عمومی

برنامه‌ی یاهو نیوز، به‌لطف خریداری سرویس Artifact، حالا از هوش مصنوعی برای بهبود تجربه‌ی کاربری استفاده می‌کند. یاهو آپدیتی برای برنامه‌ی جمع‌آوری خبر خود ارائه داد که قابلیت‌های جدیدی مثل خوراک خبری شخصی‌سازی‌شده با هوش مصنوعی، خلاصه‌ی خودکار اخبار و امکان تشخیص عناوین فریبنده را ارائه می‌دهد.

یاهو استارتاپ Artifact را در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳) خریداری کرد. هدف اپلیکیشن مذکور که حاصل کار جمعی از بنیان‌گذاران اینستاگرام است، توصیه و خلاصه‌سازی اخبار مبتنی‌بر هوش مصنوعی بود اما فعالیتش در اوایل سال ۲۰۲۴ متوقف شد. آپدیت جدید نشان می‌دهد این تکنولوژی چگونه می‌تواند فید خبری یاهو را که ماهانه میزبان بیش‌از ۱۸۰ میلیون کاربر منحصربه‌فرد در آمریکا است، بهبود ببخشد.

در نسخه‌ی جدید یاهو نیوز که هم‌اکنون برای موبایل دردسترس قرار دارد و به‌زودی برای کامپیوترهای شخصی نیز ارائه خواهد شد، ابتدا امکان انتخاب موضوعات و منابع خبری موردعلاقه‌ی کاربران دراختیار آن‌ها قرار می‌گیرد تا الگوریتم‌ها بر همین اساس، خوراک خبری را شخصی‌سازی کنند. آن‌طور که انگجت می‌نویسد، یکی از ویژگی‌های جالب این سیستم، Key Takeaways نام دارد که خلاصه‌ای کوتاه از نکات مهم خبر را به‌صورت لیست در بالای مقاله نمایش می‌دهد تا در وقت‌ خوانندگان صرفه‌جویی شود.

یاهو با آپدیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد کلمات مورد نظر خود را در خوراک خبری مسدود کنند تا خبرهای مرتبط با آن‌ها دیگر نمایش داده نشود. علاوه‌بر این امکان شخصی‌سازی مقالات مورد علاقه دردسترس کاربران قرار دارد. شاید جذاب‌ترین قابلیت، امکان تشخیص عناوین فریبنده باشد. هوش مصنوعی با این ویژگی می‌تواند عناوین گمراه‌کننده، اغراق‌آمیز یا فاقد اطلاعات کلیدی را که با هدف جلب کلیک کاربر نوشته شده‌اند شناسایی کند.

یاهو علاوه‌بر اپلیکیشن، صفحه‌ی اصلی خود را هم بازطراحی کرده است که بیشتر روی اخبار مهم، پیشنهادات شخصی‌سازی‌شده و ترندهای لحظه‌ای تأکید دارد. این صفحه طوری طراحی شده است که به‌مرور زمان تکامل پیدا کند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا