عمومی

وب‌سایت AnandTech در جریان نمایشگاه کامپیوتکس با یکی از نمایندگان SK Hynix مصاحبه کرد که در آن به اطلاعات جالبی درمورد تاریخ عرضه‌ی رم‌های پرسرعت مخصوص نسل بعدی کارت‌های گرافیک، یعنی GDDR7 اشاره شد. طبق گفته‌ی نماینده‌ی این شرکت، تولید انبوه رم‌های GDRR7 از اوایل سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد شد.

SK Hynix یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان حافظه به‌حساب می‌آید که نمونه‌های اولیه‌ی رم GDDR7 را در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۴ به‌نمایش گذاشت. این حافظه نسبت‌به استانداردهای GDDR6 و GDDR6X سرعت بالاتری دارد و به‌طور خاص برای کارت‌های گرافیک طراحی شده است. درحال حاضر، استفاده از حافظه‌های GDDR7 فقط برای کارت گرافیک انویدیا سری RTX 50 تأیید شده است. این شرکت از فناوری مذکور در هر دو نسخه‌ی دسکتاپ و لپ‌تاپ سری GeForce RTX 50 استفاده خواهد کرد. البته طبق گزارش‌های اخیر احتمال دارد برخی از کارت‌های گرافیکی همچنان با رم GDDR6 عرضه شوند.

تراشه حافظه GDDR7 شرکت SK Hynix

SK Hynix به‌طور رسمی هدف خود را آغاز تولید انبوه حافظه‌های GDDR7 در سه‌ی ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۵ اعلام کرده است. به‌نظر می‌رسد این تاریخ دیرتر از برنامه‌ی رقبای آن‌ها ازجمله سامسونگ و مایکرون باشد. مایکرون انتظار دارد اولین محصولات مجهز به رم GDDR7، تا پایان سال جاری دردسترس قرار گیرند. تولیدکنندگان حافظه درحال‌حاضر نمونه‌هایی را برای مشتریان ارسال می‌کنند، اما به‌احتمال زیاد یکی از اولین شرکت‌هایی که از GDDR7 استفاده می‌کند، انویدیا خواهد بود.

گیمرها می‌توانند انتظار تراشه‌های حافظه‌ی سریع‌تری را داشته باشند که منجر به افزایش پهنای‌باند می‌شود. این موضوع به کارت‌های گرافیک اجازه می‌دهد داده‌های بیشتری مثل بافت‌های با وضوح بالا را انتقال دهند.

نوشته های مشابه

SK Hynix قبلاً در کنفرانس GTC در ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳)، از حافظه‌ی GDDR7 خود رونمایی کرده بود و انتظار دارد درنهایت به سرعت ۴۰ گیگابیت برثانیه دست یابد؛ به‌هرحال، نسل اول گرافیک‌های مجهز به حافظه‌ی GDDR7 احتمالاً از سرعت ۲۸ تا ۳۲ گیگابیت‌برثانیه بهره خواهند برد.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا