عمومی

سامسونگ به‌زودی فروش گوشی‌های ارزان‌قیمت را در هند متوقف می‌کند

سامسونگ، تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در دنیا و نقش‌آفرین برتر در بازار گوشی‌های هند، در حال برنامه‌ریزی برای خروج تدریجی از تجارت گوشی هوشمند ارزان‌قیمت در هند است. گزارش جدیدی از اکونومیک‌تایمز به‌نقل از افراد آگاه ادعا می‌کند که در دسامبر ۲۰۲۲ شریک سامسونگ، یعنی دیکسون، قرار است آخرین سری از گوشی‌ها را برای هند تولید کند.

سامسونگ یکی از دو شرکت بزرگ چندملیتی است که در طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) دولت هند مشارکت می‌کند. این طرح به تولیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از دولت برای تولید محلی درخواست کنند؛ اما شرط این است که قیمت گوشی‌ها بیش از ۱۵,۰۰۰ روپیه قیمت کارخانه باشد.

  • افت ۱۰ درصدی بازار گوشی‌های اروپا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲؛ سامسونگ همچنان در صدر

با تورم جهانی و کمبود قطعات، قیمت گوشی‌های هوشمند در ماه‌های گذشته افزایش پیدا کرده است و این مسئله می‌تواند دلیل تمرکز سامسونگ روی گوشی‌های هوشمند میان‌رده، قاتل پرچم‌دار یا پرچم‌دار باشد که اساساً دستگاه‌هایی با قیمت ۱۵,۰۰۰ روپیه (حدود ۱۹۳ دلار) و ‌گران‌تر را هدف قرار می‌دهد.

فروش گوشی‌های هوشمند هند در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی درمقایسه‌با مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد کاهش پیدا کرده است که دلایل آن را می‌توان مسائل زنجیره‌ی تأمین و تقاضای کم به‌دلیل تورم زیاد دانست.

سامسونگ برند پیشرو در بخش گوشی‌های هوشمند در بازار هند بود؛ اما اکنون با ۱۲ درصد سهم بازار به رتبه‌ی سوم سقوط کرده است. درحال‌حاضر، ایتل و لاوا به‌ترتیب با ۲۱ و ۲۰ درصد سهم بازار در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا