عمومی

کنفرانس WWDC 2024 اپل مملؤ از معرفی‌های مختلف بود، اما یکی از این ویژگی‌ها که Window Tiling نام دارد، به‌طور خاص توجه کاربران قدیمی ویندوز را به خود جلب کرد.

سیستم‌عامل macOS Sequoia بالأخره به کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی با کشیدن پنجره‌ها به لبه‌ی صفحه، آن‌ها را کنار هم یا گوشه‌های نمایشگر بچینند. جالب اینکه قابلیت مذکور تقریباً از ۱۵ سال قبل یکی از امکانات جدایی‌ناپذیر ویندوز به‌حساب می‌آید و اولین‌بار در سال ۲۰۰۹ با ویندوز ۷ معرفی شد. البته پیاده‌سازی اپل از ویژگی Window Tiling با پیشنهاد‌های خودکار چینش و میانبرهای صفحه‌کلید، رویکردی ظریف و کاربرپسند ارائه می‌دهد.

اپل اغلب ویژگی‌های جدید سیستم‌های عامل خود را به شکلی جذاب و هیجان‌انگیز معرفی می‌کند، اما قطعاً تأخیری در کار وجود دارد. شاید، این روش غول فناوری کوپرتینویی برای انجام کارها باشد اما اینکه کاربران را برای مدت طولانی منتظر قابلیتی ساده اما مهم نگه دارد، منصفانه به‌نظر نمی‌رسد.

علاوه‌بر Window Tiling در macOS، چندین قابلیت جدید iOS 18 نیز از یک‌ دهه قبل روی اندروید وجود دارند. سرانجام کاربران گوشی آیفون می‌توانند با نسخه‌ی جدید iOS که با آیفون XS و مدل‌های جدیدتر سازگاری دارد، آیکون برنامه‌ها را هر کجا که می‌خواهند بچینند.

البته اپل در WWDC 24 فقط به جبران عقب‌افتادگی امکانات سیستم‌ عامل خود نپرداخت. این شرکت از Apple Intelligence رونمایی کرد که درواقع نوعی دستیار هوش مصنوعی شخصی محسوب می‌شود و برای کارکردن روی مک، آیفون و آیپد طراحی شده است.

در مجموع، macOS Sequoia مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید را ارائه می‌دهد و درحالی‌که قابلیت‌هایی مانند Window Tiling، بهبودی خوشایند برای کاربران مک به‌شمار می‌آیند، تأخیر در ارائه‌ی آن نسبت‌ به ویندوز، سؤالاتی را درباره‌ی رویکرد اپل به تجربه‌ی کاربری ایجاد می‌کند.

حتما بخوانید :

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا