عمومی

یکی از راهکارهای شخصی‌سازی صفحه‌ی قفل یا لاک‌اسکرین، سازماندهی و تغییر آیکون‌های میانبر یا quick toggleها است که از این‌به‌بعد به چراغ‌قوه و دوربین محدود نمی‌شود.

کاربران با مراجعه به منوی شخصی‌سازی لاک اسکرین می‌توانند تاگل قبلی را حذف کرده و گزینه‌ی دلخواهشان را به‌جای آن اضافه کنند؛ بدین‌ترتیب به‌راحتی بدون نیاز به بازکردن اپلیکیشن‌ها، امکان دسترسی به برنامه‌ی خاص مانند ماشین‌حساب، آلارم، کد QR، حالت هواپیما و نظیر آن فراهم می‌شود.

اپل APIهایی را برای سایر توسعه‌دهندگان در بخش تاگل‌های لاک‌اسکرین فراهم کرده است و آن‌ها می‌توانند برای اپلیکیشن‌های خود، تاگل‌های جدیدی بسازند.

ویجت‌های Journal برای صفحه‌ هوم و لاک‌اسکرین

اپل سال گذشته در آپدیت iOS 17، اپلیکیشن خاطره‌نویسی Journal را به گوشی‌های آیفون آورد. iOS 18 گام‌های بیشتری برای تکامل این برنامه برداشته است. اپلیکیشن ژورنال اکنون از سه ویجت صفحه‌ی اصلی و شش ویجت لاک‌اسکرین برای واردکردن داده‌های جدید، مرور دستورات، ثبت وضعیت و شرایط روحی و بررسی سریع میزان پیشرفت کاربر پشتیبانی می‌کند.

سفارشی‌سازی حرفه‌ای Photos

اپلیکیشن گالری (Photos) در iOS 18 به‌طور کامل بازطراحی شد. حالا عکس‌های اخیر کاربران در بالای صفحه دیده می‌شود و در ادامه گروه‌بندی‌های خودکار دیگری براساس موضوعاتی مانند «روزهای اخیر»، «افراد و حیوانات خانگی»، «مجموعه‌های پین‌شده»، «خاطرات»، «سفرها»، «آلبوم‌ها»، «انواع مدیا» به نمایش درمی‌آید.

کاربران می‌توانند با مراجعه به منوی سفارشی‌سازی پایین صفحه، تمام گروه‌بندی‌های فتوز را بسته به ترجیح شخصی خود فعال یا غیرفعال کرده و دوباره سازماندهی کنند.

محدودکردن شارژ باتری

درحالی‌که کاربران آیفون ۱۵ پیش‌ازاین نیز می‌توانستند حداکثر میزان شارژ باتری گوشی خود را به ۸۰ درصد محدود کنند، iOS 18 گزینه‌های محدودیت ۸۵، ۹۰ و ۹۵ درصدی شارژ باتری را در اختیار کاربران می‌گذارد.

همان‌طور که می‌بینید، تغییرات نسخه‌ی جدید آی‌اواس صرفاً شامل گزینه‌های سفارشی‌سازی و قابلیت‌های هوش‌مصنوعی اپل نیست و اپلیکیشن‌های پیش‌فرض Notes ،Calendar ،Phone Journal و همچنین منوی تنظیمات و لاک‌اسکرین نیز با ویژگی‌هایی ارتقا یافته‌اند که در عمل کار با گوشی را برای کاربران بسیار جذاب‌تر و راحت‌تر می‌کند.

شما کدام‌یک از این ویژگی‌های آی‌او‌اس ۱۸ را کاربردی‌تر می‌دانید؟

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا