگل، از سِمت خود برکنار شد. غول جست‌وجوی اینترنت امروز بعدازظهر به وب‌سایت 9to5Google اعلام کرد که نقش برک تغییر خواهد کرد. برک می‌گوید از این پس به‌عنوان مشاور در گوگل فعالیت خواهد داشت و علاوه‌بر این پروژه‌های هوش مصنوعی را دنبال خواهد کرد.

برک از سال ۲۰۰۷ به گوگل پیوست و از اکتبر ۲۰۱۴ به‌عنوان یکی از مهندسان ارشد معماری اندروید در این شرکت فعالیت داشت. او در طول سال‌های حضورش در کنفرانس سالانه‌ی I/O، بسیاری از ویژگی‌های جدید اندروید را معرفی کرده است.

دیو برک، مهندس ارشد معماری گوگل

زمانی که خبر ادغام سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم و ادغام سخت‌افزار پیکسل، نست و فیت‌بیت اعلام شد، سومت سامات که از زمان بازگشت به گوگل در سال ۲۰۱۶ در نقش معاون ارشد در این شرکت فعالیت داشت، به‌ عنوان ریاست اکوسیستم اندروید دست یافت. او در بسیاری از رویدادهای I/O در کنار برک حضور داشت.

اطلاعیه‌ی تحولات تیم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری گوگل هم‌زمان با خبر توسعه‌ی سیستم‌عامل کروم روی بخش‌های زیادی از هسته‌ی اندروید منتشر شد. بخش پلتفرم و اکوسیستم این شرکت قبلاً علاوه‌بر نسخه‌های مختلف اندروید ازجمله Android Auto ،Android Wear ،Android VR و Android TV، واحدهای دیگری مثل گوگل پلی، کروم، سیستم‌عامل کروم و فوتوز را نیز در بر می‌گرفت.

به‌طور کلی، بخش پلتفرم و دستگاه‌های گوگل تحت رهبری ریک اوسترلو قرار دارد و رئیس بخش سخت‌افزار جانشین هیروشی لوکهایمر شد که اکنون نقش جدیدی را در گوگل بر عهده گرفته است.

سوندار پیچای مدیرعامل گوگل اعلام کرد هدف از اعمال تغییرات در تیم‌های این شرکت، تقویت اکوسیستم‌های اندروید و کروم و افزایش سرعت ارائه‌ی بهترین نوآوری‌ها به شرکای تجاری و همچنین تسریع تصمیم‌گیری در داخل سازمان است. هوش مصنوعی دلیل دیگری بود که باعث شد تیم‌های تحقیقاتی گوگل که روی عکاسی محاسباتی و اجرای هوش مصنوعی روی دستگاه کار می‌کردند، به سازمان جدید منتقل شوند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا